آموزش استفاده از مداد لب برای زیبا و خوش فرم کردن لب ها

%name آموزش استفاده از مداد لب برای زیبا و خوش فرم کردن لب ها

اصلاح فرم لب با مداد لب

مداد لب چیست و طرز استفاده درست از مداد لب در آرایش

استفاده از مداد لب برای برجسته کردن لب ها در آرایش و تمیزتر نشان دادن آرایش لب و خوش فرم تر شدن آرایش لب تاثیر بینهایت زیادی دارد.

یکی از لوازم آرایشی که اغلب خانم ها از استفاده آن غافل میشوند، مداد لب ( به انگلیسی : Lip Liner )  هست. استفاده درست  از مداد لب تاثیر بینهایت زیادی در زیباتر شدن لب ها دارد و میتواند لب ها را برجسته تر و خوش فرم تر کند.

%name آموزش استفاده از مداد لب برای زیبا و خوش فرم کردن لب ها

استفاده از مداد لب برای برجسته تر نشان دادن لب ها

معمولا مداد لب را به نام خط لب هم میشناسیم که برای پوشاندن ناهمواری اطراف لب استفاده میشود. خط لب معمولا به صورت مدادی یا قالب لوله ای تولید میشود که برای تیز کردن سرشان از تراش های مخصوص استفاده میشود. شما میتوانید از انواع مداد لب برای رژهای جامد و مایع استفاده کنید.

برای داشتن یک آرایش لب کامل و پیشه ای علاوه بر استفاده از رژ لب به مداد لب هم نیاز دارید. استفاده همزمان از رژ لب و مداد لب در کنار هم میتواند سبب شود یک آرایش کامل و بی نقص روی لب ها داشته باشد.

شما میتوانید با رعایت چند نکته آسان در استفاده از مدد لب ، جلوه زیباتری به لب های خود بدهید و از آن لذت ببرید.

مداد لب چیست؟

مداد لب برای اولین بار در سال 2000 میلادی داخل صنعت لوازم آرایش شد و هنوز هم کاربرد خاص خودش را دارد.

کاربرد مداد لب ، در واقع زیباتر دیده شدن لب هاست و میتواند جزئیات بیشتری را به لب های شما افزایش کند مثلا لب ها را بزرگتر و حجیم تر نشان دهد.

از مداد لب معمولا برای پوشاندن نواحی بیرونی لب استفاده میشود و کاربرد زیادی در جلوه دادن به لب ها دارد.

نکات لازم برای استفاده از مداد لب

برای انتخاب مداد لب باید توجه داشته باشید که مداد لب را 1 – 2 درجه تیره تر از رژ لب انتخاب کنید تا حالت سه بعدی زیبایی به آرایش شما بدهد.

قبل از آرایش لب ها سعی کنید لب های خود را پاک نموده و در صورت نیاز لب ها را لایه برداری کنید تا پوست افزایش ای روی لب ها نماند و رژ لب به خوبی روی لب ها بنشیند.

قبل از استفاده از رژ لب باید از مداد لب استفاده کنید. میتوانید با مداد لب خط نازکی روی خطوط طبیعی لب ها یا کمی بیرون تر از خطوط اصلی لب ، خط بکشید و لب ها را به فرم دلخواهتان اصلاح کنید. البته باید مراقب باشید که دوری مداد لب از خط لب خیلی زیاد نشود چون به جای برجسته نشان دادن لب ها سبب غیر طبیعی شدن لب ها میشود.

بیشتر بخوانید:  راهنمای خرید کلاه گیس مناسب فرم صورتتان

برای طبیعی تر جلوه دادن آرایش بعد از کشیدن خط لب میتوانید با دست یا براش کمی خطوط را به سمت داخل محو کنید.

بهتر هست برای پایداری بهتر رژ لب ، ابتدا از مرطوب کننده یا بالم لب استفاده کنید و سپس رژ لب را رویش بزنید تا از خشکی یا پوسته پوسته شدن احتمالی لب پیشگیری کنید.

الان داخل خطوط را با رژ لب پر کنید.

سعی کنید رژ لب را روی خط لب نکشید.

%name آموزش استفاده از مداد لب برای زیبا و خوش فرم کردن لب ها

آموزش استفاده از مداد لب

آموزش استفاده از مداد لب

مداد لب را با زاویه 45 درجه نسبت به لب نگه دارید تا کنترل بهتری برای ترسیم خط لب داشته باشد.

اگر میخواهید خط لبتان صاف و یکدست شود باید خط لب را در حرکات کوتاه و ملایم بکشید و سعی نکنید که خط لب را به یک باره دور تا دور لب ترسیم نمایید.

کشیدن خط لب را از کمان بالایی لب آغاز کنید میتوانید هنگام کشیدن خط لب کمی لبخند بزنید که مداد آسوده تر روی پوست جنبش کند. برای ایجاد حالت پرسپکتیو خط لب را از گوشه بیرونی حلال بالای لب آغاز کرده و تا داخل لب ادامه دهید. برای هر دو جهت هلال بالایی لب همین کار را ازسرگیری کنید. انگار که یک ضربدر در اقبال انحنای بالای لب رسم میکنید.

خط لبی که در پایین و بالای لب های میکشید در گوشه ها باید دقیقا مثل نوک پیکان به هم برسد تا حالت لب ها طبیعی تر شود.

انحنای لب پایین را هم با خط لب رسم کنید و سپس گوشه ها را به وسط لب ها متصل کنید.

برای این که آرایش لب شما ثبات و ماندگاری بیشتری داشته باشد بعد از کشیدن خط لب داخل لب ها را با پایه ای از مداد لب پر کنید و سپس رویش رژ لب بکشید.

%name آموزش استفاده از مداد لب برای زیبا و خوش فرم کردن لب ها

استفاده از مداد لب با رژ لب براق

روش دیگر برای استفاده از مداد لب در  کنار رژ لب های مایع یا براق به این صورت هست که اول لب ها را با رژ لب پر کنید و سپس برای مرتب کردن اطراف لب و دور گیری از مداد لب استفاده کنید و مداد لب را از اقبال میانی لب به سمت گوشه ها بکشید.

بیشتر بخوانید:  چند راه حل عالی برای استفاده مجدد از ریمل های خشک شده

اگر میخواهید تمرکز بیشتری روی آرایش لب ها داشته باشید میتوانید بعد از زدن کرم پودر و کانسیلر ابتدا با یک مداد سفید دور تا دور اقبال بیرونی لب ها را خط بکشید و سپس آرایش لب را آغاز کنید.

%name آموزش استفاده از مداد لب برای زیبا و خوش فرم کردن لب ها

موارد مصرف مداد لب

موارد مصرف مداد لب

برجسته کردن لب ها : اگر شما جزو افرادی هستید که لب های نازک دارید و میخواهید به لب هایتان حجم بیشتری بدهید استفاده از مداد لب برای شما ضروری هست. استفاده از مداد لب ، ماندگاری رژ لب را چندین مساوی میکند.

تمدید آرایش : در برخی موارد میتوانید مداد لب را جانشین رژ لب کنید مثلا زمانی که مجال کافی برای تمدید آرایش خود ندارید میتوانید با مداد لب ، آرایش خود را تمدید کنید.

استفاده از مداد لب به جای رژ لب حیران : مداد لب در واقع رژ لب حیران فشرده هست بنابراین به آسودگی میتوانید آن را جانشین رژ لب حیران کنید و خیلی آسوده از آن استفاده کنید ضمن این که ماندگاری مداد لب خیلی بیشتر از رژ لب هست.

دورگیری لب ها : اگر لب هایی نازک دارید یا خط لب طبیعی شما ناهموار یا نامتقارن هست میتواند با مداد لب این اشکالات را رفع کنید. با کشیدن مداد لب اطراف لب ها هم میتوانید کلفتی لب ها را بیشتر نشان دهید و هم خط لبتان را به صورت دلخواه اصلاح کنید.

ماندگاری بیشتر رژ لب : در صورتی که میخواهید به یک مهمانی چند ساعته بروید. برای این که رژ لبتان بدون دگرگونی و کمرنگ شدن ، مستقر بماند دور تا دور لب را با مداد لب همرنگ رژتان پر کنید و سپس رویش رژ بزنید، به این ترتیب مدد لب به عنوان فیکس کننده رژ لب سبب ماندگاری بیشتر آن خواهد شد.

زیباتر نشان دادن رژ لب : رژ لب های چرب و براق به تدریج روی خطوط ریز پوست اطراف لب جنبش میکنند و اطراف لب را چین خورده و نامرتب نشان میدهند. استفاده از مداد لب سبب میشود خط مشخصی اطراف لب ها کشیده شود که از پخش شدن رژ لب پیشگیری میکند.

%name آموزش استفاده از مداد لب برای زیبا و خوش فرم کردن لب ها

اصلاح فرم لب با مداد لب

اصلاح فرم لب : یکی از پرکاربردترین استفاده هایی که میتوانید از مداد لب استفاده کنید اصلاح فرم لب هایتان هست. شما میتوانید با استفاده از خط لب فرم ایده آلی به لب هایتان بدهید.

مواد تشکیل دهنده خط لب

خط لب هم مشابه رژ لب از مواد شیمیایی و ارگانیک تهیه میشود بنابراین هنگام خرید باید از برند آن اعتماد حاصل کنید. ترکیب اصلی خط لب ها جمله هست از موم ، روغن و رنگدانه.

بیشتر بخوانید:  ترکیب رنگ موی تنباکویی و تصاویری از انواع رنگ موی تنباکویی

روغن خط لب کمتر ز رژ لب هست ولی موم و رنگ دانه بیشتری دارد به همین دلیل چسبندگی و ماندگاری بیشتری داشته و به آسودگی اطراف لب کشیده میشود.

نکات لازم هنگام خرید مداد لب

هنگام خرید مداد لب باید به رنگ مناسب آن تمرکزفکر زیادی داشته باشد و از رنگ سازگار با رژ لبتان استفاده کید تا آرایش شما را یکدست و بی نقص نشان دهد. مثلا اگر رنگ رژ لب شما صورتی هست میتوانید از خط لب صورتی یا کالباسی  استفاده کنید تا لب هایتان را حجیم تر نشان دهد.

قبل از خرید قطعا مداد لب را تست کنید و با فشار خیلی کم خطی روی اقبال کناری کف دست خود بکشید، یک خط لب خوب و ماندگار باید با کمترین فشار خطی نرم و پررنگ و یکدست بکشد که به آسودگی پاک نشود.

خط لب مناسب آرایش روزانه

همیشه یک خط لب همرنگ لب خود داشته باشید. از این خط لب میتوانید برای آرایش روزانه و در کنار رژهای مختلف با طیف رنگ های گوناگون یا حتی در کنار برق لب استفاده کنید.

%name آموزش استفاده از مداد لب برای زیبا و خوش فرم کردن لب ها

آرایش نئونی لب ها با مداد لب

آرایش نئونی لب ها با استفاده از خط لب

برای داشتن یک آرایش نئونی براق در ابتدا باید لب ها را با کانسیلر یا رژ لب خنثی و بی رنگ بپوشایند.

با یک رژ لب روشن از بیرون به سمت مرکز لب بکشید به طوری که رنگ خنثی در اقبال های داخلی لب پوشانده نشود.

با یک مداد سفید آرایشی روی قسمتهای روشن تر رژ لب بکشید و در نهایت با یک رژ لب مایع یا برق لب آرایش را اتمام کنید.

%name آموزش استفاده از مداد لب برای زیبا و خوش فرم کردن لب ها

آرایش آمبره لب ها با مداد لب

آرایش آمبره لب ها با کمک خط لب

آرایش آمبره لب ها جذابیت زیادی دارد و با کمک ترکیب سه رنگ میتوانید جذابیت و جلوه خاصی به لبهایتان بدهید.

ابتدا با مداد لب ، خط لب را بکشید و با یک رژ تیره خط بیرونی لب ها را رنگ کنید و با برس آرایشی، رژ را روی سطح داخلی لب پخش کنید.

با یک رنگ روشن تر و هم خانواده رنگ قبلی اقبال داخلی لب ها را رنگ کنید و با برس آرایش رژ کم رنگ را به سمت بیرون پخش کنید.

به همین سادگی یک آرایش لب آمبره زیبا خواهید داشت.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

روشهای خانگی پاک کردن رنگ مو

روشهای پاک کردن رنگ مو روش سریع و درست پاک کردن رنگ مو در صورتی …