از خواص آب انار چه می دانید ؟

 %name از خواص آب انار چه می دانید ؟

آشنایی با خواص آب انار

آشنایی با خواص آب انار برای سلامتی

مطالعات نشان داده است که آب انار مزایای زیادی برای بدن شما داشته باشد، احتمالاً خطر ابتلا به بیماری های مختلف را کاهش می دهد. در ادامه با فواید آب انار آشنا شوید.

خواص انار و آب انار:

انار از جمله میوه های سالم روی زمین است.

آنها حاوی طیف وسیعی از ترکیبات گیاهی مفید هستند که توسط سایر مواد غذایی بی نظیر هستند.

در ادامه خواص انار برای سلامتی مبتنی بر شواهد آورده شده است.

انارها دارای خواص مغذی چشمگیری هستند. یک فنجان آب انار (174 گرم) حاوی :

فیبر: 7 گرم

پروتئین: 3 گرم

ویتامین C: 30٪ از RDI

ویتامین K: 36٪ از RDI

فولات: 16٪ از RDI

پتاسیم: 12٪ از RDI

دانه های انار نیز بسیار شیرین هستند ، با یک فنجان حاوی 24 گرم قند و 144 کالری.

با این حال، انارها واقعاً از نظر ترکیبات گیاهی قدرتمندی که برخی از آنها دارای خواص دارویی قوی هستند، می درخشند.

آنتی اکسیدان ها

دانه های انار رنگ قرمز زنده خود را از پلی فنول ها بدست می آورند. این مواد شیمیایی آنتی اکسیدان های قوی هستند.

آب انار نسبت به سایر آب میوه ها دارای مقادیر بیشتری آنتی اکسیدان است. همچنین دارای سه برابر آنتی اکسیدان بیشتر از شراب قرمز و چای سبز است. آنتی اکسیدان های موجود در آب انار می توانند به حذف رادیکال های آزاد، محافظت از سلول ها در برابر آسیب و کاهش التهاب کمک کنند.

به کاهش التهاب کمک می کند

آب انار به دلیل غلظت بالای آنتی اکسیدان، ضد التهاب قدرتمندی است. این می تواند کمک به کاهش التهاب در سراسر بدن و جلوگیری اکسیداتیو استرس و آسیب است. با رادیکال های آزاد بدن که می تواند به سلول های بدن شما آسیب برساند مبارزه می کند.

این امر به همه چیز از جوان سازی پوست تا دفع بیماری های مزمن از جمله اختلال شناختی مرتبط است.

%name از خواص آب انار چه می دانید ؟

آب انار دارای آنتی اکسیدان های فراوان می باشد

ویتامین C

آب یک انار تنها بیش از 40 درصد نیاز روزانه شما به ویتامین C را دارد. ویتامین C هنگام پاستوریزه شدن می تواند تجزیه شود، بنابراین برای استفاده بیشتر از مواد مغذی، آب انار خانگی یا تازه را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:  از خواص پنیر فتا چه می دانید؟

پیشگیری از سرطان

آب انار اخیراً هنگامی که محققان دریافتند که ممکن است به جلوگیری از رشد سلول های سرطانی پروستات کمک کند، سر و صدا ایجاد کرد. با وجود مطالعات متعدد در مورد اثرات آب میوه بر سرطان پروستات ، نتایج هنوز مقدماتی است.

در حالی که مطالعات طولانی مدت بر روی انسان انجام نشده است که ثابت کند آب انار از سرطان جلوگیری می کند یا خطر را کاهش می دهد ، مطمئناً افزودن آن به رژیم غذایی شما نمی تواند صدمه ای بیندازد. در مطالعات تاکنون نتایج دلگرم کننده ای وجود داشته است و اکنون مطالعات بزرگتری نیز انجام شده است .

انار همچنین می تواند در برابر سرطان پستان مفید باشد

سرطان پستان یکی از رایج ترین انواع سرطان در زنان است. عصاره انار ممکن است از تولید مثل سلول های سرطانی پستان جلوگیری کند، حتی برخی از آنها را از بین می برد.

با این حال، شواهد در حال حاضر به مطالعات آزمایشگاهی محدود شده است. قبل از ادعای آن، تحقیقات بیشتری لازم است.

%name از خواص آب انار چه می دانید ؟

آب انار از بیماری سرطان جلوگیری می کند

محافظت از بیماری آلزایمر

اعتقاد بر این است که آنتی اکسیدان های موجود در آب و غلظت زیاد آنها باعث پیشرفت روند بیماری آلزایمر شده و حافظه را محافظت می کند.

هضم غذا

آب انار می تواند التهاب روده را کاهش دهد و هضم غذا را بهبود بخشد. این ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری کرون ، کولیت اولسراتیو یا کولیک روده و سایر بیماری های التهابی روده مفید باشد.

در حالی که عقاید و تحقیقات متناقضی در مورد اینکه آب انار به اسهال کمک می کند یا باعث بدتر شدن آن می شود، وجود دارد، اکثر پزشکان توصیه می کنند تا زمانی که احساس بهبودی نکنید و علائم شما کاهش یابد، از آن اجتناب کنید.

آرتروز

فلاونول های موجود در آب انار ممکن است به انسداد التهاب کمک کننده در آرتروز و آسیب غضروف کمک کند. این آب میوه در حال حاضر به دلیل تأثیرات احتمالی آن بر پوکی استخوان، آرتریت روماتوئید یا روماتیسم مفصلی و سایر انواع آرتروز و التهاب مفصل در حال بررسی است.

بیشتر بخوانید:  آیا خواص موز را می دانید؟

بیماری قلبی

آب انار به عنوان سالم ترین آب برای قلب شناخته شده است. به نظر می رسد از قلب و عروق محافظت می کند.

مطالعات کوچک نشان داده است که آب میوه انار جریان خون را بهبود می بخشد و از سفت و ضخیم شدن عروق جلوگیری می کند. همچنین ممکن است رشد پلاک و تجمع کلسترول در رگ ها را کند کند. اما انار ممکن است با داروهای فشار خون و کلسترول مانند استاتین ها واکنش منفی نشان دهد.

حتماً قبل از مصرف آب یا مصرف مکمل عصاره انار، با پزشک خود صحبت کنید.

%name از خواص آب انار چه می دانید ؟

از فواید آب انار می توان به کاهش التهاب روده اشاره کرد

فشار خون

نوشیدن روزانه آب انار ممکن است به کاهش فشار خون سیستولیک کمک کند. در یک بررسی جامع از آزمایشات کنترل شده تصادفی بیان شده است که استفاده روزانه آب انار برای سلامت قلب مفید است.

ضد ویروس

بین ویتامین C و سایر مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن مانند ویتامین E ، آب انار می تواند از بیماری عفونت جلوگیری کند. همچنین در آزمایشات آزمایشگاهی نشان داده شده است که انار ضد باکتری و ضد ویروس است. آنها در حال بررسی اثرات آنها بر عفونت ها و ویروس های رایج هستند.

غنی از ویتامین

علاوه بر ویتامین C و ویتامین E ، آب انار منبع خوبی از فولات، پتاسیم و ویتامین K است.

اگر تصمیم دارید انار را به رژیم روزانه خود اضافه کنید یا هر از چند گاهی فقط آن را میل کنید، برچسب آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید 100 درصد آب انار خالص و بدون قند باشد. یا آن را تازه آب بگیرید.

حافظه

بر اساس مطالعه اخیر، نوشیدن 8 اونس آب انار در روز ممکن است یادگیری و حافظه را بهبود بخشد.

بیشتر بخوانید:  خواص ژل آلوئه ورا + روش های استفاده از ژل آلوئه ورا برای پوست

عملکرد جنسی و باروری

غلظت آنتی اکسیدان های آب انار و توانایی تأثیر آن بر استرس اکسیداتیو، آن را به عنوان یک کمک بالقوه برای باروری تبدیل کرده است. ثابت شده استرس اکسیداتیو باعث اختلال در عملکرد اسپرم و کاهش باروری در زنان شود.

همچنین نشان داده شده است که این آب میوه به کاهش استرس اکسیداتیو در جفت کمک می کند. اما محققان هنوز از مزایای دقیق این کار نمی دانند. نوشیدن آب انار همچنین می تواند سطح تستوسترون را در مردان و زنان، یکی از اصلی ترین هورمون های جنسی، افزایش دهد.

%name از خواص آب انار چه می دانید ؟

افزایش سطح تستوسترون از خاصیت آب انار می باشد

استقامت و عملکرد ورزشی

انار سرشار از نیترات های غذایی است، که نشان داده شده است که باعث بهبود عملکرد ورزش می شود. انار به عنوان یک منبع غنی از نیترات، ممکن است با افزایش جریان خون، عملکرد ورزشی را بهبود بخشد.

آب انار ممکن است تقویت کننده جدید عملکرد ورزشی باشد. این آب ممکن است به کاهش درد و بهبود قدرت کمک کند. همچنین آسیب اکسیداتیو ناشی از ورزش را کاهش می دهد.

دیابت

از انار به طور سنتی به عنوان درمانی برای دیابت در خاورمیانه و هند استفاده می شد. اگرچه هنوز اطلاعات زیادی در مورد اثرات انار بر دیابت ناشناخته است، اما ممکن است به کاهش مقاومت به انسولین و کاهش قند خون کمک کند.

به خواب خوب کمک می کند

در حالی که هر زمان از روز از فواید آب انار بهره مند می شوید، مقدار منیزیم آن ( 17 میلی گرم در وعده ) آن را به یک نوشیدنی مخصوص قبل از خواب تبدیل می کند زیرا منیزیم با تقویت خواب خوب ارتباط دارد.

آب انار دارای پتاسیم است

یک وعده آب انار دارای 214 میلی گرم پتاسیم است، بخشی از 3500 میلی گرم که می خواهید روزانه دریافت کنید. پتاسیم یک ماده مغذی مهم برای سلامت قلب است که به کاهش خطر بیماری های قلبی و سکته مغزی مرتبط است. همچنین به متعادل نگه داشتن سطح سدیم کمک می کند.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

پلانتین چیست؟ خواص و مضرات پلانتین

میوه پلانتین پلانتین چیست و اختلاف پلانتین با موز پلانتین یا موز پختنی از نظر …