استفاده مشترک از این لوازم آرایشی ممنوع

%name استفاده مشترک از این لوازم آرایشی ممنوع

استفاده مشترک از لوازم آرایشی ممنوع

چه لوازم آرایشی هایی را نباید مشترک با دیگران استفاده کرد؟

شریک شدن در استفاده از لوازم آرایش و بهداشتی، چه با دوستان نزدیک و چه با افراد غریبه پیرایشگاه و کسانی که از جعبه تست لوازم آرایش در مغازه استفاده می کنند، یکی از آسان ترین شیوه های پخش باکتری می باشد. شریک شدن در استفاده از برخی از لوازم های آرایشی کاملاً ممنوع می باشد که در این مطلب به چندی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

استفاده مشترک از این لوازم آرایشی ممنوع

رژ لب و بالم لب

محصولات آرایشی که با دهان برخورد دارند، عامل منتقل کردن باکتری، قارچ و ویروس هستند. استفاده از رژ لب دیگران می تواند به سادگی شما را به تبخال گرفتار کند. ابتلا به تورم و خشکی لب هم خیلی بالاست.

لوازم آرایشی مربوط به آرایش چشم

یکی از مهمترین بخت صورت هر شخص چشم‌های اوست و سلامت آن نقش داشتن مهمی در زیبایی ظاهری شما خواهد داشت، بنابراین در خرید، نگهداری و بهداشت انواع لوازم آرایش چشم‌ها وسواس بیشتری داشته باشید؛ زیرا چشم ما هیچ محافظی از خود در مساوی آلودگی‌های محیط ندارد.

استفاده مشترک از ریمل یا هرگونه وسیله آرایش چشم می تواند به سادگی سبب خارش و سرخ شدن پلک و حتی بدتر از آن، ابتلا به شپش مژه شود. اگر تصمیم دارید در فروشگاه یک محصول آرایشی را امتحان کنید، قطعا از برس جداگانه استفاده کنید یا حتی یکی دو گوش پاک کن همراه خود ببرید و برای تست سایه و لوازم دیگر از آن استفاده کنید.

برس‌ها خصوصی می باشد

یکی دیگر از لوازم آرایشی که متخصصان پوست سفارش زیادی بر بهداشت آن دارند، برس‌های مخصوص رژگونه، پودرهای صورت و سایه چشم می باشد. این برس‌ها همه زمینه لازم برای رشد باکتری‌ها را دارد و پس از استفاده به آسودگی به دیگران انتقال داده می‌شود. پس علاوه بر نو کردن و گاه آب‌کشیدن مرتب آنها مواظب بیماری‌های پوستی حاصل از آن باشید. در ضمن همه این بیماری‌ها علت محکمی برای استفاده نکردن ما از برس‌های آرایشی دیگران می باشد.

براش های آرایشی

براش های آرایشی را هرگز نباید با دیگران به اشتراک بگذارید چون خطر منتقل شدن آلودگی و جرم باکتری را بالا می برند و پوست شما را آماده عفونت می کنند. بنابراین هیچ وقت این ریسک را نکنید.

موچین

موچین می تواند عامل منتقل کننده باکتری و جرم زیر پوست و دیگر ابزارآلات باشد. همینطور می تواند خراش ها را به دیگر اشخاص انتقال دهد بنابراین هیچوقت نباید آن را با کسی به شراکت بگذارید.

ناخن گیر

از آن جایی که ناخن با آلودگی های زیادی روبرو می باشد، به همین علت باید مواظب باشید که ناخن گیرها را با یکدیگر به اشتراک نگذارید چون باکتری را به ناخن های شخص دیگر انتقال می دهد. اگر هم مجبور به بدهی گرفتن ناخن گیر شدید، بهتر می باشد که آن ها را عکس عفونی کنید و سپس استفاده کنید و پس از این که خودتان هم استفاده کردید، دوباره آن را عفونت‌زدایی کنید.

تیغ

تیغ‌هایی که برای از میان بردن موهای اضافه خود مورد استفاده قرار می‌دهید نیز منبع آلودگی به حساب می‌آید. تیغ‌ های خود را یک‌ بار مصرف استفاده کنید.

به اشتراک گذاشتن تیغ ها یک کار ممنوع می باشد. تیغ موهای روی صورت شما را از بین می برد و سلول های پوستی را گرفتار مشکل می کند. سطح باکتری و آلودگی را هم بالا می برد بنابراین هیچگاه نباید تیغ مخصوص اصلاح صورت را با هیچ کس، حتی اعضای خانواده ی خود به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:  آموزش تصویری بافت مو حصیری

لیف

احتمالا لیفت جزء لوازم آرایشی نباشد ولی جزء مهم ترین لوازم بهداشتی به حساب می آید که هیچ وقت مجاز نیستید آن را با کسی استفاده کنید. لیف به صورت کامل روی بدن شما کشیده می شود، سلول های مرده پوست را با خودش بر می دارد بنابراین اشتراک گذاری آن با شخص دیگر به پوست شما و جهت مقابل آزار داخل خواهد کرد.

%name استفاده مشترک از این لوازم آرایشی ممنوع

شریک شدن در لوازم آرایش و بهداشتی

حوله

هیچگاه نباید حوله خود را با کسی به اشتراک بگذارید. اگر نیاز به بدهی گرفتن حوله دارید، قطعاً آن را داخل آب عکس عفونی کننده بیاندازید ولی تا زمانی که مجبور نشده اید، این کار را انجام ندهید.

مسواک و خمیر دندان

مسواک و خمیر دندان هیچ وقت نباید با کسی شریک شوید. احتمالا از قبل هم در مورد مسواک شنیده بوده باشید ولی خمیر دندان هم خیلی مهم می باشد زیرا زمانی که همه خمیر دندان را به مسواک می زنید، ممکن می باشد دهانه آن به مسواک شما برخورد کند. در عاقبت جرم های دهان را به شخص دیگری انتقال می دهد.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

نحوه آرایش پوست سفید

آرایش پوست سفید نکات مهم برای آرایش پوست سفید بیشتر خانم ها پوست سفید و …