انواع روشهای پاک کردن لاک ناخن

remove nail polish 01 انواع روشهای پاک کردن لاک ناخن

بهترین روش پاک کردن لاک ناخن

بهترین و آسان ترین روش پاک کردن لاک ناخن

استفاده از استون هست ولی اگر استون در معرض ندارید روشهای زیاد دیگری برای پاک کردن لاک ناخن وجود دارد.

استفاده از لاک ناخن یکی از روش های زیباسازی دستها هست که بین خانم ها طرفدار زیادی دارد و حتی برخی پا را فراتر گذاشته و لاک ناخن را جزو استایل خود به حساب آورده و سعی در ست کردن آن با سایر رنگ های استفاده شده در استایل خود دارند.

آسان ترین و پیش پا افتاده ترین روش پاک کردن لاک ناخن استفاده از استون یا پدهای لاک پاک کن موجود در بازار هست. البته خانم هایی که زیاد از لاک استفاده میکنند دل خوشی از استون ندارند چون استفاده زیاد استون میتواند منجر به خشکی و شکنندگی ناخن ها و خشک شدن پوست اطراف ناخن شود. البته استون های حاوی روغن محافظت کننده ناخن و عصاره های گوناگون در بازار موجود هست که تاثیر خشک کننده استون خالص را ندارند و سبب خشکی پوست اطراف ناخن نمیشود.

به هر حال اولین توصیه ما برای خانم هایی که علاقه ای به استفاده از استون ندارند، استفاده از پدهای لاک پاک کن موجود در بازار هست که مشابه استون منجر به خشکی پوست و ناخن نمیشوند و معمولا معطر بوده و در ترکیب آن ها روغن های محافظت کننده از پوست و ناخن وجود دارد و استفاده از آن ها بینهایت آسان و بدون کثیفی هست.

این دو روش زورمند ترین و آسان ترین روش برای پاک کردن لاک ناخن در کمترین روزگار ممکن هست.

بیشتر بخوانید:  9 راهکار اساسی برای رفع تیرگی پوست

به خاطر داشته باشید بعد از پاکیزه کردن لاک ناخن قطعا دستها را پاکیزه شسته و با مرطوب کننده یا روغن های طبیبعی مثل روغن زیتون یا نارگیل دستها و ناخن ها را چرب و  مرطوب نمایید.

در ادامه مقاله سایر روش های خانگی برای پاک کردن لاک ناخن بدون استفاده از استون را با هم بررسی میکنیم :

remove nail polish 02 انواع روشهای پاک کردن لاک ناخن

پاک کردن لاک ناخن با لاک قدیمی

پاک کردن لاک ناخن با لاک قدیمی

از لاک های قدیمی که استفاده نمیکنید هم میتوانید برای پاک کردن لاک فعلی استفاده کنید، روی ناخن ها یک لایه لاک یا تاپ کوت معمولی بکشید و بلافاصله با دستمال حوله ای روی ناخن بکشید تا لاک روی ناخن پاکیزه شود البته ممکن هست 2 تا 3 بار مجبور به دوباره‌کاری این روش شوید تا روی ناخن ها کاملا پاکیزه شود.

remove nail polish 03 انواع روشهای پاک کردن لاک ناخن

پاک کردن لاک ناخن با خمیردندان

پاک کردن لاک ناخن با خمیردندان

بهتر هست خمیردندانی انتخاب کنید که سفید رنگ و حاوی اتیل استات باشد.

با یک قطعه پنبه یا مسواک ، مقداری خمیر دندان روی ناخن بمالید و این کار را تا زمانی که لاک کاملا پاک شود ادامه دهید.

پس از پاکیزه شدن لاک دست ها را با آب ولرم شسته و روی ناخن ها و دستها کرم نرم کننده بزنید.

پاک کردن لاک ناخن با اسپری بدن و اسپری مو

روی ناخن اسپری کنید و به سرعت با پنبه لاک ها را پاک کنید.

اسپری مو خیلی سریعتر از اسپری بدن خشک میشود بنابراین  باید سرعت عمل داشته باشید.

پاک کردن لاک با الکل

الکل ایزوپروپیل و محصولات حاوی الکل یا اتیل گلیکول یکی از بهترین مواد برای پاک کردن لاک هستند. هر چه الکل موجود در این محلول ها غلیظ تر باشد لاک های شما اسانتر پاک میشود.  محصولات حاوی الکل که میتوانید برای پاک کردن لاک استفاده کنید عبارتند از : عطر، عکس عفونی کننده دست، عکس عفونی کننده سطوح ، دئودورانت و …

بهتر هست به مدت 20 لحظه ناخن ها را در آب گرم خیس کنید سپس با یک قطعه پنبه آعشته به عکس عفونی کننده دست، ناخن ها را مالش دهید تا لاکشان پاکیزه شود.

پاک کردن لاک ناخن با آب گرم و پارچه

حدود 25 لحظه انگشتان را در کاسه آب گرم قرار دهید تا لاک نم بکشد سپس با پارچه خشک رویشان بکشید تا لاک پاکیزه شود. این روش روی اکثر لاک ها موثر هست.

بعد از نم کشیدن لاک در آب گرم میتوانید با کمک یک خلال دندان قطعه های مانده لاک روی ناخن را سوا کنید.

remove nail polish 04 انواع روشهای پاک کردن لاک ناخن

پاک کردن لاک ناخن با سرکه و آبلیمو

پاک کردن لاک ناخن با محلول لیمو و سرکه

1 قاشق آبلیمو و 1 قاشق سرکه را با هم ترکیب کرده و به مدت 5 تا 10 لحظه انگشتان را در آب گرم بخیسانید سپس با پنبه ای که به محلول سرکه و آبلیمو آغشته شده روی لاک بکشید تا پاکیزه شود.

دو واحد آب اکسیژنه را با یک واحد آب گرم مخلوط کرده و ناخن ها را به مدت 10 د قیقه در آن قرار داده سپس با سوهان لاک را از ناخن سوا کنید. البته آب اکسیژنه برای پوست خورنده هست و بهتر هست از این روش  به صورت مکرر استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید:  چگونه پوست صورت خود را در خانه پاکسازی کنیم؟ (فیشیال صورت)

پاک کردن لاک ناخن با تینر

تینر حلال بینهایت زورمند و عقب‌نشینی هست بنابراین تنها در محلی که گردش هوای کافی دارد می توانید برای پاکیزه کردن لاک ناخن از تینر استفاده کنید.

remove nail polish 06 انواع روشهای پاک کردن لاک ناخن

پاک کردن لاک ناخن ژله ای

پاک کردن لاک ناخن ژله ای

پاک کردن لاک ناخن ژله ای کمی سخت تر و روزگار بر تر از لاک ناخن معمولی هست و قطعا باید از استون خالص برای این غرض استفاده کنید. یک ورق فویل را به صورت مربعی برش زده و  گلوله هایی از پنبه را به اندازه روی ناخن سوا کرده داخل استون بزنید و روی ناخن قرار داده با فویل دور انگشت بپیچید تا گلوله پنبه روی ناخن مستقر بماند. حدود 10 تا 15 لحظه بعد ناخن ها را چک کنید و با کمک یک خلال دندان لاک ژله ای نم کشیده را از روی ناخن سوا کنید اگر هنوز اقبال هایی از لاک ژله ای روی ناخن باقی مانده بود دوباره به مدت 5 لحظه گلوله پنبه ای را رویش گذاشته دورش فویل بپیچید.

پاک کردن لاک ناخن کاشت

برای پاک کردن لاک ناخن کاشت نباید از استون استفاده کنید، استون حلال مواد استفاده شده کاشت ناخن هست.

بهتر هست ابتدا با سوهان سطح لاک را کمی سوهان بکشید تا لایه محافظ روی لاک برداشته شود و سپس با استفاد ه از پد لاک پاک کن، لاک ناخن کاشت را پاکیزه کنید.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

نحوه آرایش پوست سفید

آرایش پوست سفید نکات مهم برای آرایش پوست سفید بیشتر خانم ها پوست سفید و …