تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش مو با زنجبیل

%name تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش مو با زنجبیل

تاثیر زنجبیل بر رشد مو

رشد و تقویت مو با استفاده از زنجبیل

استفاده از زنجبیل و رشد مو به خصوص زمانی که پای افزیش سرعت رشد موها در میان باشد، شما را درشگفت خواهد کرد. استفاده از زنجبیل یکی از موثر ترین درمان های گیاهی برای تقویت رشد مو و افزایش سرعت رشد موها هست.

زنجبیل برای درمان های گیاهی رفع التهاب و بیماری های گوارشی و سلامت پوست و مو در طب سنتی استفاده میشود.

زنجبیل یکی از گیاهان درمانی رایج در طب سنتی آسیای شرقی  هست که برای تقویت رشد مو از آن استفاده میشود. البته تحقیق علمی برای درمان کچلی در مورد زنجبیل انجام نشده هست.

از آن جا که زنجبیل خاصیت آنتی اکسیدان زورمند دارد به عنوان داروی خلاف التهای برای پوست سر تجویز میشود. استفاده از زنجبیل کمک میکند که باکتری ها و آلودگی های پوست سر از بین رفته و رشد موها سلامت پیدا کند.

در طب سنتی برای رشد و تقویت موها از زنجبیل تنها به صورت  موضعی استفاده میشود و مصرف خوراکی آن تاثیر خاصی برای رشد مو نخواهد داشت.

یکی از مهم ترین خواص شناخته شده زنجبیل افزایش سرعت رشد موها هست شما میتوانید با استفاده از ماسک مو زنجبیل به تقویت و رشد موهایتان کمک کنید.

%name تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش مو با زنجبیل

خواص زنجبیل برای تقویت رشد مو

خواص زنجبیل و رشد مو

زنجبیل از قدیم در طب آیورودا (طب سنتی هند) مورد استفاده بوده هست و یکی از بهترین ترکیبات گیاهی برای تقویت رشد مو به حساب می آید. زنجبیل میتواند از جهات مختلف به رشد موها کمک کند از جمله :

پیشگیری از ریزش مو : زنجبیل حاوی مواد مغذی از جمله منیزیم، پتاسیم و فسفر هست که این مواد با تغذیه فولیکول های مو سبب تقویت ریشه مو ها و درمان ریزش مو میشوند.

درمان شوره سر : یکی از عوامل موثر بر ریزش مو، شوره سر هست، سلو لهای مرده پوست با مسدود کردن منافذ پوست سر سبب ریزش مو میشوند. شوره به دلیل باکتری و قارچ ایجاد میشود و زنجبیل با خواص خلاف میکروبی زورمند ای که دارد میتوند شوره سر را درمان کرده و سبب سلامت رشد موها شود. میتوانید هفته ای 2 بار از روغن زنجبیل برای درمان شوره سر استفاده کنید و روی پوست سر ماساژ دهید و بعد از 20 لحظه بشویید.

بیشتر بخوانید:  فن سازی مژه چیست و انواع آن کدامند؟

درمان خشکی مو : خشکی موها سبب شکنندگی و ریزش مو میشود. زنجبیل یک آبرسان طبیعی هست که با پس دادن نم به موها از خشکی آن ها جلوگیری میکند.

افزایش گردش خون : چینجرول، ترکیب پرکار موجود در زنجبیل سبب انبساط عروق و سلامت گردش خون در پوست سر و طراف فولیکول های مو و در عملکرد تغذیه بهتر موها میشود و سبب رشد سریع موها خواهد شد.

تغذیه موها : وجود اسید لینولئیک، منیزیم، پتایسم، فسفر و یتامین های مختلف در  زنجبیل به تغذیه و حفظ سلامت و استقامت و تقویت موها کمک میکند.

مالیات زنجبیل

زنجبیل معمولا به عنوان ادویه در آشپزی استفاده میشود و بی ضرر هست ولی اگر به این ادویه آلرژی دارید از استفاده پودر ، روغن یا عصاره آن روی پوست سر اجتناب کنید. در صورتی که میخواهید از رنجبیل برای موها استفاده کنید بهتر هست مقداری از ان را از 24 ساعت قبل روی آرنج بمالید و ببینید پوستتان واکنشی به آن میدهد یا خیر.

واکنش آلرژیک به زنجبیل میتواند حاوی کهیر ، خارش ، جوش قرمز ، سوزش و التهاب باشد.

روش استفاده از ماسک زنجبیل و رشد مو

زنجبیل یک گیاه دارویی خیلی زورمند هست و توصیه میشود از آب یا پوره زنجبیل به طول خالص روی پوست سر استفاده نکنید و قطعا از مواد دیگر برای رقیق کردن آن استفاده کنید تا پوستتان گرفتار سوزش و آلرژی نشود.

از  ماسک زنجبیل میتوانید هفته ای دو بار برای تقویت رشد موها استفاده کنید. اگر اولین بار هست که میخواهید از زنجبیل برای تقویت موهایتان استفاده کنید قطعا قبل از استفاده از ماسک مو زنجبیل مقداری از آن را روی بخت داخلی بازو بکشید و 20 لحظه شکیبایی کنید تا از آلرژی نداشتن پوستتان به زنجبیل مطمئن شوید.

بیشتر بخوانید:  رنگ مو آبی را چطور ترکیب کنیم

ماسک مو زنجبیل و روغن حمل‌کننده برای تقویت مو

آب زنجبیل یا پوره زنجبیل را با مقدار مساوی روغن نارگیل یا آرگان ، زیتون یا جوجوبا مخلوط نموده روی پوست سر مالیده و ماساژ دهید و بعد از نیم ساعت موها را با شامپو بشویید.

%name تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش مو با زنجبیل

ماسک مو لیموترش و زنجبیل و رشد مو

ماسک مو زنجبیل و لیموترش برای درمان شوره سر

2 قاشق غذاخوری پوره زنجبیل را با 3 قاشق غذاخوری روغن کنجد و نصف قاشق چایخوری آب لیمو ترش مخلوط کنید و روی پوست سر بمالید و بعد از نیم ساعت آبکشی کنید.

لیموترش خاصیت تقویت کلاژن سازی دارد که همراه با خاصیت خلاف میکروبی زنجبیل به پس دادن PH پوست به حالت نرمال و تقویت رشد موها کمک میکند.

%name تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش مو با زنجبیل

زنجبیل و رشد مو

ماسک خمیر زنجبیل برای سلامت موها

مقدار مساوی آب زنجبیل یا پوره زنجبیل را با آب مخلوط  نمایید و روی پوست سر بمالید و بعد از 45 لحظه آبکشی کنید. رنجبیل خواص خلاف میکروب و تغذیه کننده زورمند دارد که رشد مجدد موها را تحریک کرده و به درمان ریزش مو کمک میکند.

ماسک مو زنجبیل و مورینگا برای موهای خشک

1 قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده و 1 مشت برگ مورینگا را به مدت 10 لحظه در 2 لیوان آب بجوشانید و بعد از سرد شدن صاف کنید.

بعد از این که موها را با شامپو شستید موهایتان را با این محلول آبکشی کنید.

از این روش هفته ای یک بار برای تقویت رشد مو و آبرسانی به موها استفاده کنید.

برگ مورینگا حاوی کلسیم ، روی ، مس ، آهن ، پتاسیم ، منیزیم و منگنز هست همچنین سرشار از ویتامین های آ ، ب ، ث ، دی ، کا و ای هست. مقدار بالای آنتی اکسیدان مورینگا به حفظ سلامت و آبرسانی به موها کمک میکند.

بیشتر بخوانید:  نکات مهم و کلیدی درباره آرایش داماد + عکس

ماسک مو زنجبیل و خیار برای رشد سریع مو

1 قاشق غذاخوری پوره زنجبیل را با نصف لیوان پوره خیار و 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل و 1 قاشق غذاخوری روغن ریحان مخلوط نمایید و خمیر بدست آمده را روی کف سر بمالید و بعد از نیم ساعت با شامپو بشویید.

سولفور ، سیلیکا و ویتامین آ خیار به تقویت رشد موها کمک میکند و خاصیت خلاف عفونی کننده ریحان سبب سلامت فولیکول های مو میشود.

%name تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش مو با زنجبیل

ماسک مو زنجبیل و پیاز برای ریزش مو

ماسک مو زنجبیل و پیاز برای درمان ریزش مو

1 قاشق غذاخوری پوره زنجبیل را با 1 رقم پیاز پوره شده مخلوط کنید و آبشان را بگیرید با مقدار مساوی آب رقیق کنید . کف سر را به این محلول آغشته کرده و بعد از 20 لحظه آبکشی کنید.

وجود سولفور زیاد در پیاز به تولید مجدد فولیکول های مو کمک میکند و زنجبیل سبب رشد فولیکول های غیر پرکار مو میشود . این ماسک سرعت رشد مو و کلفتی موها را افزایش میدهد.

رویش مجدد موها با ماسک زنجبیل و سیر

1 قاشق چایخوری پوره زنجبیل را با 2 قاشق چایخوری عسل و 2 قاشق چایخوری شیر نارگیل و 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل و 1 حبه سیر له شده مخلوط نمایید و کف سر را به این ماسک آغشته کنید و بعد از نیم ساعت با شامپو بشویید.

سیر هم حاوی سولفور زیادی هست که به تحریک رشد فولیکول های غیر پرکار مو کمک میکند. سایر مواد موجود در ماسک سبب بازسازی صدمه دیدگی های مو، نرم شدن موها و تغذیه موها میشوند.  از این ماسک میتوانید هفت ای 2 بار برای رویش مجدد موها استفاده کنید.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

روشهای خانگی پاک کردن رنگ مو

روشهای پاک کردن رنگ مو روش سریع و درست پاک کردن رنگ مو در صورتی …