خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو

macadamia oil 10 خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو

روغن ماکادمیا

همه چیز درباره روغن ماکادمیا

روغن ماکادمیا یکی از پرکاربردترین روغن های طبیعی در تولید لوازم آرایشی و سلامت پوست و مو هست.

روغن ماکادمیا ( به انگلیسی : macadamia oil ) از میوه درخت ماکادمیا یا  فندق استرالیایی گرفته میشود. آب و هوای شمال ایران برای کشت ماکادمیا مناسب هست از اینرو کشت ماکادمیا در شمال کشورمان به خوبی امکان پذیر شده هست. ماکادمیا یکی از گرانترین و مغذی ترین خشکبارهای جهان هست و روغن ماکادمیا هم به نسبت سایر روغن های طبیعی گران تر هست. مغز ماکادمیا خیلی انرژی زا بوده و حاوی چربی های مفید غیر اشباع هست که از خطر حملات قلبی پیشگیری میکند.

روغن ماکادمیای خالص از راه پرس سرد به دست می آید و به عنوان روغن خوراکی یا در محصولات بهداشتی و مراقبتی مو و پوست  استفاده میشود.

ماکادمیا دارای 76 درصد روغن، 9 درصد پروتئین، 9 درصد کربو هیدرات و 2  درصد فیبر هست. همچنین حاوی وتامین های نیاسین، B1 و B2 و مواد معدنی از جمله کلسیم، فسفر ، پتاسیم، سدیم، سلنیوم و آهن هست.

روغن ماکادمیا در دنیای زیبایی مراقبت از پوست د رجهان خیلی پراستفاد هست. رایحه ای طبیعی و ملایم آجیلی دارد و در رنگ های طلایی تا کهربایی تولید میشود.

از روغن ماکادمیا برای کاهش کلسترول خون، جوان سازی پوست و درمان سریع خورشید سوختی استفاده میشود.

macadamia oil 11 خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو

خواص روغن ماکادمیا

خواص روغن ماکادمیا

روغن ماکادمیا بمب ویتامین هست، این روغن حاوی مقادیر زیادی ویتامین A ، ویتامین های گروه B و ویتامین E هست در عملکرد خواص آنتی اکسیدانی زورمند دارد و میتواند از تاثیر تخریب رادیکالهای آزاد بر پوست پیشگیری کند.

روغن ماکادمیا حاوی اسیدهای چرب امگا3 و امگا 6 به نسبت 3 به 1 هست که در رشد و سلامت موها و سلول های پوست ايفاي نقش اساسی ایفا میکند.

اسکوالین، انتی اکسیدان طبیعی روغن ماکادمیا هست که به کاهش استرس اکسیداتیو در پوست کمک میکند و جلوگیر از دست دادن نم طبیعی پوست شده و بنابراین از پیری زودرس پیشگیری میکند.

لسیتین ، فنول ها و مواد معدنی موجود در روغن ماکادمیا در تقویت پوست و مو خیلی کارآمد هستند.

روش استفاده از روغن ماکادمیا برای پوست :

برای سودبردن از خواص روغن ماکادمیا برای پوست ، میتوانید چند قطره از آن را به لوسیون بدن و صورت خود که بعد از دوش استفاده میکنید  یا به انواع ماسک صورت خود قبل از استفاده ، بیفزایید.

تست آلرژی : قطعا قبل از استفاده از روغن ماکادمیا به عنوان ماسک روی پوست مقدار کمی از آن را روی اقبال داخلی بازو بکشید و 20 لحظه شکیبایی کنید تا از آلرژی نداشتن به این روغن مطمئن شوید.

برای سودبردن از خواص جوانسازی روغن ماکادمیا میتوانید به طور مستقیم از آن روی پوست صورت استفاده کنید. اگر آن را با روغن جوجوبا مخلوط کنید اثرگذاری بهتری خواهد داشت. از روغن ماکادمیا برای زیرساز آرایش هم میتوانید استفاده کنید.

روغن ماکادمیا یک سرم عالی برای مراقبت پوست نازک دور چشم هست و میتوانید به صورت مستقیم یکی دو قطره از آنرا با ضربات انگشت زیر چشم پخش کنید.

روغن ماکادمیا یک پاک کننده آرایش عالی هست کافیست چند قطره از آن را روی  پد پاک کننده آرایش بریزید و آرایش صورت خود را پاک کنید.

از روغن ماکادمیا میتوانید به عنوان تونر پوست استفاده کنید و پس از شستشوی آرایش مقداری از آن را روی پد بریزید و به صورت دورانی پوست صورت را ماساژ دهید تا کاملا پاکسازی شود.

میتوانید چند قطره روغن ماکادمیا را به لوسیون بعد از دوش خود افزایش کنید و به عنوان مرطوب کننده بدن از آن استفاده کنید.

macadamia oil 14 خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو

جوانسازی پوست با روغن ماکادمیا

خواص روغن ماکادمیا برای پوست

جوانسازی پوست صورت با روغن ماکادمیا :

آنتی اکسیدان اسکوالن که در مقادیر بالا در روغن ماکادمیا موجود هست به کاهش تاثیر استرس اکسیداسیو سلول های پوست کمک کرده و منجر به کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست صورت می شود.

آبرسانی پوست :

روغن ماکادمیا دارای خواص مخالف التهابی طبیعی هست به درمان سریع قرمزی بعد  از اصلاح پوست صورت و بدن کمک می کند ضمن این که خاصیت مرطوب کنندگی طبیعی برای پوست دارد و از خشکی بعد از اصلاح پوست پیشگیری مینماید.

تندرستی خورشید سوختگی :

محتوا بالای پالمیتولئیک اسید این روغن گیاهی، آنرا تبدیل به یکی از بهترین روش های طبیعی برای درمان سریع خورشید سوختگی و آبرسانی سریع پوست و کاهش سوزش و قرمزی بعد از خورشید سوختگی کرده هست.

بیشتر بخوانید:  هر آنچه درباره بابلیس – فرکننده مو باید بدانید

حفظ انعطاف پذیری پوست :

پلی فنول موجود در این روغن ايفاي نقش خیلی مهمی در حفظ انعطاف پذیری پوست داشته و به بازسازی سلولهای پوست کمک میکند. مرطوب نگه داشتن پوست توسط پلی فنول به پس دادن خاصیت انعطاف پذیری پوست کمک کرده و روند پیری را کاهش میدهد.

پیشگیری از استرچ مارک :

توانایی حفظ انعطاف پذیری پوست روغن ماکادمیا به زنان باردار کمک میکند که از ایجاد استرچ مارک روی شکم پیشگیری کنند. میتوانید چند قطره روغن ماکادمیا را به لوسیون بدن خود افزایش کرده و روزی دو بار پوست شکمتان را با این لوسیون ماساژ دهید.

بازسازی پوست :

این روغن سرشار از فیتواسترول هست که یکی از تشکیل دهنده های عشای سلولی هست بنابراین توانایی بازسازی پوست را دارد.  آنتی اکسیدان زورمند دیگری که در روغن ماکادمیا یافت میشود نوع منحصر به فردی از ویتامین E به نام توکوترینول هست که علاوه بر تغذیه پوست سبب ماندگاری روغن روی پوست و محافظت از پوست در مساوی صدمه رادیکالهای آزاد هست.

مخالف قارچ و باکتری :

ترکیبات فنلی روغن ماکادمیا خاصیت مخالف قارچ و مخالف باکتری دارند که برای سلامت پوست ضروری هست.

درمان خشکی لب :

آبرسانی بالای روغن ماکادمیا به درمان خشکی لب کمک میکند هر شب قبل از خواب یک قطره روغن ماکادمیا را روی لب ها ماساژ دهید.

درمان شکنندگی ناخن :

پالمیتولئیک اسید موجود در روغن ماکادمیا سبب تقویت و آبرسانی ناخن ها و درمان ناخن های شکننده میشود. لااقل هفته ای یک بار با این روغن ناخن هایتان را چرب کنید.

macadamia oil 13 خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو

بازسازی موهای صدمه دیده با روغن ماکادمیا

خواص روغن ماکادمیا برای مو

روغن ماکادمیا در محصولات حالت دهنده و ماسک مو کاربرد بسیاری دارد.

روغن ماکادمیا احتمالا در نگاه اول چرب و سنگین به نظر برسد ولی خیلی آسوده جذب پوست و مو میشود. نفوذ عمقی به ساقه مو و جذب سریع روغن ماکادمیا، مواد مغذی زیادی را داخل ساقه مو میکند.

اگر موهای خشک و صدمه دیده و موخوره دارید میتوانید بعد از دوش چند قطره روغن ماکادمیا را به صورت مستقیم روی موها ماساژ دهید تا موهایتان را احیا کند.

بیشتر بخوانید:  رنگ مو مردانه جوگندمی

یا این که چند قطره از آن را داخل سرم موی خود افزایش کرده و روی موهایتان اسپری کنید تا کاملا به اعماق موها نفوذ کند.

بازسازی موهای صدمه دیده :

اگر موهایی خشک و وز دارید استفاده از روغن ماکادمیا روی مو سبب میشود موهایی نرم و خوش حالت داشته باشید.

محافظت از مو :

روغن ماکادمیا از ساقه مو در مقابل صدمه هایی از جمه اصطکاک، سایش و اشعه ماورا بنفش محافظت میکند. روغن ماکادمیا مشابه روغن جوجوبا از سبوم پوست سرتقلید میکند. کسانی که موی وز یا مو با فر ریز دارند و پوست سرشان به سختی میتواد با چربی طبیعی اش از موها مراقبت کند میتوانند از این روغن استفاده کنند.

درخشندگی و ابریشمی شدن مو :

استفاده مداوم از این روغن روی موها سبب شادابی و ابریشمی شدن موهایتان میشود و درخشندگی و جلوه زیبایی به موها میدهد.

آبرسانی و درمان پوست سر خشک :

این روغن حاوی 19 درصد اسید پالمیوتولئیک هست که با بالا رفتن سن، به طور طبیعی در بدن کاهش پیدا میکند. این اسید چرب پوست خشک سر را آبرسانی کرده و منبع مغذی برای فولیکول مو محسوب میشود .

macadamia oil 12 خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو

تقویت ابرو و مژه با روغن ماکادمیا

خواص روغن ماکادمیا برای ابرو و مژه

روغن ماکادمیا سبب افزایش رشد مژه و ابرو میشود. ویتامین  E و آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب تاثیر گذارترین موارد برای تقویت رشد ابرو و مژه هستند و روغن ماکادمیا سرشار از این عناصر حیاتی برای رشد مژه و ابرو هست.

هر شب برای تقویت ابرو شانه کردن آن را فراموش نکنید. پس از شانه کردن یکی دو قطره روغن ماکادمیا را روی گوش پاک کن یا انگشت دست زده و ابروها را با آن ماساژ دهید تا به خورد پوست برود.

برای استفاده از روغن ماکادمیا برای مژه یک برس ریمل پاک را برداشته و یک قطره روغن ماکادمیا رویش بریزید و شب قبل از خواب به مژه ها بکشید و صبح با آب ولرم بشویید.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

نحوه آرایش پوست سفید

آرایش پوست سفید نکات مهم برای آرایش پوست سفید بیشتر خانم ها پوست سفید و …