دریاچه ناترون، دریاچه ای اسرارآمیز در آفریقا

2400764136 دریاچه ناترون، دریاچه ای اسرارآمیز در آفریقا

عکس از دریاچه ناترون

اتفاقاتی در این دریاچه رخ داده است که ذهن هرکسی را درگیر می کند. همه می گویند رمز و رازی در دریاچه ناترون وجود دارد ! در این مقاله قصد داریم شما را با این مکان پررمز و راز آشنا کنیم.

1682454891 دریاچه ناترون، دریاچه ای اسرارآمیز در آفریقا

دریاچه ناترون

دریاچه ناترون کجاست؟
دریاچه ناترون یک دریاچه نمکی و قلیایی است که در استان آروشا و در شمال تانزانیا واقع است. این دریاچه نزدیک به مرز کنیا و در کافت گریگوری قرار دارد که شاخه کافت شرق آفریقا است. این دریاچه و حوضه آن جزء مناطق کنوانسیون رامسر در تانزانیا میباشد به همین علت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

موقعیت خاص این دریاچه بگونه ای است که آب وارد دریاچه می شود ولی از آن خارج نمی شود. در نتیجه آب موجود در دریاچه تنها از طريق بخار میتواند خارج شود. در طول سالها به مرور آب دریاچه بخار شده و غلطت بالایی از نمک و دیگر مواد معدنی برجای مانده است.

بیشتر بخوانید:  جملات زیبا و خواندنی

در دریاچه ناترون تنها چند گونه ماهی( Alcolapia latilabris)، چند مدل جلبک و جمعی از فلامینگوها زندگی می کنند که از همین جلبک ها تغذیه می کنند.

2729837678 دریاچه ناترون، دریاچه ای اسرارآمیز در آفریقا

راز دریاچه ناترون

داستان شگفت انگیز دریاچه ناترون:
در سال 2011 عکاسی به اسم نیک برانت( Nick Brandt) به مناطق شرقی آفریقا سفر می کند و از طريق مسیری انحرافی راه دریاچه ناترون تانزانیا را در پیش می گیرد. او فکر میکرد دریاچه ناترون محلی عالی برای عکاسی از حیوانات وحشی است ولی پس از سفر متوجه شد این دریاچه ی مشهور حیوانات را خشک نموده و به نوعی انگار این حیوانات تبدیل به سنگ شده اند.

این عکاس پرندگان را در موقعیت هایی قرار داد که گویی زنده هستند و آنها را در یک مجموعه جالب منتشر کرد. اما به گفته خودش، «وضعیت بدن پرندگان تغییری نکرده است و ما تنها آنها را روی شاخه ها و اماکن ديگر قرار دادیم و از آنها عکاسی کردیم.»

بیشتر بخوانید:  ضرب المثل آب اینجا و نان اینجا…

3406232347 دریاچه ناترون، دریاچه ای اسرارآمیز در آفریقا

دریاچه ناترون کجاست

دلیل تبدیل شدن پرندگان و حیوانات به سنگ چیست؟
بومیان این دریاچه را نفرین شده و اسرارآمیز می دانند و به هیچ وجه حاضر نیستند در آن شنا کنند. علی رغم بعضی اخبار رسانه ای، حیوانات در این دریاچه به راحتی به سنگ تبدیل نمی شوند، و بعد از وارد شدن به آب و تماس با آن می میرند.

آن جا اکثر اوقات سال دمای آب دریاچه بین 40 تا 60 درجه سانتی گراد است، همچنين آب ناترون مواد معدنی گوناگونی در خود دارد، وجود این عوامل در کنار هم باعث شدند تا این منطقه محیط مناسبی برای زیست حیوانات نباشد.

آب این دریاچه از رود ایوازو نیرو تامین می شود و آب این رود هم مملو از مواد معدنی است و در طی حرکتش به سوی ناترون از چشمه های آب گرم متعددی عبور می کند. با این تفاسیر هنگامی که آب به دریاچه ناترون میرسد دمای بالایی دارد و وجود نمک در آن، آب را شبیه به ماده ای شبیه مواد مذاب می کند. متأسفانه پرنده هایی که برای شنا یا استفاده از آب ناترون وارد آن میشوند می سوزند یا مسموم می شوند.

بیشتر بخوانید:  عکس نوشته های عاشقانه اهالی احساس

1640235584 دریاچه ناترون، دریاچه ای اسرارآمیز در آفریقا

دریاچه ناترون تانزانیا

راه دسترسی به دریاچه ناترون:
بهتر است قبل از سفر به این منطقه، تحقيقات لازم را انجام دهید و در صورت نهایی شدن تصمیم، وسایل و امکانات ضروری را همراه خویش داشته باشید. اکثر افردی که می خواهند از این مکان بازديد به عمل آورند، از مسیرهای آروشا، تراجیری، سرنگتی و انگورونگورو بهره می برند. رسیدن به دریاچه ناترون از این مسیر دشوار و پر دست انداز، 2 روز به طول می انجامد.

آدرس: آفریقا – شمال تانزانیا – استان آروشا

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

بیوگرافی ایرج راد + عکس

  ایرج راد بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون   بیوگرافی و عکس های ایرج …