رنگ بژ چه رنگی است؟

 mo28758 رنگ بژ چه رنگی است؟

رنگ بژ با چه رنگی ست می شود

رنگ بژ به عنوان رنگ برنز خاکستری، قهوه ای متمایل به زردی که مقداری هم خاکستری درون خود دارد و یا ماسه ای شناخته می شود. نام رنگ بژ منشا فرانسوی دارد و به معنای پشم طبیعی میباشد که نه سفید بوده و نه رنگ شده میباشد. اولین بار رنگ بژ در سال های ۱۸۵۵-۶۰ در فرانسه استفاده و در سال های ۱۹۲۰ به عنوان یکی از رنگ های رایج شناخته شد. رنگ بژ به انگلیسی همان Beige میباشد.

اگر بژ به شیوه ای درست توسط یک طرح‌ریز پیشه ای بکار رود، محیطی خنثی و آسودگی بخش خلق خواهد کرد که تمرکز تماشاگر را بروی جزئیات متمرکز می کند. دیده شدن جزئیات در دکوراسیون های خنثی، عامل اصلی خاص شدن یک دکوراسیون میباشد.

بیشتر بخوانید:  شیشه بالکن چیست + مدل های شیشه بالکن

رنگ بژ اغلب در مدل رنگی CMYK ) سی ام وای کی ( به دلیل اینکه دارای سطوح کمی از رنگ های مختلف میباشد، به سختی ساخته می شوند و در بسیاری از مواقع زمانی که پرینت شوند دارای تناژی از سبز یا ینفش خواهد بود.

رنگ بژ به دلیل رنگ متفاوتی که دارد می تواند با شمار زیادی از رنگ ها ست شود. در دکوراسیون منزل رنگ بژ کاربرد زیادی دارد. ترکیب رنگ بژ با صورتی، خاکستری، سفید و سیاه، قهوه ای، طلایی، قرمز، آبی و سبز در چیدمان منزل عاقبت خوبی بر جای می گذارد.

mo28759 رنگ بژ چه رنگی است؟

کد رنگ بژ

هرچه زردی رنگ بژ بیشتر باشد رنگ های آبی و سبز با آن همخوانی بیشتری خواهد داشت و هرچه قهوه ای آن بیشتر باشد، ترکیب رنگی بژ و قرمز، صورتی، نارنجی و درجه های تیره تری از قهوه ای جلوه زیباتری خواهند داشت. رنگ بژ از آن دسته رنگهایی میباشد که از مد نمی افتد و در سبک مدرن و سبک کلاسیک قابل استفاده میباشد.

بیشتر بخوانید:  هوشمند سازی ساختمان به چه معناست؟

اگر می خواهید برای رنگ دیوار منزل خود رنگ بژ را انتخاب کنید، بدانید آنچه از سطل رنگ می بینید در سطح بزرگ خیلی گوناگون تر خواهد بود. ابتدا ابعادی حدود ۳۰ در ۳۰ سانتیمتر را با رنگ انتخابی امتحان کنید و سپس کل منزل را نقاشی کنید.

اندیشه نکنید که بژ به دلیل خنثی بودن رنگی کوفته کننده میباشد و در دکوراسیون یکنواختی ایجاد می کند زیرا رنگ های خنثی و بژ به دلیل گزینه های بیشتر برای ترکیب با رنگ ها و همینطور با به کارگیری آثار هنری و تابلوهای نقاشی می تواند خیلی جذاب و سرگرم کننده و برای هر سبک تزئیناتی و دکوراسیونی مناسب باشد.

beige1 color1 رنگ بژ چه رنگی است؟

مکمل رنگ بژ

بژ رنگی میباشد که در هر اتاقی قابل استفاده میباشد، از اتاق کار و خواب گرفته تا نشیمن و آشپزخانه. در حقیقت مزیت اصلی رنگ های خنثی و بخصوص بژ این میباشد که خیلی عالی با هر رنگ دیگری ترکیب می شوند.

بیشتر بخوانید:  دکوراسیون اتاق خواب های سلطنتی

رنگ بژ در کنار مزیتش یک عیب دارد که اگر درست استفاه نشود، حالتی کسل کننده به فضا می دهد. تنها راه دوری از ایجاد این حالت، به کار بردن رنگ همراه و مکمل مناسب، کنار رنگ بژ در دکوارسیون میباشد. رنگ هایی مشابه قهوه ای و سفید بهترین رنگ ها برای ترکیب با بژ هستند.

beige1 color2 رنگ بژ چه رنگی است؟

رنگ چوب مبل بژ

beige1 color3 رنگ بژ چه رنگی است؟

مبل رنگ بژ

beige1 color4 رنگ بژ چه رنگی است؟

مبل استیل رنگ بژ

beige1 color5 رنگ بژ چه رنگی است؟

رنگ بژ برای پذیرایی

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

تصاویری از شیک ترین رادیاتور تزئینی

رادیاتورهای تزیینی مدل رادیاتور تزئینی یکی از گزینه های سیستم گرمایشی رادیاتور می باشد. امروزه رادیاتورها …