روش های پاک کردن چربی کابینت

%name روش های پاک کردن چربی کابینت

روش های پاک کردن چربی کابینت

چگونه چربی کابینت را پاک کنیم؟

برای رفع کردن لکه های چربی و روغنی به وجود آمده موعد آشپزی روی کابینت های آشپزخانه می توانید از شیوه های بدون زیان و سالم استفاده کنید. پیشگیری از به وجود آمدن لکه های روغنی بر روی اجاق گاز موعد آشپزی کردن اجتناب ناپذیر می باشد . با گذر روزگار ، این لکه ها شکل زشتی به آشپزخانه می ‎دهند. جاهایی که بیشتر این لکه های روغنی به وجود می آیند عبارتند از :کابیت ، هود و اجاق گاز .

پاکیزه کردن این لکه های روغنی از روی وسایل آشپزخانه به وسیله یک دستمال خشک و یا مرطوب ، تنها سبب تلف شدن روزگار و انرژی می ‎شود. خیلی از پاک کننده های شیمیایی هم در ترکیب با گرد و خاک موجود بر روی وسیله مورد نظر، کارآیی ندارند و به جز این، پاک کننده های دارای آمونیاک برای سلامتی ضرر دارند .

%name روش های پاک کردن چربی کابینت

نحوه پاکیزه کردن چربی کابینت

روش های پاک کردن چربی کابینت

آب و دستمال مرطوب

اغلب پاکیزه کردن کابینت هایگلاس و گلاس و کابینت‌هایی که دارای روکش محافظ و ضدآب هستند، خیلی آسوده می باشد. شما می‌توانید لکه چربی روی کابینت را به راحتی با کمک یک دستمال نخیِ مرطوب پاک کنید. با این حال فراموش نکنید که لکه چربی تازه، بهتر از لکه کهنه پاک می‌شود.

قبل از هر چیز درخاطر داشته باشید که در پاکیزه کردن لکه چربی کابینت از اسکاچ یا سیم کاسه‌شویی استفاده نکنید. این وسیله ها سبب به وجود آمدن خراش روی کابینت می‌شوند. بنابراین شما می‌توانید به جای استفاده از دستمال مرطوب، از حوله یا اسفنج هم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  نحوه شستن و سفید کردن بالش های زرد شده

در خاطر داشته باشید که اسفنج خیس نباشد. نم دستمال یا اسفنج کافی می باشد و کابینت نباید خیس گردد. در حقیقت نم نه تنها سبب به وجود آمدن دوباره لکه آب می‌شود، بلکه به جنس و بافت کابینت ضرر جدی می‌رساند.

سفارش می‌کنیم در آخر، قطعاً از یک حوله خشک استفاده کنید و رد دستمال مرطوب روی کابینت را پاک کنید. در این صورت کابینت شما روشن، پاکیزه و بدون هر نوع لکه چربی خواهد بود و لکه آب هم روی کابینت باقی نخواهد ماند.

%name روش های پاک کردن چربی کابینت

پاکیزه کردن چربی کابینت آشپزخانه

سرکه سفید و آب

سرکه سفید یکی از شیوه های آسوده برای براق کردن کابینت و کاشی آشپزخانه می باشد. ولی در قیاس با ترکیبات و شوینده‌های شیمیایی، سرکه سفید نه تنها سخت به وجود آمدن آلرژی نمی‌شود، بلکه به محیط زیست هم ضرر نمی‌رساند.

به غرض پاک کردن چربی کابینت، شما می‌توانید قدری سرکه سفید را با قدری آب ترکیب کنید تا از غلظت آن کاهش پیدا کند. آنگاه این ترکیب را داخل بطری اسپری بریزید تا بتوانید به آسودگی برای پاکیزه کردن کابینت از آن استفاده کنید.

اگر آب ولرم را با سرکه سفید مخلوط کنید، عاقبت بهتری می دهد، چرا که لکه چربی کابینت در برخورد با آب داغ یا ولرم بهتر پاک می‌شود. بعد از اسپری ترکیب سرکه سفید و آب ولرم، کابینت را با یک حوله پاکیزه و خشک، به طور کامل پاک کنید تا اثری از قطرات سرکه و لکه چربی روی کابینت باقی نماند.

بیشتر بخوانید:  الیاف مصنوعی چیست و چه کاربردی دارد؟

شوینده ها

یک پیمانه مایع ظرفشویی را با دو پیمانه آب گرم مخلوط کنید. با یک پارچه، کابینت ها را به خوبی با این محلول بسابید و بگذارید تقربا ۵ لحظه روی کابینت ها بماند. آنگاه آن ها را خشک کنید. بسته به مقدار چرب بودن کابینت ها امکان دارد چندین بار نیاز باشد آن ها را بشویید.

%name روش های پاک کردن چربی کابینت

چگونه لکه چربی کابینت را پاکیزه کنیم

جوش شیرین

با ترکیب کردن یک پیمانه جوش شیرین و دو پیمانه روغن های گیاهی یک خمیر فوق العاده برای از بین بردن لکه چربی از روی کابینت درست کنید و آن را با دست روی جاهای چرب کابینت بزنید. سفارش می کنیم نخست این ترکیب را روی یک جای کوچکی از کابینت تست کنید. چون امکان دارد جنس کابینت های شما به جوش شیرین احساساتی باشد و آزار ببیند.

لایه های خمیر باید قطور باشد. امکان دارد موعد پاکیزه کردن خمیر زمین و اطراف کابینت ها هم کثیف شود پس بهتر می باشد با روزنامه یا کاغذ باطله اطراف را بپوشانید.

آنگاه با یک اسفنج خیلی نرم روی خمیر بکشید و کابینت را بسابید و با یک دستمال خیس کابینت ها را پاکیزه کنید.

اکنون کابینت های پاکیزه، رنگ و شادابی جدیدی به آشپزخانه می دهند.

لیمو

در گذشته‌ها که مواد شوینده شیمیایی نبود، از مواد طبیعی برای پاک کردن اقسام لکه از سطحها بهره می بردند؛ لیمو یکی از لکه‌برهای رایج می باشد که امروزه هم برای رفع کردن انواع لکه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای تهیه شوینده طبیعی برای پاکیزه ‌کردن کابینت چوبی، ۳ قطره لیمو و یک فنجان وازلین را ترکیب کنید و با استفاده از یک مسواک یا برس شستشو روی لکه‌های قدیمی و سرسخت بگذارد. پس از گذشت چند لحظه با یک پارچه پاکیزه آن را پاک کنید.

خمیر دندان

سفارش می‌کنیم همواره از خمیر دندان برای پاک کردن کابینت استفاده نکنید. ولی اگر می‌خواهید لکه روغن قدیمی و کهنه را به طور کامل پاک کنید، استفاده از خمیر دندان انتخاب مناسبی خواهد بود. با این حال در این شیوه شما به حوله و دستمال مرطوب هم نیاز دارید.

در خاطر داشته باشید که همه کابینت را با خمیردندان پاک نکنید. تنها برای پاک کردن لکه چربی از روی کابینت می‌توانید از قدری خمیردندان استفاده کنید. در این صورت قدری خمیردندان روی لکه چربی کابینت بگذارید و تا ۵ لحظه شکیبایی کنید.

آنگاه با کمک یک اسفنج مرطوب، خمیردندان را از روی کابینت پاک کنید. این شیوه کارآمدی برای پاک کردن لکه چربی و روغن روی سطوح شفافی مشابه کابینت خواهد بود. سفرش می‌کنیم در اقبال آخر از یک حوله پاکیزه برای پاک کردن تاثیر لکه آب و خمیر دندان و پاکیزه کردن باقی سطح های کابینت استفاده کنید.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

راهنمای تمیز کردن چرم

راهنمای تمیز کردن چرم نکات مهم برای تمیز کردن چرم لوازم چرمی گرانقیمت هستند و …