صحبت‌های مدیر عامل ماشین سازی عبدالله زاده درباره ماشین آلات مورد نیاز کارخانجات و صنایع ایرانی

rkv0onut084y98b45yhni45yh 169x300 صحبت‌های مدیر عامل ماشین سازی عبدالله زاده درباره ماشین آلات مورد نیاز کارخانجات و صنایع ایرانی

ماشین آلات صنعتی امروزه نقش مهمی در پیشبرد فعالیت های صنایع تولیدی مختلف دارند. این ابزارها به خوبی توانسته اند جای نیروی انسانی را در انجام فعالیت های پرخطر و طاقت فرسا پر کنند. ماشین آلات صنعتی مانند نورد و دریل رادیال با اعمال خواسته های صنعتگران روی سطوح فلزی و غیرفلزی مختلف، به عضو ثابت کارگاه ها تبدیل شده اند.

مهرماه سال جاری بیست و یکمین رویداد ماشین آلات صنعتی در تهران برگزار شد که طی آن چندین شرکت صاحب نام و بزرگ در زمینه تولید، توزیع و فروش ماشین آلات صنعتی شرکت داشتند. یکی از این مجموعه ها که مشتریان ثابت بسیاری دارد و سالهاست با تولید ماشین آلات صنعتی پاسخگوی نیاز صنایع ایرانی است، مجموعه ماشین سازی عبدالله زاده است. مدیرعامل این مجموعه آقای مهندس عبدالله زاده به درخواست برگزارکنندگان رویداد اقدام به ارائه سخنرانی ای کوتاه در مورد تجربیات خود در ارائه خدمت رسانی در حوزه ماشین آلات کرد.

مهندس عبدالله زاده در آغاز سخنرانی خود، از تاثیر ماشین آلات صنعتی مانند دریل رادیال و نورد در سرعت بخشیدن به فعالیت های خطوط تولیدی و همچنین کاهش خطاهای انسانی صحبت کرد. در ادامه یکی از حاضرین از او درخواست کرد تا در مورد دستگاه نورد و دریل رادیال بیشتر توضیح دهد. او در این زمینه توضیح داد: نورد یا رولینگ که با استفاده از دستگاه نورد انجام می شود، نورد ( نورد نبشی ، نورد تیرآهن ، نورد صفرزن ) یکی از فرایندهای شکل دهی به ورق است که در نهایت منجر به تغییر شکل ورق می شود. برخی صنایع تولیدی نیاز به ورق های گرد شده دارند به همین دلیل از دستگاه نورد استفاده می کنند. با استفاده از دستگاه نورد می توان ورق را به حالت نیم دایره یا کمان در آورد. دستگاه نورد طرز کار جالبی دارد. برای مثال دستگاه نورد ورق گیربکسی از سه غلطک تشکیل شده که با عبور دادن ورق از بین این ورق ها می توان آن ها را در سایزهای مختلف گرد و یا به شکل نیم کره هلالی در آورد. نورد را می توان برای موارد متعددی به کار برد. برای مثال نورد لوله و پروفیل از رایج ترین فعالیت هایی است که در کارگاه های تولیدی رخ می دهد. وی افزود که می توان با استفاده از دستگاه نورد پروفیل و لوله را به شکل کمان و دایره در آورد و آن ها را به ابعاد استاندارد تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید:  مراحل فیلتراسیون در دستگاه تصفیه آب خانگی

در ادامه راه، عبدالله زاده در مورد ماشین آلات عایق کاری و چرخ حلبی(زیگ) سخن گفت. او اذعان داشت امروزه کارخانجات بسیاری اعم از پتروشیمی های ایران برای عایق و ایزوله سازی کارخانجات خود به ماشین سازی عبدالله زاده مراجعه می کنند. ماشین آلات عایق کاری شامل دستگاه نورد جهت رول کردن ورق، چرخ حلبی جهت باکس کردن ورق های آلومینیوم و … در فرایند عایق سازی مورد استفاده قرار می گیرند.

مهندس عبدالله زاده سپس در مورد حلبی و ماشین چرخ حلبی (زیگ) سخن گفت. وی اذعان داشت که تولیدی ها با استفاده از دستگاه چرخ حلبی یا همان زیگ می توانند روی سطوح فلزات و دیواره لوله ها سوراخ هایی ایجاد کند تا فرایند خمش تسهیل شده و خطر آسیب رسیدن به دست به حداقل برسد. به گفته عبدالله زاده چرخ حلبی علاوه بر برش و سوراخ کاری، قادر به مفتول پیچ کردن، رخ انداختن و لبه زدن است.

بیشتر بخوانید:  ۱۰ استایل مردانه جذاب برای بهار و تابستان

در ادامه یکی از کارشناسان و مهندسان حاضر در جمع، از مدیرعامل ماشین سازی عبدالله زاده  در مورد ماشین دریل رادیال پرسید. مهندس عبدالله زاده در پاسخ سخنانش را با این جمله آغاز کرد که افراد زیادی، چه تخصص فنی داشته باشند و چه نه، با دستگاه دریل کار کرده و امر سوراخکاری را انجام داده اند. با این حال او اذعان کرد که در صنایع تولیدی مقاطعی وجود دارند که سطوح آن ها عمق و پهنای زیادی دارد و سوراخکاری آن ها با دریل های معمولی حتی اگر غیرممکن نباشند، دشواری غیرقابل توصیفی دارند. به خاطر همین صنعت ماشین سازی به کمک این افراد آمده و با تولید ماشین دریل رادیال به این عزیزان کمک می‌کند. در ادامه گزیده ای از سخنان مهندس عبدالله زاده در مورد دریل رادیال و کاربرد آن را می خوانید:

pocktmvu09n98hy8oyh54ioh 300x256 صحبت‌های مدیر عامل ماشین سازی عبدالله زاده درباره ماشین آلات مورد نیاز کارخانجات و صنایع ایرانی

” دریل رادیال همانطور که از نامش پیداست، به صورت رادیال یا همان شعاعی حرکت می کند. با استفاده از ماشین دریل رادیال می توان سوراخ هایی با قطر متفاوت روی سطوح فلزی و غیرفلزی ایجاد کرد. گیربکس تعبیه شده روی دریل رایال چک و چین امکان حرکت شعاعی روی سطوح را فراهم می کند. با حرکت دادن گیربکس در جهت دلخواه، می توان سوراخ های مورد نظر را با دقت و سرعت بالایی ایجاد کرد و در وقت و هزینه صرفه جویی کرد. مهم ترین مزیت دریل رادیال نسبت به دریل های معمولی، امکان سوراخکاری روی قطعات بزرگی است که انجام آن با دریل های معمولی به شدت دشوار و چالش برانگیز است. از آنجا که دریل رادیال وزن بالایی دارد، اغلب به صورت ثابت در جایی قرار می گیرد و به ندرت نیاز به جابجایی آن است.”

بیشتر بخوانید:  اهمیت طرح جابربن حیان در نظام آموزشی | آموزش خلاقیت محور

در انتها و پس از تشویق حضار، عبدالله زاده اطلاعاتی هم در مورد مجموعه تحت مدیریت خود با شرکت کنندگان در مراسم به اشتراک گذاشت. طبق سخنان وی، مجموعه ماشین سازی عبدالله زاده ( ارائه کننده نورد ، چرخ حلبی ، ماشین آلات عایق کاری و دریل رادیال ) در توزیع و فروش ماشین آلات صنعتی به مقبولیت عام رسیده و در طی 30 سال فعالیت، توانسته مشتریان ثابت و وفادار زیادی را به خود جذب کند. محصولات عرضه شده توسط ماشین سازی عبدالله زاده از قبیل نورد صفرزن، دریل رادیال، ماشین چرخ حلبی (زیگ) در صورت درخواست مشتری توسط تکنسین های خبره ماشین سازی عبدالله زاده نصب و راه اندازی می شود. همچنین در ادامه گفت در راستای پایبندی به اصل مشتری مداری، محصولات ماشین سازی عبدالله زاده تا یک سال خدمات گارانتی و تعمیر رایگان دریافت می کنند و پس از آن نیز تا 10 سال خدمات پس از فروش برای مشتریان عزیز در نظر گرفته شده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات و خدمات ماشین سازی عبدالله زاده و دریافت مشاوره می توانید به وبسایت ماشین سازی عبدالله زاده مراجعه نمایید.

مطلب پیشنهادی

راهنمای خرید کوادکوپتر کنترلی

راهنمای خرید کوادکوپتر کنترلی کوادکوپترهای کنترلی یکی از محبوب‌ترین وسایل سرگرمی در سال‌های اخیر هستند. …