طرز آرایش صورت در زمان کوتاه

%name طرز آرایش صورت در زمان کوتاه

طرز آرایش صورت

بهترین روش آرایش صورت سریع

برای حاضر شدن و آرایش صورتتان وقت کافی ندارید ولی این علت بر نداشتن یک آرایش و ظاهری مناسب نیست. نیاز نیست مدام برای آرایش صورت خود زمان طولانی در مساوی آیینه بایستید، با دانستن چند نکته ریز در شیوه آرایش صورت در چند لحظه یک آرایش شغل ای و البته زیبا روی صورتتان پیاده کنید.

طرز آرایش صورت

مرطوب کننده

اول از همه یک لایه نازک مرطوب کننده بزنید. مرطوب کننده ای با کیفیت استفاده کنید که با نوع پوست شما سازش داشته باشد. مرطوب کردن پوست کلید دست یافتن به آرایش طبیعی می باشد و سبب میشود بعد از اعمال لوازم آرایشی پوست همچنان واقعی بنظر برسد.

پرایمر

برای پوشاندن نواقص و اماده سازی پوست برای آرایش از پرایمر استفاده کنید. پرایمر خط و خطوط و ایرادات پوست را میپوساند و سبب مقاومت و جلوه بهتر آرایش میشود. پرایمر را بطور یکسان در همه جا پخش کنید، از گونه ها تا بینی، چانه، ناحیه T و پلک ها. پرامر پوست صورت شما را یکدست میکند.

کرم پودر

کرم پودرها نواع مختلفی دارند ولی معمولاً همه آن ها به یک شکل مورد استفاده قرار می گیرند. کرم پودرها به صورت پودر، مایع و کرم وجود دارند و همه ی آن ها برای ایجاد پوستی یکدست و مسطح کاربرد دارند. استفاده از کرم پودر سبب می شود که پوستی صاف و بدون لک برای ارایش کردن داشته باشید.

برای پخش کردن کرم پودر روی صورت میتوانید از براش های مخصوص یا از اسفنج آرایشی مرطوب استفاده کنید. چنانچه نیاز می باشد تا گردن و زیر گوش خود را هم با کرم پودر بپوشانید.

بیشتر بخوانید:  چگونه پوست صورت خود را در خانه پاکسازی کنیم؟ (فیشیال صورت)

فراموش نکنید که رنگ کرم پودر دقیقا باید با رنگ طبیعی پوست تان همرنگ باشد نه خيلي روشن تر و نه خيلي تیره تر. کرم پودر باید با رنگ گردن و بالاتنه شما هماهنگی داشته باشد در عملکرد نباید رنگی را انتخاب کنید که با دیگر اقبال های بدن تان اختلاف رنگی واضح دارد. مطمئنا دوست ندارید که روی فک تان یک مرز واضح را به طور واضح مشاهده کنید.

چنانچه رنگ پوست صورت تان با گردن و بقیه اندام های بدن اختلاف زيادي داشته باشد، کاملاً غیرطبیعی و ناخوش‌آیند بنظر می رسد.

%name طرز آرایش صورت در زمان کوتاه

طرز آرایش صورت در زمان کوتاه

استفاده از کانسیلر

هدف استفاده از کانسیلر این می باشد که لک ها و تیرگی های پوست را بپوشانید و پوست با ظاهری یکدست داشته باشید. از کانسیلر میتوانید برای پوشاندن لک ها و سیاهی زیر چشم استفاده کنید. میتوانید از کانسیلری استفاده کنید که از رنگ طبیعی پوست تان قدری روشن تر باشد. به این ترتیب میتوانید نواحی تیره را روشن تر کنید تا رنگ آن با پوست تان هماهنگ شود.

برای پخش کردن کانسیلر روی ناحیه موردنظر ، از نوک انگشتان خود استفاده کنید. البته باید دست تان کاملاً پاکیزه و شسته باشد. کانسیلر را به شکل مثلثی زیر چشمان تان بزنید. میتوانید روی پیشانی، اطراف بینی و چانه هم از کانسیلر استفاده کنید و حتی بالای لب.

بیشتر بخوانید:  نرم کننده مو چیست؟ انواع آن و نحوه استفاده ازآن

برای پوشاندن قرمزی پوست و لکه های باقی مانده و جای قرمز جوشها میتوانید از کانسیلر همرنگ رنگ پوست هم استفاده کنید. کانسیلر را به خوبی روی صورت پخش کنید تا کاملاً با کرم پودر یکی شود و لبه های آن پیدا نباشد.

سایه چشم

برای آرایش طبیعی چشم سایه ای با رنگ گرم انتخاب کنید و روی پلک بزنید. از رنگ روشن تری زیر چشم استفاده کنید و بعد به خوبی محو کنید.

%name طرز آرایش صورت در زمان کوتاه

آرایش صورت

کشیدن خط چشم

هدف استفاده از خط چشم این می باشد که خط مژه را پرتر جلوه بدهد. بنابراین برای خط چشم باید رنگی را انتخاب کنید که هماهنگ با رنگ مژه ها باشد. چنانچه موهای بلوند دارید میتوانید از رنگ قهوه ای استفاده کنید.

برای اینکه آرایش دودی برای چشم هایتان داشته باشید، از خط چشم های مدادی استفاده کنید. اگر خطوط مشخص و باریک می خواهید ، از خط چشم های مایع استفاده کنید. در اطراف خط مژه، با نقطه هایی مکان خط چشم را مشخص کنید و بعد این نقطه ها را به هم وصل کنید تا خطی ممتد و کامل داشته باشید.

پائین چشم هم میتوانید خط چشم بکشید. ولی خط چشم کشیدن در پلک پائین، بستگی به نوع آرایش و آشکار نهایی که مدنظرتان می باشد بستگی دارد. با همین خط چشم و سایه میتوانید چشمان خود را درشت تر یا ریزتر جلوه دهید.

%name طرز آرایش صورت در زمان کوتاه

مدل آرایش صورت

ریمل

ریمل مرغوبی انتخاب کنید و تنها یک لایه از آنرا به مژه ها بزنید. می توانید برای اینکه تک تک مژه ها به ریمل اغشته شوند، برس را بطور عمودی بگیرید و بچرخانید.

زدن رژ گونه

قدری رژ گونه به گونه های خود بزنید. گونه هر شخص، دارای رنگ خاصی می باشد و این رنگ در اشخاص مختلف، گوناگون می باشد. رژ گونه را روی اقبال برجسته گونه بزنید. البته رژ گونه را میتوانید با توجه به قالب صورت، به شکل های مختلفی روی صورت انجام کنید.

زیاد از رژ گونه استفاده نکنید و آنرا پررنگ نکنید. تنها قدری رنگ ملایم به گونه های خود افزایش کنید. از رنگ هایی استفاده کنید که طبیعی و ملایم باشند.

رژ زدن

موعد رژ زدن، رژی را انتخاب کنید که انعکاس‌یافته کننده شخصیت روانی و درونی شماست. برای رژ زدن از برس مخصوص آن استفاده نمایید. اینکار نه تنها سبب می شود که طرح و خط اصلی لب شما معلوم شود بلکه می شود ميزان رنگ رژ روی لب را کنترل کرد.

چنانچه پیش از رژ زدن کمی پودر به لبهایتان بزنید مقاومت رژ بر روی لبها افزایش می یابد. برای حفظ قالب لبها و پیشگیری از خشک شدن و پوسته پوسته شدن لبها پیش از رژ زدن کرم ویتامین E به لبها بزنید و برای پاک کردن رژ لب، لبها را با گلیسرین پاک نموده آنگاه بشویید.

فیکساتور

پس از پایان آرایش میتوانید از اسپری های فیکس کننده آرایش هم استفاده کنید. این اسپری ها سبب می شود آرایش مدت طولانی تری بر روی صورت شما بماند.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

نحوه آرایش پوست سفید

آرایش پوست سفید نکات مهم برای آرایش پوست سفید بیشتر خانم ها پوست سفید و …