فواید روغن عناب برای سلامت مو

%name فواید روغن عناب برای سلامت مو

روغن عناب برای سلامت مو

خواص تعجب انگیز روغن عناب ( جوجوبا) برای مو

روغن عناب (جوجوبا) یکی از روغن های طبیعی مو میباشد که مملو از ویتامین های E، D، A، B1 و B2 میباشد. همینطور بعنوان یک درمان رایج برای مشکلات مو به کار برده می شود چون قادر میباشد به بازسازی مو کمک نموده، بطور عمقی مو را مرطوب نموده و سلامت و رشد موهای جدید را تضمین کند.

خواص روغن عناب برای مو

درخشان کردن مو

روغن عناب مثل یک سرم عالی عمل نموده و جلایی طبیعی به مو می دهد. این روغن طبیعی مو را نرم نموده و خشکی، وزی و بی طراوتی مو را از بین می برد. روغن عناب، نم طبیعی را در ساقه مو حفظ می کند. همینطور با کاهش اسیب ناشی از الودگی ها و مواد شیمیایی، موها را درخشان می کند.

رفع خشکی پوست سر

روغن عناب، یک مرطوب کننده عالی برای پوست سر خشک میباشد و به رفع پوسته های فلسی سر که با شوره اشتباه گرفته میشوند کمک می کند. روغن عناب پوست سر را عمیقا مرطوب می کند و تبخیر نمی شود.

این ویژگی تأثير مرطوب کنندگی طولانی مدت داشته و سطح pH پوست سر را متعادل می کند. همینطور به علت خواص عکس باکتری خود به حفظ سلامت پوست سر هم کمک می کند. این برای افرادی که به شوره سر، خشکی پوست سر و پسوریازیس پوست سر گرفتار هستند موثر میباشد. روغن عناب پوست سر را مرطوب کرده و ریشه مو را تقویت می کند.

کمک به رشد مو

استفاده از روغن عناب برای رشد مو راهی عالی برای تقویت موها محسوب می شود. موی ما برای مرطوب ماندن، سبوم یا چربی ترشح می کند. خيلي وقت ها ، سبوم اضافی تولید می شود که فولیکول های مو را مسدود می کند. این مسأله سبب ریزش و شکستن مو می شود. مقدار ریزش مو به علت بسته شدن فولیکول ها افزایش می یابد.

روغن عناب از ریزش و نازک شدن موی ناشی از بسته شدن فولیکول ها پیشگیری می کند. این روغن، فولیکول ها را پاک نموده و رشد سلول های جدید مو را افزایش می دهد که به رشد مو منجر می شود. همینطور میتوانید پیش از شامپو زدن از روغن عناب گرم استفاده کنید تا رشد مو را تحریک کند. استفاده از روغن عناب برای ماساژ دادن پوست سر، گردش خون را افزایش می دهد که رشد فولیکول های مو را تحریک می کند.

نرم کننده مو

چنانچه موی بی طروات و وز دارید، برای تندرستی بافت و آشکار آن از روغن عناب استفاده کنید. روغن عناب مثل روغن و نرم کننده مو عمل می کند. روغن را روی پوست سر و مو ماساژ بدهید و به انتهای مو هم برسانید. پروتئین ها و مواد معدنی موجود در این روغن، مثل یک نرم کننده طبیعی عمل نموده و موها را نرم و برّاق می کنند. روغن عناب، فولیکول های مو را مرطوب نموده و دربرابر اسیب مقاوم می کند. این روغن، مو را نرم نموده و از شکننده و بی طراوت شدن ناشی از نرم کننده های ديگر پیشگیری می کند.

بیشتر بخوانید:  معجزه آرایش باور نکردنی بدون جراحی

نکته:چنانچه موی شما خيلي خشک میباشد، یک قاشق چایخوری روغن عناب را به نرم کننده موی خویش افزایش نموده و آنرا به موهای خود بزنید. بگذارید ۵ لحظه بماند آنگاه موها را بشویید. همچنين میتوانید چند قطره از این روغن را روی موهای مرطوب بزنید. این کار مثل یک نرم کننده عمل می کند. چند قطره روغن عناب را روی کف دست خود مالیده و انگشتان خویش را روی موهای خشک بزنید تا نرم شوند.

%name فواید روغن عناب برای سلامت مو

خواص روغن عناب برای مو

کاهش ریزش مو

مواد مغذی موجود در عناب مثل ویتامین های C و A و دیگر آنتی اکسیدان ها با تغذیه مناسب فولیکول های مو آن ها را از اسیب و شکستگی ایمن می دارند و بازدارنده از ریزش مو می شوند.

بیشتر بخوانید:  چگونه ناخن ها را بلند کنیم؟ | بلند کردن ناخن ها در چند روز

درمان جوش کف سر

جوش کف سر یک مشکل زیاد بلا دهنده میباشد و اشخاص زيادي به آن گرفتار می شوند. محققان امروزه دریافته اند که میوه عناب سبب کاهش پوست سر زیاد می شود.

علت این خاصیت عناب بخاطر وجود آنتی اکسیدان هایی مشابه ویتامین های A و C و دیگر ترکیبات آنتی اکسیدانی مثل پلی فنول ها و … میباشد.

این ترکیب ها به حذف مواد سمی و ناخالصی های زیان آور از بدنمان می شود؛ سرانجام هنگامی که مواد سمی کمتری وجود داشته باشد منفذهای پوست سر مسدود نمی شود و احتمال ایجاد جوش کف سر کاهش می یابد.

%name فواید روغن عناب برای سلامت مو

فواید روغن عناب برای سلامت مو

پاک کردن پوست سر

روغن عناب به پاک کردن چربی های تجمع یافته و در عاقبت به کاهش ریزش و شکنندگی مو کمک می کند. خواص عکس باکتری و عکس التهاب این روغن، پوست سر را سالم و پاک نگه می دارد. روغن عناب میتواند باقی مواد چسبنده و همینطور موادی که از محیط روی مو قرار می گیرند را از بین ببرد. تأثير کراتوپلاستی این روغن، مو را برّاق نموده و رنگ طبیعی آنرا معلوم می کند.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

نحوه آرایش پوست سفید

آرایش پوست سفید نکات مهم برای آرایش پوست سفید بیشتر خانم ها پوست سفید و …