مزایای گیاه جینسینگ برای رشد و سلامتی مو

%name مزایای گیاه جینسینگ برای رشد و سلامتی مو

مزایای گیاه جینسینگ برای رشد مو

خواص گیاه جینسینگ برای مو

یکی از چیزهایی که در زیبایی خانم ها بینهایت مفید بوده داشتن موهایی زیبا و بلند می باشد این به این غرض نیست که شما همیشه در کلینیک های زیبایی باشید چون این کار ممکن میباشد برای شما هزینه بر باشد ولی نگران نباشید شما می توانید با استفاده از یک گیاه موهای زیبایی داشته باشید.

ارتباط بین جینسنگ و رشد مو چیست؟

جینسینگ فواید بی نظیری برای موهای سر دارد. کمتر شدن ریزش موها از جمله عواملی میباشد که مصرف جینسینگ برای آن فوق العاده میباشد. بعضی عقیده دارند که ریشه این گیاه می تواند پوست سر را شاداب کند و به رشد موها کمک کند. تحقیقات نشان داده که این گیاه استرس را از میان می برد.

از آنجایی که استرس یکی از عوامل ریزش مو میباشد با این شیوه سبب پیشگیری از ریزش مو می شود. ولی جینسینگ برای بدن و پوست انسان خواص بینهایت زیادی دارد این خاصیت ها هم می تواند بر روی ریزش موها تاثیر بگذارد. استفاده از جینسینگ در هنگام شست و شوی موهای سر سبب می شود که موهای شما پر پشت تر شوند. معمولا در بعضی از شامپو ها از جینسینگ هم به مقداری استفاده می شود.

%name مزایای گیاه جینسینگ برای رشد و سلامتی مو

گیاه جینسینگ برای رشد مو

گیاه جینسینگ برای رشد مو و ماینوکسیدیل

جینسینگ بینهایت مشابه ماینوکسیدیل هست. جنسینگ سبب کاهش فشار خون و این احتمال وجود دارد که رشد دوباره مو در قیاس با ماینوکسیدل زیاد میباشد. همینطور جنسینگ سبب کلفت تر شدن مو می شود. در قیاس با ماینوکسیدل، جنسینگ ضررهای ماینوکسیدل را ندارد و پس از بریدن استفاده دوباره گرفتار ریزش مو نمی شوید.

بیشتر بخوانید:  آرایش موی بلند زنانه و مجلسی

جینسینگ رشد مو را تحریک می‌کند

جینسینگ یک مخالف آپوپتوز میباشد به این معنی که سبب افزایش افزایش سلول‌های پاپیلای پوستی می‌شود. از این رو، استفاده‌ی موضعی از آن، توانایی بازسازی مو را تندرستی می‌بخشد. این گیاه دارویی توسط تحریک جریان خون به پوست سر سبب تقویت رشد مو می‌شود. جینسینگ همینطور سبب تندرستی سلامت فولیکول‌ها و سلول‌های مو می‌شود و به این ترتیب از ریزش مو پیشگیری می‌کند.

جینسینگ با فرایند ریزش مو مبارزه می‌کند

ریزش مو بیشتر با سیستم ایمنی بی‌قدرت ارتباط دارد. یک سیستم ایمنی سالم شما را برای مبارزه با عفونت‌ها و بیماری‌ها قدرتمند می‌کند. ولی زمانی ‌که بدن شما مشغول بازسازی خود باشد، قادر به انجام کارهای دیگر مثل رشد مو نیست و به همین علت شما گرفتار مشکل ریزش مو خواهید شد. جینسنگ گردش خون مناسب و همینطور جذب اکسیژن کافی توسط خون را آسان می‌کند. این گیاه دارویی با بهبود یافتن سلامت ارگان‌های داخلی بدن، به طور خودکار با مشکل ریزش مو مبارزه می‌کند.

بیشتر بخوانید:  چیزهایی که باید در مورد درمارولر باید بدانید

شیوه مصرف جینسینگ برای مو

به شامپوی مصرفی خود ، یک قطره عصاره ی روغنی جینسینگ، 1 قطره عصاره ی روغنی گیاه رازک، 1 قطره روغن سویا و 1 قطره روغن ذرت را افزایش کرده و موهای خود را با آن شستشو دهید. بعد از گذشت 15 لحظه ، موهای خود را با آب بشوئید. مصرف 3 ماه با این شامپو در رشد، تقویت مو و در رفع کردن مو خوره مفید میباشد.

%name مزایای گیاه جینسینگ برای رشد و سلامتی مو

ماسک طبیعی جینسینگ برای مو

ماسک طبیعی جینسینگ برای مو

نوع اول

نخست حدود سی گرم گل سرخ خشک شده را دم کنید. آنگاه به عصاره به دست آمده از گل سرخ مقداری جو پرک و حدود یک قاشق عسل یا موم عسل به همراه قدری پودر گیاه جینسینگ افزایش کنید. ماسک به دست آمده را به مدت ۱۵ الی ۲۰ لحظه روی پوستتان بگذارید. در آخر پوست خود را با آب سرد بشویید.

نوع دوم

قدری از پودر یا عصاره ریشه گیاه جینسینگ را با حدود دو قاشق غذا خوری روغن زیتون مخلوط کرده و آن را برای مدت ۳۰ لحظه روی پوست خود بگذارید. آنگاه با آب خنک پوست را خیلی خوب بشویید.

نوع سوم

حدود یک قاشق چای خوری پودر گیاه جینسینگ را با دو قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید. این ترکیب را به مدت ۲۰ الی ۳۰ لحظه بر روی پوست قرار دارده و در آخر با آب خنک پوست را بشویید. تخریب سطحی مو سبب از دست رفتن مقدارهای قابل توجه آب از لایه ­های داخلی تر مو می ­شود و آسیب جدی کراتین مو را سبب می­شود.

بیشتر بخوانید:  نانو بروز چیست و چه مزیتهایی دارد؟

ماسک موی جینسینگ با دارا بودن عصاره­ ریشه­ گیاه جینسینگ و کراتین هیدرولیز شده علاوه بر تغذیه­ عمقی مو با به وجود آوردن یک لایه­ پروتئینی محافظ سبب بازسازی ساختار سطحی مو و پیشگیری از تخریب و شکنندگی آن می شود. بهره­ بردن از مرغوب ­ترین عصاره­ جینسینگ، تنظیم pH موها، نم رسانی و به وجود آوردن یک لایه­ محافظ بر روی موها با استفاده از کراتین هیدرولیز شده این محصول را به یک محصول منحصر به شخص در کمک به پیشگیری از پیری مو تبدیل کرده میباشد.

%name مزایای گیاه جینسینگ برای رشد و سلامتی مو

مالیات ماسک جینسینگ برای مو

مالیات ماسک جینسینگ برای مو

اگرچه در استفاده موضعی از گیاه پر خاصیتی مثل جینسیگ پیدایش بیماری خاصی گزارش نشده میباشد. ولی باید این نکته را هم در نظر داشت که استفاده بیش از اندازه آن امکان دارد سبب پیدایش مشکلاتی مثل آلرژی، خارش یا قرمزی پوست شود. احتمال پیدایش این مسئله برای کسانی که پوست حساسی دارند، بیشتر میباشد؛ بنابراین بهتر میباشد در طول هفته حداکثر دو بار از این ماسک استفاده شود.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

نحوه آرایش پوست سفید

آرایش پوست سفید نکات مهم برای آرایش پوست سفید بیشتر خانم ها پوست سفید و …