نکات مهم درباره کاشت ریش و سبیل و عوارض آن

%name نکات مهم درباره کاشت ریش و سبیل و عوارض آن

کاشت ریش و سبیل

هر آنچه باید درباره کاشت ریش و سبیل بدانید

داشتن ریش و سبیل سالم و پر پشت برای بسیاری از مردان اهمیت زیادی دارد. کاشت ریش و سبیل به این صورت می باشد که در بخت‌ هایی از صورت که موی کمی دارد یا اصلا مویی در آن ناحیه وجود ندارد، مو کاشته می‌شود. در ادامه مقاله در خصوص دلیل‌ها ریزش ریش و سبیل و همچنین روش های کاشت ریش و سبیل گفت‌وگو خواهیم کرد.

کاشت ریش و سبیل

امروزه یکی از مشکلات موجود در زمینه زیبایی صورت برای آقایان، کَم پُشتی موهای صورت می باشد. این کَم پُشتی و یا کچلی برای خيلي از آقایان قابل قبول نبوده و همواره راهکاری دائمی و همیشگی برای حل این مسأله ی مهم هستند. راهکار های درمانی بسياري در این زمینه وجود دارد که فَرد باید با تجویز پزشک متخصص پیگیری نماید.

علت ریزش مو در ناحیه ریش و سبیل

عوامل ژنتیکی یکی از دلیل‌ها ریزش ریش و سبیل

عوامل ارثی یا ژنتیکی احیاناً مهم ترین علل کم پشت بودن ریش و سبیل هستند. چنانچه پدر و پدربزرگ شما ریش پرپشت و سبیل ضخیمی داشته اند، احیاناً برای شما هم چنین خواهد شد. اگر هم که شرایط برخلاف این بوده، به احتمال زیاد ریش و سبیل پرپشتی نخواهید داشت. البته وضعیت ریش و سبیل در خانواده ی مادری هم مهم می باشد.

دگرگونی هورمون ها میتواند سبب ریزش ریش و سبیل شود

سطح هورمون ها در بدن، تعيين کننده مسایل زیاد زیادی برای شما خواهند بود. فولیکول ها برای کامل شدن فرآیند رشد موها، به هورمون های خاصی نیاز دارند و اگر این هورمون ها وجود نداشته باشند و یا میزان آن ها کم شده باشد، ممکن می باشد افراد هرگز شاهد رشد مو روی صورت خود نباشند.

بیشتر بخوانید:  درماتوگرافیسم چیست و چگونه درمان می شود؟

پس هورمون ها به جز معین‌کردن جزییات مردانه و زنانه، کارهای زیاد مهم دیگری هم در بدن انجام میدهند که یکی از آنها ، به ميزان رشد موها مربوط می شود.

%name نکات مهم درباره کاشت ریش و سبیل و عوارض آن

مدل ریش و سبیل

اسیب ها و بیماریها میتواند سبب ریزش ریش و سبیل شود

بعضی صدمه ها به پوست و بیماری های پوستی میتوانند سبب کچلی موقت یا دایم در نواحی ریش و سبیل شوند. بعضی از این موارد جمله اند از:

– خراش و اسکار

– جای بخیه

– شکستگی

– عمل های عمل مشابه عمل ترميم شکاف کام

– سوختگی ها

– فولیکولیت( التهاب فولیکول ها)

البته همیشه ریزش ریش و سبیل ناشی از موارد بالا دائمی نیست ولی چنانچه دائمی باشد، تنها راه تندرستی شرایط، کاشت ریش سبیل می باشد.

سبک زندگی تاثیر زیادی در کم پشتی و ریزش ریش و سبیل دارد

افرادی که به اندازه کافی نمی خوابند و استراحت کافی ندارند، افرادی که یک رژیم غذایی درست را برای خودشان انتخاب نمی کنند، افرادی که به صورت منظم ورزش را در برنامه خود نمی گنجند و افرادی که دائما گرفتار استرس هستند، عملا سلامتی موهای ناحیه ریش و سبیل خود را به خطر انداخته اند. این اشخاص با دست خودشان، قسمتی از زیبایی خویش را با تهدید رو به رو نموده اند.

%name نکات مهم درباره کاشت ریش و سبیل و عوارض آن

کاشت ریش

کاشت ریش و سبیل

برای کاشت ریش و سبیل ابتدا از بخت پشت سر فولیکول های مو برداشته می شود و به صورت تارموهایی از هم جداشده و در صورت لزوم کوتاه می شود. آنگاه موهای جداشده با ایجاد سوراخ های ریزی در بالای لب و چانه با استفاده از سوزهای زیاد ظریفی قرار می گیرد. این موها باید در زاویه و خواب مو کاشته شود. این کار نیاز به توجه بالای پزشک دارد.

نکات مهمی که در کاشت ریش باید به آن توجه کرد

• گرفت هایی که جدید پیوند زده شده مثل موی معمولی رشد می کند و این وضعیت برای همیشه ادامه خواهد داشت.

• موی پیوند زده شده طبیعتا ویژگی های قبلی خود را حفظ خواهد کرد و ریزش نخواهد داشت و از الگوی ریزش مو یا کم حجم بودن موها در ناحیه ای که کاشته شده پیروی نمی کند و تغییرناپذیر باقی خواهد ماند.

• علاوه بر مردانی که بطور ژنتیکی ریش یا سبیل آنها رشد نمی کند، مردانی که قسمتهایی از ریش آنها تراکم کمتری دارد و یا بخت هایی از آن خالی می باشد مناسب ترین کاندیدا ها برای این عمل هستند.

• کاشت ریش طبیعی برای افرادی که بر تاثیر وجود جای خراش یا جای سوختگی یا جای بخیه ی عمل عمل روی صورت قسمتی از موهای صورت آنها رشد ندارد، زیاد مناسب می باشد. با انجام این عمل میتوان جای خراش و سوختگی و بخیه را با کاشت مو پوشاند و از قرار گرفتن در معرض دید حفظ کرد.

• کاشت ریش برای افرادی که دوست دارند چانه آنها اندکی ته ریش داشته باشد و افرادی که دوست دارند یک خط ریش زیبا و مشخص داشته باشند ولی موهای صورت آنها کم پشت  و پراکنده می باشد، زیاد مناسب می باشد.

بیشتر بخوانید:  آموزش لاک زدن ناخن حرفه ای در منزل به صورت تصویری

• کاشت ریش را می توان برای افرادی انجام داد که الگوی پر پشت یا کم حجم بودن موهای صورت خویش را می خواهند تغيير بدهند با این کار میتوان شکل و قالب صورت شخص را تغيير داد.

%name نکات مهم درباره کاشت ریش و سبیل و عوارض آن

علت ریزش موی ریش و سبیل

مزایای کاشت ریش:

داشتن ریش و سبیل سالم و پر پشت برای بسياري از مردان اهمیت زيادي دارد. هر چه سریعتر و زودتر اشخاص اقدام به مراجعه به کلینیک و عمل کاشت ریش و سبیل کنند بهتر می باشد. در مجموع مهمترین مزایای کاشت ریش عبارتند از:

– زیبایی و یکدست شدن ریش و سبیل اشخاص

– طبیعی بودن عاقبت عمل

– به دست اوردن حس اطمینان به نفس

– نداشتن بیماری های جانبی

– سرعت بالای انجام عمل

– امکان تراشیدن موهای کاشته شده ریش

– نداشتن درد و خونریزی

– رشد طبیعی گرفت های پیوند زده شده

%name نکات مهم درباره کاشت ریش و سبیل و عوارض آن

مزایای کاشت ریش و سبیل

چه افرادی برای کاشت ریش و سبیل اقدام می کنند؟

– افرادی که به صورت ارثی بدون مو در صورت هستند.

– افرادی که ریش یا سبیل پراکنده ای دارند.

– افرادی که ریش های کم پشتی دارند.

عوارض احتمالی کاشت ریش و سبیل:

کاشت ریش و سبیل بیماری های قابل توجهی ندارد. با مشورت با پزشک میتوان جلوی هر گونه بیماری های احتمالی را گرفت. بعضی از بیماری های احتمالی این شیوه عبارتند از:

– خونریزی

– عفونت

– بی حسی یا سفتی( موقتی)

– درد

– ورم پیشانی و یا صورت

– ایجاد جای خراش در ناحیه اهدا کننده یا دریافت کننده

– رشد نامناسب موهای پیوندی

– آشکار غیرطبیعی موی پیوندی

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

نحوه آرایش پوست سفید

آرایش پوست سفید نکات مهم برای آرایش پوست سفید بیشتر خانم ها پوست سفید و …