کرم کانتور چیست و مراحل کانتور کردن صورت

%name کرم کانتور چیست و مراحل کانتور کردن صورت

کانتور کردن صورت

کانتورینگ که به آن آرایش ترمیمی نیز گفته میشود یکی از روش های آرایشگران پیشه ای برای شکل دادن به صورت و رفع عیوب صورت می باشد، برای کانتور کردن صورت از کرم فشرده معمولا استفاده میشود که باید دو یا سه درجه تیره تر از رنگ پوست باشد

برای کانتور کردن صورت از کرم فشرده معمولا استفاده میشود که باید دو یا سه درجه تیره تر از رنگ پوست باشد اما برای هایلایت باید دو یا سه درجه روشن تر باشد. در یک تشریح آسان میتوان گفت کانتور یعنی پوشاندن عیوب صورت و برجسته کردن نقاط قوت آن .

کانتور کردن به معنای سایه زدن می باشد و یک روش آرایشی می باشد که برای آن لوازم آرایشی خاصی وجود دارد، از کانتورینگ برای تقویت و برجسته سازی اجزای صورت و یا بدن مشابه سینه ها استفاده می شود.

بیشتر بخوانید:  چند عادت که خشک شدگی لب در هوای سرد را برطرف می کند

کانتورینگ معمولا به صورت سرد و گرم رنگ بندی شده می باشد، که می توان از آن برای ایجاد یک یا دو سایه تیره تر و یا روشن تر از رنگ پوست در مناطق مختلف صورت مشابه گونه ها، کنار بینی، حاشیه صورت، فک، نقطه T شکل (خط روی بینی و بالای ابروها) که مایلیم به شکل برجسته و یا ریز نشان داده شوند، استفاده کرد.

هدف کانتور ایجاد سایه روی صورت می باشد. اثرات این سایه ها بقدری جادویی هستند که گاهی اوقات می توانند صورت را لاغرتر، گونه ها را برجسته تر، خط چانه را بولدتر، بینی را باریک تر و لب ها را پرتر نشان دهند‌ .

مراحل کانتور کردن صورت

۱. کرم مرطوب کننده بزنید

۲. با کرم پودری که به رنگ پوست تان نزدیک می باشد پوست تان را پوشش دهید

۳. زیر چشم، روی بینی، چانه و پیشانی را با کرم پودری که دو درجه از پوست تان روشن‌تر می باشد هایلایت کنید

۴. بالای پیشانی و زیر گونه‌ها را کمی تیره کنید

۵. آغاز کنید به محو کردن بخت‌های مشخص شده

طریقه زدن کرم کانتور

زدن کانتور سراسر صورت یک ظاهرغیرطبیعی به شما می دهد. باید کانتور را به نقاط خاصی بزنید تا سایه ای طبیعی روی صورتتان بیاندازد. با استفاده از براش، کانتور را به شقیقه، گوشه های پایین بینی در دوطرف، زیر خط گونه، خط چانه و زیر خط لب پایینی بزنید.

بیشتر بخوانید:  ژلیش ناخن چیست ؟ آموزش زدن ژلیش ناخن

به خورد پوست دهید

یکی ازعواملی که سبب کثیف شدن کانتور میشود، نادیده گرفتن این مرحله می باشد. این مرحله روزگار خیلی کمی را میگیرد اما تبدیل مهمی بر جای می گذارد. با استفاده از براش و اسپانج، کانتور را روی پوست پخش کنید.

هایلایتر بزنید

کانتور و هایلایترهمیشه مکمل هم هستند. نقاط برجسته صورت را هایلایت کنید تا کارتان پایان شود. با استفاده پودر روشن کننده مثل پودرهایلایت روشن کننده لورال پاریس مدل True Match، پایین لبه های بینی، بالای گونه ها، اطراف گوشه داخلی چشم را هایلایت کنید.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

نحوه آرایش پوست سفید

آرایش پوست سفید نکات مهم برای آرایش پوست سفید بیشتر خانم ها پوست سفید و …