آشنایی با خواص شگفت انگیز هسته آووکادو

%name آشنایی با خواص شگفت انگیز هسته آووکادو

بسیاری از افراد، از خواص هسته آووکادو بی اخبار هستند و آن را دور می ریزند

پیشگیری از سرطان با مصرف هسته آووکادو

هسته آووکادو حجم زیاد زیادی از آن را تشکیل می دهد و اغلب موارد دور انداخته می شود. این کار کاملا اشتباه می باشد، زیرا هسته آووکادو دارای خواص زیاد زیادی می باشد که از جمله آن می توان به منبع زیاد زورمند آنتی اکسیدان اشاره کرد. در ادامه تمامی خواص آووکادو را برای شما قرار داده ایم. با ما همراه باشید.

هسته آووکادو چه خواصی دارد؟

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، یکی از مهم ترین خاصیت های هسته آووکادو، آنتی اکسیدان های انبوه آن می باشد، به طوری که هسته حدود 70% بیشتر از خود میوه دارای آنتی اکسیدان می باشد. همچنین فیبر بالا، روغن طبیعی، ویتامین های مختلف و مواد معدنی مختلف، همگی در کنار هم سبب می شوند که هسته آووکادو خاصیت های زیادی برای بدن داشته باشد.

در ادامه تمامی خواص موجود در هسته آووکادو را به طور کامل بررسی می کنیم.

• غنی از آنتی اکسیدان های مختلف

%name آشنایی با خواص شگفت انگیز هسته آووکادو

یکی از مهم ترین خواص هسته آووکادو، غنی بودن آن از آنتی اکسیدان ها می باشد

هسته آووکادو غنی از آنتی اکسیدان می باشد. آنتی اکسیدان ها کار های مختلفی در بدن انجام می دهند، از جمله آن ها می توان به کاهش روند پیری سلول ها، کاهش التهابات بدن، مبارزه با سرطان های مختلف و تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

• پیشگیری و درمان سرطان

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، آووکادو سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و یکی از مهم ترین کارایی های آنتی اکسیدان ها مبارزه با رادیکال های آزاد می باشد. رادیکال های آزاد، عامل ایجاد کننده اغلب سرطان ها در بدن انسان هستند. بنابر این آنتی اکسیدان موجود در هسته آووکادو با از بین بردن رادیکال های آزاد، از بروز سرطان پیشگیری می کند.

همچنین در طی یک تحقیق مشخص شد که درون هسته آووکادو ماده ای به نام آووکاتین B وجود دارد. این ماده می تواند با سلول های سرطانی مبارزه کند و آن ها را از بین ببرد.

بیشتر بخوانید:  خواص و مضرات روغن سیاه دانه چیست؟

• کمک به سلامت پوست و مو

سطح بالای آنتی اکسیدان موجود در هسته آووکادو به کاهش اثرات اشعه ماورإ بنفش و دیگر اشعه های مضر خورشید کمک می کند. همچنین می تواند به دفع سموم و آلودگی های بدن کمک کند. به همین دلیل آنتی اکسیدان ها می توانند روند پیری سلول ها را کاهش دهند و در عملکرد پوست و موی انسان را سالم نگه دارند.

همچنین هسته آووکادو دارای روغن های طبیعی می باشد که می تواند به از بین بردن چین و چروک پوست و همچنین تندرستی شایستگی ارتجاعی پوست کمک کند.

• درمان اختلالات گوارشی

بومی های آمریکای جنوبی، از صد ها سال پیش، از هسته آووکادو برای درمان اختلالات گوارشی نظیر اسهال، یبوست و خراش های گوارشی استفاده می کنند. هسته آووکادو دارای ترکیب گیاهی به نام فیبر هستند که یک ماده عکس التهابی زورمند می باشد. این ماده می تواند به کاهش نفخ شکم کمک کند و سموم و مواد مضری که در دستگاه گوارشی قرار دارند را از بین ببرد.

• پیشگیری از بیماری های قلبی

فیبر های موجود در هسته آووکادو می توانند کلسترول موجود در خون را پاکسازی کنند و در عملکرد از بروز بیماری های قلبی پیشگیری کنند. کلسترول بالا یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد بیماری های قلبی می باشد. کلسترول با رسوب در رگ های خونی سبب افزایش فشار به قلب و افزایش فشار خون می شود.

همچنین با گذشت دوران و رسوب بیشتر کلسترول، رگ خونی به طور کلی بسته می شود و سبب ایجاد نارسایی قلبی و سکته قلبی می شود.

به طور کلی دو نوع کلسترول در بدن وجود دارد، LDL و یا کلسترول بد و HDL یا کلسترول خوب. هسته آووکادو کمک می کند تا سطح LDL کاهش یابد و سطح HDL افزایش یابد.

• افزایش ایمنی بدن

مطالعات نشان می دهند که هسته آووکادو می تواند به مهار عوامل بیماری زایی مشابه باکتری ها و قارچ ها کمک کند. همچنین می تواند به پیشگیری و درمان بیماری تب زرد کمک زیاد زیادی کند. مصرف این ماده می تواند به افزایش باکتری های مفید روده و کاهش قارچ ها و باکتری های مضر در روده کمک زیادی بکند.

• کمک به لاغری

مقدار بالای فیبر های موجود در هسته آووکادو به شما کمک می کند تا به مدت زیادی حس سیری کنید و گشنه نشوید. به همین دلیل می تواند کمک زیادی به لاغری افراد بکند.

همچنین هسته آووکادو به از بین بردن سموم بدن و مواد اضافه کمک می کند و سوخت ساز بدن را افزایش می دهد. افزایش سوخت و ساز یعنی سوزاندن انرژی بیشتر و در عملکرد کاهش وزن بدن و آمدن به لاغری.

• کنترل قند خون

%name آشنایی با خواص شگفت انگیز هسته آووکادو

کمک به کنترل قند خون، یکی از دیگر خواص هسته آووکادو می باشد

فیبر موجود در هسته آووکادو به کنترل قند خون کمک می کند و از ایجاد و یا پیشرفت دیابت نوع 2 پیشگیری می کند. شما می توانید هسته آووکادو را به صورت پودر به آب میوه ها و یا شربت های خود افزایش کنید تا به کنترل قند درون شربت به بدن کمک کند.

• سرشار از پتاسیم

هسته آووکادو سرشار از پتاسیم می باشد. پتاسیم به دفع سموم بدن، کاهش گرفتگی عضلات و همچنین دفع مایعات اضافی بدن کمک می کند.

• التهابات بدن را کاهش می دهد

هسته آووکادو حاوی ترکیباتی به نام های کاتچین و پروسیانیدین هستند که عکس التهابی هستند. این ترکیبات می توانند از التهاب های مزمن پیشگیری کنند و یا به درمان آن ها کمک کنند. التهابات مزمن در بدن می توانند بیماری هایی مشابه آرتروز، آلزایمر، فشار خون بالا و… ایجاد کنند.

آیا مصرف آووکادو ضرر دارد؟

%name آشنایی با خواص شگفت انگیز هسته آووکادو

در کنار خواص هسته آووکادو، هنوز هیچ عوارضی برای آن گزارش نشده می باشد

اگر با خواندن خواص هسته آووکادو حال برای شما این سوال ایجاد شده می باشد که استفاده از آن مالیات خاصی دارد و یا خیر، می توان گفت که تا به حال هیچ ضرر خاصی برای مصرف هسته آووکادو گزارش نشده می باشد!

بیشتر بخوانید:  آشنایی با خواص کیوی

البته شما باید در مصرف هر ماده غذایی برابری را رعایت کنید! زیاده روی در هر چیزی، قطعا عوارضی ایجاد خواهد کرد.

با این حال همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، تا به حال مالیات خاصی از مصرف هسته آووکادو گزارش نشده می باشد و می توانید با خیال آسوده به مصرف آن بپردازید.

چگونه از هسته آووکادو استفاده کنیم؟

%name آشنایی با خواص شگفت انگیز هسته آووکادو

هسته آووکادو زیاد سفت و تلخ می باشد و نمی توان آن را به صورت خام مصرف کرد

اگر تا به حال طعم هسته آووکادو را امتحان کرده باشید قطعا می دانید که طعم زیاد تلخ و غیر قابل تحملی دارد. به همین دلیل می باشد که اغلب افراد نمی توانند آن را به صورت خام مصرف کنند.

برای این که بتوانید آن را مصرف کنید، می توانید ابتدا آن را با استفاده از چاقو چند قطعه کنید و سپس با استفاده از غذا ساز و یا میکسر به طور کامل خرد کنید تا حالتی خمیری به خود بگیرد. سپس می توانید از آن در انواع آب میوه ها و اسموتی های خود استفاده کنید.

اما اگر هسته سفت بود و نمی توانستید آن را با چاقو چند قطعه کنید، می توانید ابتدا آن را به مدت دو ساعت در دمای 120 درجه سانتی گراد درون فر بگذارید تا حالتی خشک و ترد به خود بگیرند. سپس می توانید آن را پودر کنید و در نوشیدنی و یا غذایی که می خواهید افزایش کنید.

توجه داشته باشید که قرار دادن هسته آووکادو در دمای زیاد می تواند آنتی اکسیدان و دیگر خواص آن را کاهش دهد. پس سعی کنید که آن را به صورت خام مصرف کنید.

همچنین به این نکته نیز توجه داشته باشید که هسته آووکادو تلخ می باشد، پس در هنگام افزودن به نوشیدنی، از مقدار کمی از آن استفاده کنید.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

خواص کلم بوک چوی + انواع غذا با بوک چوی

بوک چوی چیست دوستی با کلم بوک چوی یا کلم چینی بوک چوی یا کلم چینی …