کاغذ رنگی چگونه تولید می شود؟

رنگ کردن کاغذ از تحول های قابل توجهی بود که در صنعت چاپ صورت گرفت. کاغذهای رنگی کاربردهای بسیاری در تحریر متن و آموزش دارند، از استفاده های نوشتاری، تا کاربرد در ساخت کاردستی با کاغذ رنگی. اما این عملیات رنگ آمیزی کاغذ چگونه اتفاق می افتد؟ با ما در این مطلب همراه باشید تا نگاهی به روش های رنگ آمیزی کاغذ داشته باشید.

3tv3095thy593tn45tj5otj 300x150 کاغذ رنگی چگونه تولید می شود؟

به چند روش می توان کاغذ رنگی درست کرد؟

کاغذ رنگی استفاده های بسیاری دارد، به عنوان مثال در ساخت کاردستی با کاغذ، استفاده به عنوان لوازم تحریر، استفاده های تبلیغاتی و …، ما در اینجا می خواهیم به توضیح روش های تولید کاغذ رنگی بپردازیم.

اگر با پروسه ساخت کاغذ از درخت یا سایر گیاهان مانند چوب بامبو آشنا باشید، می دانید که ابتدا مواد اولیه ساخت کاغذ را به شکل خمیر در می آورند و سپس در طی عملیاتی این خمیر به ورقه های استوار کاغذ تبدیل می شود. اما چه زمانی رنگ به کاغذ اضافه می شود؟

بیشتر بخوانید:  با فروشگاه اینترنتی کابینت آشپزخانه ارینب آشنا شوید؟

به طور کلی 4 روش وجود دارند که یک کاغذ را با آن ها می توان به کاغذ رنگی تبدیل کرد:

اضافه کردن رنگ به خمیر کاغذ

هنگامی که خمیر کاغذ را تولید می کنند، می توان با اضافه کردن مقداری رنگ و همزدن با خمیر، رنگ را به کاغذ اضافه کرد. تا در نهایت پس از خشک شدن کاغذ، رنگ مورد نظر بر روی آن قرار گرفته باشد. این روش معمولا به علت ساده تر بودن در اکثر موارد برای رنگ آمیزی کاغذ مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید:  گنج هیتلر پیدا شد

eroj mpft4niyov5etmpoetjltkl 300x150 کاغذ رنگی چگونه تولید می شود؟

استفاده از رنگ با دستگاه کاغذ سازی، زمانی که کاغذ هنوز خشک نشده است

دستگاه کاغذ سازی، وظیفه تبدیل خمیر کاغذ به ورقه را بر عهده دارد. در این هنگام می توان به دستگاه تولید کاغذ، رنگ افزود تا در هنگام حرکت غلطک های چرخان دستگاه، این رنگ بر روی کاغذ قرار بگیرد. این روش نیز روشی کاربردی و آموزش نیرو برای فعالیت آن آسان است.

3tfoj45huhitvgynh3y5ovtj53oj 300x150 کاغذ رنگی چگونه تولید می شود؟

استفاده از اسپری رنگ بر روی کاغذ خشک شده

هنگامی که کاغذ خشک می شود نیز می توان آن را رنگ آمیزی کرد. این روش که نیاز به عملیات های بیشتر را به پروسه ساخت کاغذ اضافه می کند، می تواند در هنگامی که قصد ایجاد تغییرات بر روی کاغذ تولید شده را داشته باشیم مورد استفاده قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:  خرید لنت ترمز از ترمزچی

پاشیدن رنگ دانه بر روی ورق کاغذ

رنگدانه ها نیز می توانند رنگ یک ورقه را تغییر دهند. از رنگدانه های مناسب کاغذ برای رنگ آمیزی کاغذ های خشک شده می توان استفاده کرد اما معمولا از روش های اول برای تولید ورقه های کاغذ رنگی استفاده می شود. اما شاید روزی با پیشرفت فناوری  بتوان دستگاهی را تولید کرد که بتواند با پاشیدن رنگ دانه با سرعت بالا، بهره وری را افزایش دهد.

مطلب پیشنهادی

راهنمای خرید کوادکوپتر کنترلی

راهنمای خرید کوادکوپتر کنترلی کوادکوپترهای کنترلی یکی از محبوب‌ترین وسایل سرگرمی در سال‌های اخیر هستند. …