تعیین قیمت پروژه سئو در کمتر از 20 دقیقه!!

wrft3ir4yh78935uy946uy8uj 300x193 تعیین قیمت پروژه سئو در کمتر از 20 دقیقه!!

اگر شما هم به دنبال سئو سایت خود هستید، حتماً درگیر چالش قیمت شده‌اید. خوب است بدانید که محاسبه هزینه در قرارداد اصولی سئو بر اساس فاکتورهای مشخصی صورت می‌پذیرد. تعیین قیمت سئو بعد از بررسی و آنالیز وضعیت سایت صورت می‌گیرد و باید مشخص شود آیا تابه‌حال روی سایت شما فعالیتی تحت عنوان سئو انجام شده است یا خیر؟

اینکه سایت شما اصلاً به چه خدماتی نیاز دارد؟ عمر دامنه، نوع طراحی سایت، حوزه فعالیت شما و موارد دیگر باید بررسی شوند تا سئوکار بتواند به شما هزینه سئو سایتتان را به‌درستی ارائه دهد.

برای تعیین قیمت سئو چقدر زمان لازم است؟

سئوکار قبل از اینکه برای سئو سایتتان به شما قیمت سئو را اعلام کند. سایت شما را با ابزارهای سئو که دارد به‌صورت کامل بررسی و آنالیز می‌کند. مشکلات و نیازهای وب‌سایت شما را مشخص می‌کند. اینکه وضعیت سایت شما در حال حاضر در چه جایگاهی است در تعیین این که وب‌سایت شما برای بهینه شدن به چه خدمات سئو احتیاج دارد بسیار کمک می‌کند. اما این کافی نیست!

حتماً باید تعداد رقبایی که دارید و وضعیت رقبای شما هم آنالیز شود. به‌این‌ترتیب میزان هزینه لازم برای خدمات سئو خارجی را می‌توانید برآورد کنید. این بررسی و آنالیز برای تعیین هزینه سئو توسط شرکت‌های مختلف و فریلنسرها متفاوت است. اما به‌صورت میانگین از 3 تا 7 روز نیاز به زمان دارد.

افرادی که بعد از بررسی‌های چندساعته و یا با شعارهایی مثل تخمین قیمت سئو در 20 دقیقه به شما قیمت سئو می‌دهند مشخص است که قرار است چطور برای شما پروژه سئو انجام دهند!!

چه عواملی در تعیین قیمت سئو مؤثر است؟

باتوجه‌به این که سئو یک کالا نیست نمی‌توان یک قیمت مشخص برای آن تعیین کرد. سئو تلفیقی از علم و تجربه است. شرکت‌های سئو و یا سئوکارهای فریلنسر باتوجه‌به تجربه و دانشی که دارند و نوع قراردادی که با آنها می‌بندید بر اساس حجم کار و زمانی که برای پروژه گذاشته می‌شود به شما قیمت سئو ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید:  پیرزن هفتاد ساله، پدیده وزنه برداری شد

اهمیت قرارداد سئو در تعیین قیمت سئو

نوع قرارداد سئو یکی از عوامل تعیین قیمت سئو است. مثلاً به‌صورت میانگین تعرفه سئو ساعتی عددی بین 100 هزار تومان تا 1 میلیون تومان برآورد شده است. برای هزینه سئو به‌صورت ماهیانه هزینه سئو بین 3 تا 20 میلیون تومان متغیر است.

نوع دیگری از قراردادهای سئو که بر قیمت‌گذاری سئو تأثیر دارد به‌صورت پروژه‌ای است، قیمت‌گذاری بر اساس ترافیک ورودی هم نوع دیگری از قیمت‌گذاری برای سئو است. علاوه بر این موارد گاهی ممکن است قرارداد بر اساس عملکرد باشد یعنی تا به نتیجه (صفحه اول گوگل) نرسید لازم نیست هزینه‌ای را پرداخت کنید.

سؤال مهمی که وجود دارد این است کدام مدل قیمتی برای شما مناسب است؟ پاسخ به این سؤال بازمی‌گردد به بعد از تحلیل و آنالیز وب‌سایت شما. در جلسه مشاوره سئو حتماً در مورد اینکه کدام روش دریافت خدمات سئو برای سایت شما مناسب است صحبت می‌شود.

تأثیر حوزه فعالیت بر تعیین تعرفه سئو سایت

حوزه فعالیت شما یکی از مهم‌ترین عوامل در تعیین هزینه سئو سایت است. در حوزه‌های کاری که میزان سرچ ماهیانه بالاتر است رسیدن به صفحه اول گوگل سخت‌تر و نیازمند زمان و هزینه بیشتری است. به‌علاوه اینکه رقبای شما چه کسانی هستند و چقدر روی سئو خود تمرکز کرده‌اند همگی از مواردی است که بر تعیین قیمت سئو بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید:  اگر جان خود را دوست دارید هیچ گیاهی را در این باغ لمس یا بو نکنید!

اگر در حوزه‌ای کار می‌کنید که رقیب شما سایت سایتی مثل دیجی‌کالا، علی‌بابا، دیوار و … هستند باید بدانید برندینگ قوی این رقبا کار را برای رسیدن شما به صفحه اول گوگل بسیار سخت می‌کند؛ بنابراین سایت شما نیاز به خدمات سئو آف پیج قوی دارد و این مسئله نیازمند این است که شما برای سئو سایت خود هزینه بیشتری پرداخت کنید.

 تأثیر شرکت سئو روی هزینه سئو سایت

همان‌طور که گفتیم سئو قیمت یکسان و واحدی ندارد. نه‌تنها در ایران در تمام دنیا به این شکل است. یک شرکت سئو بر اساس تعداد پروژه‌های اجرایی، پیشینه که دارد، اعتبار، تجربه، برندینگ قیمت سئو متفاوتی را بر اساس خدمات سئو که دارد به شما ارائه می‌دهد. البته نمی‌توان گفت هر شرکتی قیمت بالاتری دارد یعنی بهترین عملکرد را دارد یا اینکه اگر قیمتش بالاست بی‌انصاف است.

یا اینکه اگر قیمت پایین‌تری نسبت به بقیه ارائه می‌دهد یعنی کارش را بلد نیست. باید قیمت‌های سئو که به شما ارائه می‌شود را با لیست خدمات سئو شرکت مذکور تطبیق دهید ببینید کدام خدمات برای شما مناسب است.

نوع خدمات سئو تعیین کننده تعرفه سئو است!

خدمات سئو به‌صورت خدمات سئو داخلی، خارجی و تکنیکال انجام می‌شود. اینکه سایت شما نیازمند تمام این خدمات باشد یا بر اساس وضعیتی که دارد تنها به بخشی از این خدمات نیاز داشته باشد در تعیین قیمت سئو برای سایت شما طبیعتا متفاوت خواهد بود.

آیا پشتیبانی سئو هم در قیمت‌گذاری سئو تأثیر دارد؟!

حتماً شنید اید که یکی از مزایای سئو اثر ماندگار آن است. ماندگار اما نه همیشگی !! پس از آن که با اجرای فرآیند سئو کلیدواژه های یک پروژه به صفحه اول می رسد تا مدت ها جایگاه خود را حفظ می‌کند. اما باید بدانید این جایگاه جاودانه نیست!

بیشتر بخوانید:  خرید لنت ترمز از ترمزچی

بنابراین نیاز است بعد از اتمام پروژه و رسیدن کلید واژه های شما به صفحه اول گوگل هر از چند گاهی آن را بهینه کنید تا بتوانید جایگاه خود را برای مدت طولانی تری حفظ کنید. این خدمات که تحت عنوان پشتیبانی سئو ارائه می‌شود می تواند بر هزینه‌ای که برای سئو سایت قرار است پرداخت کنید تأثیر بگذارد.

نوع طراحی سایت

برخی از سایت ها با CMS های آماده طراحی می شوند مثل سایت های وردپرسی. برای بهینه سازی این سایت ها از نظر سئو به ویژه سئو تکنیکال ابزارها و افزونه های آماده بسیاری وجود دارد بنابراین هزینه سئو برای این سایت ها کم تر است.

اما سایت هایی که به‌صورت اختصاصی کد نویسی شده اند به این افزونه ها دسترسی ندارند در نهایت چون فرایند سئو برای این سایت ها سخت‌تر است بنابراین قیمت سئو هم برای آن ها بالا تر خواهد بود.

جمع بندی…

اگر سئو را برای بهینه سازی سایت خود و بهبود وضعیت کسب و کار آنلاین تان انتخاب کرده اید، باید بدانید که این بهبود نیازمند هزینه است. برای تعیین قیمت سئو وضعیت سایت شما باید تحلیل و آنالیز شود تا هم نیازهایی که برای بهینه سازی دارد به خوبی مشخص شود و هم شما بتوانید پکیج مناسبی را باتوجه‌به خدمات سئو و قیمتی که دارد انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی

راهنمای خرید کوادکوپتر کنترلی

راهنمای خرید کوادکوپتر کنترلی کوادکوپترهای کنترلی یکی از محبوب‌ترین وسایل سرگرمی در سال‌های اخیر هستند. …