برداشتن چربی شکم

5yv46yh6656 300x200 برداشتن چربی شکم

برداشتن چربی شکم که به آن لیپوساکشن می گویند، یک روش جراحی است که از روش ساکشن برای برداشتن چربی از نواحی خاصی از بدن مانند شکم، باسن، ران، باسن، بازوها یا گردن استفاده می‌کند. از دیگر نام های لیپوساکشن می توان به لیپوپلاستی و کانتورینگ بدن اشاره کرد.

لیپوساکشن به طور معمول یک روش کاهش وزن کلی یا جایگزین کاهش وزن در نظر گرفته نمی شود. اگر اضافه وزن دارید، احتمالاً از طریق رژیم غذایی و ورزش یا از طریق روش های چاقی (مانند جراحی بای پس معده) وزن بیشتری نسبت به لیپوساکشن کاهش می دهید.

اگر در نقاط خاصی چربی بیش از حد بدن دارید اما وزن بدن ثابتی دارید، ممکن است کاندیدای خوبی برای برداشتن چربی شکم باشید.

چه کسانی بهترین کاندید برای برداشتن چربی شکم هستند؟

کاندیدهای برداشتن چربی شکم باید شرایط خاصی را داشته باشند تا مطمئن شوند که روش آن ها موثر و ایمن است. کاندیداهایی که واجد شرایط عمل برداشتن چربی شکم هستند عبارتند از:

  • بزرگسالان با وزن متوسط یا کمی بالاتر از حد متوسط.
  • افرادی که پوستی سفت با خاصیت ارتجاعی بالا و تون عضلانی خوبی دارند.
  • بزرگسالانی که سلامت کلی خوبی دارند.
  • افرادی که دارای چربی هایی هستند که از طریق رژیم غذایی و ورزش حذف نمی شوند.
  • غیر سیگاری ها.
  • افرادی با اهداف واقع بینانه برای نتیجه عمل.

اینها شرایط رایجی هستند که جراحان زیبایی قبل از درمان ارزیابی می کنند. جراح شما به شما اطلاع می دهد که آیا برداشتن چربی شکم برای شما مناسب است یا خیر.

خطرات برداشتن چربی شکم

مانند هر جراحی بزرگ، برداشتن چربی از شکم خطراتی مانند خونریزی و واکنش به بیهوشی را به همراه دارد. عوارض احتمالی مخصوص لیپوساکشن عبارتند از:

  • بی نظمی های کانتور: پوست شما ممکن است به دلیل حذف ناهموار چربی، خاصیت ارتجاعی ضعیف پوست و ترمیم غیرعادی، برآمدگی، موج دار یا بی روح به نظر برسد. این تغییرات ممکن است دائمی باشند. آسیب زیر پوست ناشی از لوله نازک (کانولا) که در حین لیپوساکشن استفاده می شود ممکن است ظاهر خالدار دائمی به پوست بدهد.
  • تجمع مایع: ممکن است حفره های موقتی مایع در زیر پوست ایجاد شود. این مایع ممکن است نیاز به تخلیه با سوزن داشته باشد.
  • بی حسی: ممکن است احساس بی حسی موقت یا دائمی در ناحیه شکم داشته باشید. تحریک موقت عصبی نیز ممکن است.
  • عفونت: عفونت های پوستی نادر اما ممکن است. عفونت پوستی شدید ممکن است تهدید کننده زندگی فرد بیمار باشد.
  • سوراخ شدن یک اندام داخلی بدن: به ندرت، کانولایی که بیش از حد عمیق نفوذ می کند ممکن است اندام داخلی را سوراخ کند با این حال یک احتما است. این اتفاق ممکن است نیاز به انجام جراحی اضطراری داشته باشد.
  • آمبولی: تکه‌ های چربی شل شده ممکن است جدا شده و در یک رگ خونی گیر کرده و در ریه‌ ها جمع شوند یا به مغز بروند. آمبولی چربی میتواند به شدت خطرناک باشد.
  • مشکلات کلیوی و قلبی: تغییر در سطح مایعات در حین تزریق و ساکشن مایعات می تواند باعث مشکلات بالقوه تهدید کننده زندگی کلیه، قلب و ریه شود.
  • مسمویت لیدوکائین: لیدوکائین یک بی حس کننده است که اغلب در حین برداشتن چربی شکم برای کمک به کاهش درد تجویز می شود. اگرچه به طور کلی بی خطر است، اما در شرایط نادر، مسمویت لیدوکائین ممکن است رخ دهد و باعث مشکلات جدی قلب و سیستم عصبی مرکزی شود.
بیشتر بخوانید:  لیزر دائمی کل بدن

اگر جراح روی سطوح بزرگ تر بدن شما کار کند یا چندین روش را در طول یک عمل انجام دهد، خطر عوارض افزایش می یابد. با جراح خود در مورد چگونگی کاهش خطرات جراحی صحبت کنید. برداشتن چربی از شکم، فرورفتگی سلولیت یا سایر بی نظمی های سطح پوست را بهبود نمی بخشد.

برای آشنایی بیشتر با لیپوساکشن شکم به این سایت مراجعه کنید.

آنچه می توانید برای برداشتن چربی از شکم انتظار داشته باشید

قبل از عمل

قبل از انجام برداشتن چربی از شکم، جراح ممکن است دایره ‌ها و خطوطی را روی شکم شما مشخص کند. همچنین ممکن است عکس‌ هایی از شما گرفته شود تا بتوان تصاویر قبل و بعد را با هم مقایسه کرد.

نحوه انجام عمل  برداشتن چربی از شکم بستگی به تکنیک خاصی دارد که استفاده می شود. جراح شما تکنیک مناسب را بر اساس اهداف درمانی شما، ناحیه ای از بدن شما که باید درمان شود و اینکه آیا در گذشته روش های دیگر لیپوساکشن انجام داده اید، انتخاب می کند.

  • لیپوساکشن تامسنت: رایج ترین نوع لیپوساکشن است. جراح یک محلول استریل – مخلوطی از آب نمک که به حذف چربی کمک می کند، یک داروی بی حس کننده (لیدوکائین) برای تسکین درد و یک دارو (اپی نفرین) که باعث انقباض رگ های خونی می شود – به ناحیه تحت درمان تزریق می کند. مخلوط مایع باعث تورم و سفت شدن ناحیه آسیب دیده می شود.
  • سپس جراح بریدگی های کوچکی روی پوست شما ایجاد می کند و لوله نازکی به نام کانولا را زیر پوست شما قرار می دهد. کانولا به یک دستگاه متصل است که چربی و مایعات را از بدن شما مکش می کند. مایع بدن شما ممکن است از طریق یک خط داخل وریدی (IV) دوباره پر شود.
  • لیپوساکشن به کمک اولتراسوند (UAL): این نوع لیپوساکشن گاهی همراه با لیپوساکشن سنتی استفاده می شود. در طول UAL، جراح یک از یک میله فلزی استفاده می کند که انرژی مافوق صوت را زیر پوست شما منتشر می کند. این کار باعث پاره شدن دیواره سلول های چربی و شکستن چربی برای حذف راحت تر می شود. نسل جدید UAL به نام لیپوساکشن با کمک VASER از دستگاهی استفاده می‌کند که ممکن است خطوط پوست را بهبود بخشد و احتمال آسیب ‌های پوستی را کاهش دهد.
  • لیپوساکشن با کمک لیزر (LAL): این تکنیک از نور لیزر با شدت بالا برای تجزیه چربی برای حذف استفاده می کند. در طول LAL، جراح یک فیبر لیزری را از طریق یک برش کوچک در پوست وارد می کند و رسوبات چربی را امولسیون می کند. سپس چربی از طریق یک کانول خارج می شود.
  • لیپوساکشن با کمک قدرت (PAL): در این نوع لیپوساکشن از یک کانول استفاده می شود که در یک حرکت سریع عقب و جلو حرکت می کند. این ارتعاش به جراح اجازه می‌دهد تا چربی ‌های سخت را راحت ‌تر و سریع‌تر بیرون بکشد. PAL ممکن است گاهی باعث درد و تورم کمتری شود و به جراح اجازه دهد تا چربی را با دقت بیشتری از بین ببرد. اگر حجم زیادی از چربی باید برداشته شود یا اگر قبلاً عمل لیپوساکشن داشته اید، جراح شما ممکن است این روش را انتخاب کند.
بیشتر بخوانید:  دختری که کامل یخ زده بود به طرز شگفت انگیزی زنده شد!

بعد از برداشتن چربی شکم چه اتفاقی می افتد؟

پس از برداشتن چربی شکم، پزشک در مورد موارد زیر با شما صحبت خواهد کرد:

  • چگونه از محل جراحی خود مراقبت کنید.
  • داروهایی که ممکن است نیاز داشته باشید.
  • قرارهای بعدی شما
  • عوارضی که باید مراقب آن ها بود.

در حالی که روش برداشتن چربی شکم می تواند چربی و سلول های چربی را از شکم شما حذف کند، مهم است که به خاطر داشته باشید که همچنان می توانید پس از لیپوساکشن وزن اضافه کنید. پس از بهبودی، پزشک شما در مورد نتایج و چگونگی حفظ شکل جدید خود پس از جراحی صحبت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:  رشد سنگ های زنده؛ پدیده ای عجیب در رومانی + عکس

با بهبودی، ممکن است علائمی از بهبودی در بدن خود داشته باشید که عبارتند از:

  • کبودی.
  • تورم.
  • درد.

این علائم با بهبودی بدن شما محو می شوند. اگر درد شما شدید است، با پزشک خود صحبت کنید.

3tv35y54y45 300x169 برداشتن چربی شکم

نتایج برداشتن چربی شکم

پس از برداشتن چربی شکم ، تورم معمولا در عرض چند هفته کاهش می یابد. در عرض چند ماه، انتظار داشته باشید که ناحیه تحت درمان ظاهری لاغرتر داشته باشد.

طبیعی است که پوست با افزایش سن استحکام خود را از دست بدهد، اما نتایج برداشتن چربی شکم به طور کلی تا زمانی که وزن خود را حفظ کنید، ماندگار هستند. اگر بعد از لیپوساکشن وزن اضافه کنید، ممکن است توزیع چربی شما تغییر کند.

دکتر کامبیز ایزدپناه فوق‌تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی برای رفاه حال شما عزیزان از روزهای شنبه تا سه شنبه در ساعات کاری 14 الی 17 پاسخگوی شما عزیزان است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع جراحی‌های زیبایی، مقالات سایت را مطالعه نموده و یا در ساعات مشخص به ما تماس بگیرید.

مطلب پیشنهادی

راهنمای خرید کوادکوپتر کنترلی

راهنمای خرید کوادکوپتر کنترلی کوادکوپترهای کنترلی یکی از محبوب‌ترین وسایل سرگرمی در سال‌های اخیر هستند. …