از جاذبه های نوروزی کیش چه می دانید؟!

کیش یکی از زیباترین جزایر ایران است که هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می­کند. این جزیره از دوران هخامنشیان بخشی از ایران بود اما در دوران سلجوقیان و غزنویان به اوج شکوفایی خود رسید. کیش به دلیل موقعیت استراتژیکی ویژه ای که دارد همواره در طول تاریخ به عنوان بندر تجاری و صیادی مورد استفاده قرار می گرفت. اما قابلیت های توریستی آن درسال 1349 توسط هیات کارشناسی ایران و آمریکا شناخته شد.

بنابراین محمدرضا شاه به توصیه مشاوران آمریکایی خود ساخت و ساز در کیش را آغاز کرد و قصد او ساختن جزیره ای مانند جزیره هاوایی در آمریکا بود. اما فعالیت­­های وی با پیروزی انقلاب ناتمام ماند. تا اینکه درسال 1368 این جزیره به عنوان منطقه آزاد تجاری به ثبت ملی رسید و آبادانی آن تاکنون نیز ادامه دارد. به همین جهت جزیره کیش اکنون یکی از مدرن­ترین مناطق گردشگری ایران محسوب می­شود.

45tygb46yu5bu 300x200 از جاذبه های نوروزی کیش چه می دانید؟!

بهترین فصل برای سفر به کیش

این جزیره علاوه بر جاذبه­های طبیعی و تاریخی، مراکز تفریحی و تجاری بسیاری دارد که گردشگران را به سوی خود جلب می کند. هوای کیش در بیشتر فصول سال گرم و خشک است و گاهی دمای آن به 40 درجه سانتی گراد نیز می­رسد. پس با این اوصاف فصول سرد سال بهترین زمان برای سفر به این منطقه محسوب می­شود. اما باتوجه به اینکه کیش در اوایل بهار هوای خنک و متعدلی دارد، فروردین ماه نیز یکی از بهترین اوقات سفر به این شهر محسوب می شود. همچنین هر سال با فرا رسیدن نوروز کنسرتها و جشنواره­های نوروزی متنوعی در این جزیره برگزار می­شود که شرکت در آنها خالی از لطف نیست. ما نیز به بهانه­ فرا رسیدن بهار طبیعت تصمیم گرفتیم در این مقاله به معرفی جاذبه­های نوروزی کیش بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:  داشتن روحیه همچون آهن با شغل پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

کیش، مقصدی برای عاشقان ماورا

از آنجایی که جزیره کیش از قدمت بسیار بالایی برخوردار است، آثار تاریخی بسیاری در آن دیده می شود. موزه خلیج فارس، قلعه پرتغالی­ها، شهر زیرزمینی کاریز، خانه مردم شناسی و آب انبار دوقلو کیش ازجمله دیدنی­ ترین جاذبه­های تاریخی این جزیره هستند که حتما در طول سفرتان باید از آنها دیدن کنید.

البته بنای منحصر به فرد دیگری به نام قلعه جنی در این جزیره به چشم می­خورد که به گفته بومیان، از قرن شانزدهم به بعد (زمان حمله پرتغالیان) به محل زندگی جنیان تبدیل شده است. پس اگر قصد دارید شجاعت خود را بسنجید، حتما به این قلعه سر بزنید. علاوه برآن، درصورتی که از جان خود سیر شده­اید، پیشنهاد می­کنیم حتما در مراسم جن گیری بومیان منطقه (زار) شرکت کنید تا بندبند وجودتان از ترس به لرزه دربیاید.

طبیعت گردی در کیش، لذت بخش و هیجان انگیز

این جزیره به دلیل برخورداری از سواحل و نخلستان­های زیبا بهترین مقصد برای کسانی است که در هیاهوی زندگی مدرن، دنبال ذره ای آرامش می­گردند. جزیره هندورابی، جزیره فرور کوچک و پارکهای ساحلی سیمرغ، مرد ماهیگیر و میرمهنا زیباترین جاذبه­های طبیعی کیش به شمار­ می روند. اما متفاوت ترین جاذبه طبیعی این شهر درخت سبز کیش است که عمرآن به حدود 600 سال می رسد.

این درخت انجیر که لور نامیده­ می­شود در شهر باستانی حریره قرار دارد. مردم محلی منطقه، افسانه های بسیاری درباره این درخت نقل می­کنند و برای برآورده شدن آرزوهایشان به آن پارچه­های رنگی گره می­زنند. همچنین بومیان منطقه بر این باورند که شاخه­های این درخت مقدس را تنها باید با تبر قطع کرد، زیرا بنا بر اعتقاد آنها اره به روح درخت آسیب می­زند. در واقع باید گفت درخت لور برای مردم کیش درخت جادویی محسوب می­شود که با شاخه­های برافراشته اش دعای آنها را به آسمان می­رساند.

بیشتر بخوانید:  پرواز “مرد آهنی واقعی” با جت‌پک

4gyuh675unju5j7 300x200 از جاذبه های نوروزی کیش چه می دانید؟!

کیش، پایتخت غذاهای دریایی

غذا­های سنتی بخش مهمی از فرهنگ مردم هر منطقه را تشکیل می­دهند که برگرفته از موقعیت جغرافیایی و سبک زندگی اهالی آن منطقه است. غذاهای محلی کیش نیز از این قاعده مستثنا نیستند. ازآنجایی که این شهر در مجاورت دریا قرار دارد، در اکثر غذاهای آن ماهی و میگو ­یافت می شود. قلیه ماهی، پلومیگو، مخمر (متشکل از برنج، ماهی، سبزیجات)، سمک مشوی (متشکل از ماهی ،ادویه وسبزیجات) و پودینی (خوراک ماهی) از جمله غذا­های دریایی هستند که باید در سفر به کیش حتما آنها را امتحان کنید. رستوران عمو اکبر، میرمهنا، نهنگ سفید و دارچین مشهورترین رستوران­های کیش به شمار می­روند که نزد شکم گردان محبوبیت بسیاری دارند.

این جزیره با برخورداری از تفریحات آبی و ورزشی متنوع، بهترین مقصد برای ماجراجویان به شمار می­رود. در واقع شما با سفر نوروزی به کیش، می­توانید تفریحات هیجان انگیزی نظیر غواصی، جت اسکی سواری، پرواز با پاراگلایدر، اسنورکلینگ (غواصی درعمق کم) و قایق سواری را تجربه کنید. البته ما در میان همه این تفریحات، غواصی را به دلیل تجربه ناب شناکردن درکنار آبزیان زیبای دریای نیلگون خلیج فارس به شما توصیه می کنیم. پارک آبی اوشن، شهر بازی هایلند، تونل وحشت و اتاق فرار کیش از دیگر اماکن تفریحی کیش هستند که با رفتن به آنها هیجان زده خواهید شد.

بیشتر بخوانید:  5 نوع کیک زعفرانی خوشمزه، سریع و حرفه‌ای

 

تجربه خرید ارزان در کیش

چون کیش در واقع یک بندر تجاری محسوب ­می­شود مراکزخرید و پاساژ­های بسیاری را در خود جای ­داده است. اما اگر به دنبال یک خرید مقرون به صرفه هستید، باید به پاساژ مریم، بازار ونوس، زیتون و بازار بزرگ مروارید سر بزنید.

شما در این مراکز تجاری می­توانید با هر بودجه­ای برای عزیزانتان سوغاتی بخرید. از جمله سوغاتی های کیش باید به خرما، شکلات، قهوه، صنایع دستی دریایی (تولید وسایل تزیینی با صدف و گوش ماهی)، کوزه، گلیم و حصیر اشاره کرد که در بازارهای محلی شهر عرضه می­شوند.

شب­ها­ی عید را در کیش با موسیقی سحر کنید

کیش از جمله معدود شهر­های ایران است که زیست شبانه در آن جریان دارد. جنگ­های شادی یکی از جذاب ترین برنامه­های نوروزی کیش هستند که هنرمندان زیادی در زمینه­های موسیقی، استندآپ کمدی، نمایش کمدی و رقص­های محلی ایفای نقش می کنند. پس شما با سفر نوروزی به این شهر شادترین شب­­­­های عمر خود را سپری خواهید کرد.

ما در این مطلب به بررسی جاذبه­های نوروزی شهر زیبای کیش پرداختیم. پس اگر شما نیز قصد سفر به نگین خلیج فارس را دارید، هرچه زودتر بلیط کیش خود را رزرو کنید. سایت تیک بان با آدرس اینترنتی www.tikban.com نیز با ارائه بلیط چارتر با ارزان ترین قیمت­ها در کنار شماست تا سفری لذتبخش و اقتصادی را تجربه کنید.

مطلب پیشنهادی

راهنمای خرید کوادکوپتر کنترلی

راهنمای خرید کوادکوپتر کنترلی کوادکوپترهای کنترلی یکی از محبوب‌ترین وسایل سرگرمی در سال‌های اخیر هستند. …