انتخاب رینگ ها می تواند تحت تأثیر تنظیم تعلیق مورد نظر باشد. به عنوان مثال، اگر به دنبال بهبود هندلینگ هستید، می توانید رینگ هایی را انتخاب کنید که وزن سبک تری دارند و برعکس، اگر قصد دارید سواری نرم تری داشته باشید، ممکن است رینگ هایی با قطر بزرگ تر و دیواره های جانبی بیشتر را انتخاب کنید تا بالشتک بیشتری داشته باشید.
اندازه تایر و هندسه تعلیق
اندازه و نوع رینگ ها به طور مستقیم بر قطر و عرض کلی لاستیک هایی که روی خودرو قرار می دهید تأثیر بگذارد. رینگ های بزرگ تر اغلب به لاستیک هایی نیاز دارند که دیواره های جانبی کوتاه تری دارند. این تغییر در اندازه لاستیک می تواند بر هندسه سیستم تعلیق تأثیر گذاشته و نرخ موثر فنر را تغییر دهد و بر کیفیت سواری و هندلینگ خودرو تأثیر بگذارد.
وزن چرخ
وزن رینگ ها عامل دیگر تاثیر گذار بر روی تعلیق خوردو می باشد. رینگ های سنگین تر منجر به واکنش کند تر تعلیق، کاهش چسبندگی و رانندگی سخت تر می شود. رینگ های سبک تر میتوانند به بهبود عملکرد سیستم تعلیق کمک کنند و به سیستم تعلیق اجازه می دهند تا نسبت به بی نظمی های جاده واکنش بهتری نشان دهد. برای آگاهی بیشتر در باره ی وزن انواع رینگ ها می توانید 18 تفاوت رینگ فولادی و رینگ آلومینیومی را مطالعه کنید. برخی از رینگ های سبک از موادی مانند آلیاژ آلومینیوم یا فیبر کربن ساخته می شوند و ممکن است آیرو دینامیک بهتری داشته باشند. این رینگ ها میتوانند توانایی سیستم تعلیق را برای کنترل پیچ ها، ارائه عملکرد بهتر ترمزگیری و بهبود ویژگی های هندلینگ را افزایش دهند.
آفست و فاصله چرخ ها
آفست رینگ ها که به فاصله بین سطح و خط مرکزی رینگ اشاره دارد که می تواند بر فاصله تعلیق تأثیر بگذارد. اگر آفست خیلی زیاد باشد، رینگ ها ممکن است با اجزای سیستم تعلیق مانند بازو های کنترل یا کالیبرهای ترمز تداخل داشته باشند. آفست مناسب چرخ برای حفظ حرکت مناسب سیستم تعلیق مهم است.
پهنای چرخ
رینگ های پهن تر به لاستیک ها اجازه میدهند، که تماس با جاده را افزایش داده و چسبندگی بهتری را فراهم کند. با این حال، رینگ های بیش از حد پهن ممکن است با ایجاد ساییدگی لاستیک بر روی گلگیرها یا اجزای تعلیق در هنگام پیچ ها یا هنگام عبور از دست اندازها شود و روی سیستم تعلیق تأثیر منفی بگذارند.
توجه به این نکته ضروری است که هنگام اصلاح یا انتخاب رینگ برای خودروی خود، باید مشخصات توصیه شده سازنده را در نظر بگیرید و با کارشناسان یا متخصصانی که در مورد مدل خاص خودروی شما و ویژگی های تعلیق آن آگاهی دارند مشورت کنید. آنها می توانند اطمینان حاصل کنند که رینگ هایی که انتخاب می کنید با سیستم تعلیق خودروی شما سازگار است و عملکرد و ایمنی مطلوب را حفظ می کند.
فشار تایر ها
رینگ ها نیز ارتباط تنگاتنگی با فشار تایر دارند که می تواند بر رفتار تعلیق تأثیر بگذارد. فشار لاستیک توصیه شده برای یک وسیله نقلیه خاص معمولاً توسط سازنده ارائه می شود. باد کردن مناسب لاستیک برای حفظ تماس بهینه با سطح جاده و اطمینان از عملکرد سیستم تعلیق بسیار مهم است. فشار نادرست لاستیک می تواند منجر به سایش ناهموار لاستیک، هندلینگ به خطر افتاده و عملکرد سیستم تعلیق نامناسب شود.
ترمز
اندازه و طراحی رینگ ها می تواند بر فاصله بین رینگ و اجزای ترمز تأثیر بگذارد. کالیبرها یا روتور های بزرگ ممکن است به رینگ هایی با قطر بزرگتر یا طراحی خاص نیاز داشته باشند تا بدون تداخل آنها را در خود جای دهد. فاصله ناکافی می تواند منجر به سایش یا تماس بین اجزای رینگ و ترمز شود که ایمنی و عملکرد را به خطر می اندازد.
انعطاف پذیری رینگ
رینگ ها می توانند سطوح مختلفی از انعطاف پذیری یا سفتی داشته باشند. رینگ های سفت تر میتوانند هندلینگ و پاسخ دهی دقیق تری را ارائه دهند، زیرا در برابر تغییر شکل در طول پیچ ها یا مانور های سخت مقاومت میکنند. از سوی دیگر، رینگ های انعطاف پذیرتر ممکن است با جذب عیب های جاده، سواری نرم تری را ارائه دهند. انعطاف پذیری رینگ ها می تواند بر رفتار سیستم تعلیق و تجربه رانندگی تأثیر گذار باشد.
آیرودینامیک
برخی از طرح های رینگ برای کاهش کشش و بهبود جریان هوا در اطراف چرخ ها طراحی شدهاند که میتواند کارایی سوخت و عملکرد کلی را افزایش دهد. آیرو دینامیک بهبود یافته می تواند به طور غیرمستقیم بر عملکرد سیستم تعلیق با کاهش میزان تلاطم هوا در اطراف چرخ ها تأثیر بگذارد.