چگونه ناخن ها را بلند کنیم؟ | بلند کردن ناخن ها در چند روز

 بلند کردن ناخن ها دیگر آرزو نیست. امروز به لطف بیشمار محصولات مراقبتی و وسایل کاشت ناخن می‌توان به کشیده کردن شکل ناخن ها کمک موثری کرد. نحوه  بلند کردن ناخن ها چنان دارای اهمیت است که عباراتی اعم از “چگونه ناخن های محکم داشته باشیم؟” و “چه کار کنیم تا ناخن هایمان نشکند؟” جزء مهم‌ترین پرسش‌های جستجو شده در گوگل به شمار می‌رود.

4tu45un9y405yj5oytvj53y5yj5o 300x150 چگونه ناخن ها را بلند کنیم؟ |  بلند کردن ناخن ها در چند روز

( بلند کردن ناخن ها)

به طور کلی، ناخن از تعداد زیادی لایه پروتئین سخت تحت عنوان کراتین تشکیل شده است. ناخن به عنوان مهم صفحه حفاظتی از انگشت پیچیده‌ترین جزء محسوب می‌گردد. بنابراین، ناخن می‌تواند مقیاس سنجش سلامت عمومی بدن به شمار رود.

در وهله نخست، داشتن ناخن زیبا در گروی داشتن ناخن سالم است. ناخن سالم باید سخت، صیقلی و عاری از هرگونه شیار، رنگ و خط افقی یا عمودی باشد.

رشد سریع ناخن یک رویا نیست. تقویت ناخن خانگی می‌تواند آرزوی رشد سریع ناخن را محقق کند. از این رو، اگر به این نتیجه رسیده‌اید که رشد ناخن هایتان کم‌تر از حد معمول است، برخی انواع تکنیک تمیز کردن زیر ناخن و بعلاوه، روش‌های درمان خانگی به شما کمک خواهد کرد.

یادگیری بهترین روش برای بلند کردن ناخن ها فراتر از سوهان کشیدن و لاک زدن است. رشد و تقویت ناخن ملزوم به تغذیه و مراقبت صحیح می‌باشد.

معرفی بهترین مکمل برای رشد ناخن

مطالعات نشان داده است که ناخن مستعد شکستگی و لایه لایه شدن می‌تواند نشانه کمبود بیوتین باشد. بنابراین، مصرف مکمل حاوی بیوتین و بعلاوه، افزودن غذاهای غنی از ویتامین B7 به رژیم غذایی از اصلی‌ترین راه‌های  بلند کردن ناخن ها به شمار می‌رود.

5flk3096gy05uy90fu90j 300x169 چگونه ناخن ها را بلند کنیم؟ |  بلند کردن ناخن ها در چند روز

بیوتین از انواع ویتامین ضروری برای تقویت و رشد مو و بلند کردن ناخن ها محسوب می‌گردد. این ویتامین با نام اختصاری ویتامین B7 و H نیز شناخته می‌شود. در این راستا، ضروری است بدانید که افزودن چه مقدار دوز مشخص از بیوتین به رشد سریع ناخن می‌انجامد.

بیشتر بخوانید:  فرمول رنگ موی قهوه ای شکلاتی

بنا بر تحقیقات انجام شده، مصرف روزانه 2.5 میلی گرم مکمل حاوی بیوتین به افزایش استحکام و ضخامت ناخن منجر می‌گردد.

قابل ذکر است که مهم‌ترین منابع غذایی حاوی مقادیر بالایی از بیوتین شامل موارد ذیل می‌باشد.

  • آجیل و دانه‌ها
  • کره آجیلی
  • سویا
  • انواع لوبیا
  • غلات کامل
  • مخمر آبجو
  • تخم مرغ پخته
  • ماهی ساردین
  • قارچ
  • موز
  • گل کلم

بهترین آبرسان های ناخن

برای بلند کردن ناخن ها در ابتدا باید ناخن های خود را تقویت و آبرسانی نمائید. آبرسانی ناخن معمولا توسط روغن کوتکول صورت می گیرد اما انواع محصولات برای این امر در بازار موجود است.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم محصولات گرانقیمت را رها کنید. در عوض، روغن جوجوبای ساده یا حتی روغن آرگان را امتحان کنید. این روغن  ها برای آبرسانی به خوبی سایر محصولات گرانقیمت موثر خواهد بود.

انتخاب سوهان نرم؛ راهی برای کشیده کردن شکل ناخن ها

سرمایه گذاری بر روی یک سوهان نرم در راستای  بلند کردن ناخن ها امری ضروری شمرده می‌شود. در وهله نخست، چندان مهم نیست که چگونه ناخن های مستطیلی داشته باشیم و یا آنکه چگونه ناخن های گرد را کشیده کنیم. مهم این است سوهان ایده آلی را انتخاب نمائیم و با چگونگی نحوه سوهان کشی ناخن آشنا شویم.

3tfgf4ny9fo3mt09o35 300x200 چگونه ناخن ها را بلند کنیم؟ |  بلند کردن ناخن ها در چند روز
filing nails; Shutterstock ID 141472069; Usage (Print, Web, Both): Web; Issue Date: 9/13

ممکن است شنیده باشید که سوهان ناخن شیشه‌ای بهترین گزینه برای سوهان کشی محسوب می‌گردد. از یک سو، سوهان ناخن شیشه‌ای زیبا و بادوام است. از سوی دیگر، تمیز کردن آن بی‌دردسر می‌باشد. به همین دلیل، افراد بسیاری رو به استفاده از سوهان ناخن شیشه‌ای می‌آورند. این در حالی است که سوهان ناخن شیشه‌ای برای سوهان کشی ایده آل نیست.

دلیل تاثیر سوهان نرم در رشد سریع ناخن این است که از ترک خوردگی و شکستگی ناخن ها جلوگیری می‌کند.

به طور معمول، بهترین انواع مدل سوهان از جنس سختی برخوردار هستند. از این رو، بهتر است حین انتخاب سوهان برای بلند کردن ناخن ها حتماً به نوع و جنس آن توجه کنید.

بیشتر بخوانید:  مزایای گیاه جینسینگ برای رشد و سلامتی مو

برای  بلند کردن ناخن ها لاک ناخن ارگانیک بخرید!

استفاده از انواع لاک ناخن فاقد مواد سمی در  بلند کردن ناخن ها موثر است. امروزه متخصصان پوست و مو و ناخن اکیداً توصیه می‌کنند افراد از لاک ناخن دارای برچسب فاقد مواد سمی استفاده نمایند. در واقع، لاک ناخن فاقد مواد سمی عاری از هرگونه مواد شیمیایی مضر برای ناخن می‌باشد.

54o9gtkj45yu45uyjo459otj54k 300x225 چگونه ناخن ها را بلند کنیم؟ |  بلند کردن ناخن ها در چند روز

(لاک ناخن گیاهی)

این روزها لاک ناخن فاقد مواد مضر تحت عنوان “لاک ناخن گیاهی” شناخته می‌شود. این محصول نوعی لاک ناخن طبیعی فاقد مواد شیمیایی است. به طور معمول، لاک ناخن طبیعی از برچسب Three-Free و 13-Free برخوردار می‌باشد. بنابراین، مشاهده یکی از انواع برچسب فوق راهی برای تشخیص لاک ناخن فاقد مواد شیمیایی مضر به شمار می‌رود.

بلند کردن ناخن ها با کراتین درمانی ناخن

کراتین درمانی یکی از راه‌های  بلند کردن ناخن ها به شمار می‌رود. به طور طبیعی، کراتین در ساختمان ناخن یافت می‌شود. انعطاف پذیری ناخن ها به دلیل دارا بودن کراتین می‌باشد. انعطاف پذیری ناخن به معنای ضعف، شکنندگی و ترک خوردگی آن نیست. کراتین درمانی باعث استحکام ناخن شده و در نتیجه، احتمال شکستگی آن را پایین می‌آورد.

بدیهی است که استعمال کراتین ناخن به استحکام ناخن ها کمک موثری خواهد کرد. اما، به خاطر داشته باشید که استحکام ایده آل ناخن ها بدین معنا نیست که شما می‌توانید از آن به عنوان ابزار استفاده نمائید. بنابراین، ضروری است که با ناخن هایتان مهربان باشید!

لاک پاک کن ملایم خریداری نمائید

بهترین روش برای  بلند کردن ناخن ها این است که شما به دنبال محلول لاک پاک کن فاقد استون بروید.

3eftyjr59g0yi4509y5jk4ft 300x200 چگونه ناخن ها را بلند کنیم؟ |  بلند کردن ناخن ها در چند روز

لاک ناخن به سرعت شروع به لب پر شدن می‌کند. در این صورت، استعمال هر نوع محلول لاک پاک کن آسان‌ترین راه حل به شمار می‌رود. در حالی که بیشترین انواع محلول لاک پاک کن حاوی غلظت بالایی از استون می‌باشد. استون به نوعی حلال قوی و سریع لاک ناخن اطلاق می‌گردد. با این حال، استون به راحتی باعث خشکی بیش از حد ناخن و در نتیجه، ترک خوردگی، شکستگی و لایه لایه شدن آن می‌شود. بنابراین، ناخن مستعد شکستگی بلافاصله پس از استعمال استون ترک می‌خورد.

بیشتر بخوانید:  آرگان تراپی چیست؟ فواید و نحوه انجام آن

محلول لاک پاک کن ملایم بدین معنا نیست که این محصول از قدرت پایین در پاک کنندگی لاک ناخن برخوردار می‌باشد. به طور معمول، فرمولاسیون محلول لاک پاک کن ملایم و در عین حال، موثر است.

بلند کردن ناخن ها با رژیم غذایی برای تقویت و رشد ناخن

معرفی بهترین محصولات مراقبت از ناخن ممکن است در راستای  بلند کردن ناخن ها موثر باشد. در حالی که این موضوع مانع اهمیت پیروی از یک رژیم غذایی مناسب برای تقویت و رشد ناخن نمی‌شود. بهتر است تمامی تبلیغات دروغین طی دهه‌های مختلف را فراموش کنید. در عوض، از رژیم غذایی مناسب برای رشد سریع ناخن‌ بهره ببرید.

بهترین رژیم شامل مجموعه‌ای از منابع غذایی غنی و متنوع است. رژیم غذایی رنگین کمانی شامل آجیل و دانه‌ها، غلات کامل و سیب زمینی شیرین در مقادیر کم، انواع میوه‌ها و سبزیجات، سبزیجات دارای برگ، ، گوشت بدون چربی، ماهی روغنی، تخم مرغ و آووکادو می‌باشد.

5 fkj3gu6496gu54jy594opyk 300x229 چگونه ناخن ها را بلند کنیم؟ |  بلند کردن ناخن ها در چند روز

(رژیم غذایی)

در راستای  بلند کردن ناخن ها، ممکن است بخواهید رژیم غذایی رنگین کمانی را ارتقاء بدهید. برخی انواع مواد غذایی همانند ماست پروبیوتیک، دوغ کفیر، میسو و کیمچی باکتری‎های مفید را نسبت به رشد ترغیب می‌کند. این مواد غذایی به شما در حفظ سلامت ناخن کمک موثری خواهد کرد.

سرانجام، هیدراتاسیون ناخن را فراموش نکنید. آبرسانی ناخن نقش بسزایی در حفظ سلامت ناخن دارد. با این حال، محدودیت مصرف الکل و قندهای تصفیه شده به داشتن ناخن سالم و زیبا کمک خواهد کرد.

سایت نیروان nir-one.com یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی اصل، وسایل ناخن، محسولات مو، محصولات آرایشی بانوان و محصولات بهداشتی آقایان می باشد. خرید تمامی این محصولات در این مرکز با تخفیفات ویژه و ضمانت اصالت کالا صورت می گیرد.

مطلب پیشنهادی

روشهای خانگی پاک کردن رنگ مو

روشهای پاک کردن رنگ مو روش سریع و درست پاک کردن رنگ مو در صورتی …