رازهای موفقیت در کنکور

از رازهای موفقیت در کنکور باخبر هستید؟ کتاب طلایی تمام رازهایی که باید در رابطه با کنکور سراسری بدانید را در اختیارتان می گذارد. وقتی صحبت از کنکور می رسد، دانش آموزان و والدین دچار استرس می شوند. زمانی که خودتان بدون هیچ مربی و مشاوری برای کنکور آماده می شوید، مهم است که در آزمون آزمایشی شرکت کنید و سوالات سال های قبل زیست شناسی جامع کنکور جلد اول خیلی سبز را حل کنید تا کاملا برای امتحان آماده شوید.

هر زمان که از دانش آموزی با عملکرد برتر راز موفقیتش را بپرسید، او همیشه به حل مقالات سال قبل توصیه می کند. در حالی که کتاب‌های مرجع و سایر مطالب مطالعه به شما ایده می‌دهند که چه چیزی را آماده کنید، حل تست‌های آزمایشی و مقالات سال‌های گذشته راهنمای شما برای درک آمادگی شما خواهد بود.

رازهای موفقیت در کنکور

همیشه فعالیت ‌های مختلفی وجود دارد که می ‌توان آن ‌ها را به‌طور جداگانه یا ترکیبی برای افزایش تجربه انجام داد. در اینجا، دستورالعمل های کمی وجود دارد که می تواند شما را یک پله به سمت موفقیت سوق دهد.

f34gtvg46y46v 300x200 رازهای موفقیت در کنکور

به خودتان زمان کافی برای مطالعه دهید

برنامه مطالعه متناسب با روش مخصوص مطالعه خود تنظیم کنید و چیزی را برای لحظه آخر نگذارید. در حالی که به نظر می رسد برخی از دانش آموزان در مطالعه لحظه آخری پیشرفت می کنند، اغلب این روش مطالعه شیمی یازدهم واجب تک جلدی مبتکران جزئی بهترین روش برای آمادگی امتحان نیست.

اطلاعاتی همچون تعداد امتحان، چند صفحه باید یاد بگیرید و روزهای باقیمانده را در صفحه بنویسید. پس از آن، عادات مطالعه خود را بر اساس آن سازماندهی کنید.

فضای مطالعه خود را مرتب کنید

مطمئن شوید که فضای کافی روی میز خود دارید تا کتاب‌ های شیمی دهم تک جلدی مبتکران و یادداشت ‌های خود را پخش کنید. اطمینان از اینکه محل مطالعه به اندازه کافی نور دارد و صندلی شما به اندازه کافی آرام و راحت است نیز از نکاتی محسوب می شود که باید در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید:  بلاخره یک آنتی بادی برای همه جهش های کرونا ویروس کشف شد

به جزئیاتی که می تواند حواس شما را پرت کرده و آنها را از فضای مطالعه شما حذف کند، توجه کنید. اطمینان حاصل کنید که در فضای مطالعه خود احساس راحتی می کنید و می توانید تمرکز کنید. برای برخی از افراد، فضای آرام ممکن است به معنای سکوت کامل باشد، در حالی که برای برخی دیگر گوش دادن به موسیقی بهترین گزینه برای  کمک است. برخی از ما برای تمرکز به نظم کامل نیاز داریم، در حالی که برخی دیگر دوست داریم در محیطی بهم ریخته تر مطالعه کنیم. مطمئن شوید که فضای مطالعه شما دوستانه و دلپذیر است تا بتوانید تمرکز کنید.

از نمودارهای جریان استفاده کنید

هنگام بازنگری مطالب مطالعه شیمی دوازدهم تست مبتکران بهمن بازرگان، وسایل کمک بصری می توانند به ویژه مفید باشند. در شروع یک موضوع، هر چیزی را که قبلاً در مورد موضوع می دانید، یادداشت کنید. نزدیکتر به امتحان، یادداشت های تجدید نظر خود را در یک نمودار تبدیل کنید. به این ترتیب، یادآوری بصری می تواند به میزان قابل توجهی به آمادگی شما در هنگام شرکت در امتحان کمک کند.

22fc g45t6h65 300x184 رازهای موفقیت در کنکور

زمان مطالعه خود را ترسیم کنید

یکی از رازهای موفقیت در کنکور برنامه ریزی است. انباشتگی را فراموش کنید. ساعت های زیادی طول می کشد تا برای یک امتحان اصلی مطالعه کنید. هر روز یک یا دو بلوک مطالعه سه ساعته را به مدت دو هفته قبل از رویداد اصلی برنامه ریزی کنید. مطالعه حسابان یازدهم تست خیلی سبز با شخص دیگری نیز می تواند انگیزه دهنده خوبی باشد.

اگر در یک هفته چندین امتحان دارید، بلوک های مطالعه را به وضوح در برنامه خود مشخص کنید. معاشرت را کاهش دهید و در صورت امکان ساعات کاری غیر مرتبط را کاهش دهید. در این مرحله، شما باید آنچه را که قبلاً  از زیست شناسی جامع کنکور جلد اول خیلی سبز  یاد گرفته اید را مرور کنید، اما هنوز زمان دارید تا در هر بخش ضعیف‌تر پیشرفت کنید.

بیشتر بخوانید:  ادکلن، باعث مرگ ناپلئون بناپارت شده است!

دانشتان را بسنجید

یک امتحان از شما می خواهد که اطلاعاتی را در مورد نشانه بیاورید، بنابراین این کار را از قبل تمرین کنید. فقط کتاب ها و مطالب آنلاین خود را بارها و بارها مرور نکنید. در عوض، مطالب درسی زیست شناسی جامع کنکور جلد اول خیلی سبز را به مفاهیم و بخش های اصلی تقسیم کنید. از آنجا، خود را آزمایش کنید تا دریابید که قبلاً به چه چیزهایی تسلط دارید و باید به چه چیزی بازگردید.

در یک بررسی نهایی برنامه ریزی کنید

روز قبل از امتحان است زمان یادگیری اطلاعات گذشته است! روی چیزی که قبلا فهمیده اید تمرکز کنید. برگه های خلاصه و نقشه های مفهومی خود را مرور کنید و در صورت لزوم به آنها اضافه کنید. این به شما کمک می کند تا جزئیات کلیدی را به خاطر بیاورید. بیشتر خودآزمایی کنید و از طریق مطالب با خودتان صحبت کنید.

هنگام بررسی مواردی که حفظ نمی کنید، به نحوه ارتباط ایده ها نگاه کنید. نقشه مفهومی و نمودار بسازید. مسائل را تمرین کنید و مراحل حل مسئله خود را خلاصه کنید.

فضای مغز ایجاد کنید

در روز امتحان، کمی وقت بگذارید تا خودتان را جمع آوری کنید. تا آخرین لحظه به طور کامل مطالعه نکنید: بار بیش از حد اطلاعات ممکن است باعث شود در بدترین لحظه ممکن از مطالعه خارج شوید. حداقل 15 دقیقه زودتر با تمام مطالب مورد نیاز در امتحان حاضر شوید، حتی اگر امتحان آنلاین باشد، رایانه خود را تست کنید تا مطمئن شوید همه چیز به خوبی کار می کند. همچنین فراموش نکنید که از قبل خوب غذا بخورید. به غذای سالم بچسبید.

بیشتر بخوانید:  کشف یکی از قدیمی‌ترین آثار جنس طلا در آلمان

دانش آموزان موفق بیشتر جدول زمان خود را می شناسند

راز مهارت های ریاضی خوب دانستن جداول زمان است. دانش آموزی که جداول زمان خود را به طور کامل می شناسد می تواند با اطمینان از طریق مسائل ریاضی کار کند و مهارت های ریاضی و شیمی یازدهم واجب تک جلدی مبتکران بسیار سودمند خواهد بود. این کار بلافاصله دانش آموزان را جلوتر می برد. زیرا آنها می توانند با سرعت بیشتری در امتحان خود کار کنند.

4vgyh65 300x254 رازهای موفقیت در کنکور

زمانی را نیز برای سرگرمی اختصاص دهید

از آنجا که کنکور می تواند باعث استرس و فشار برای والدین و دانش آموزان شود، مهم است که زندگی را تا حد امکان عادی نگه دارید، به خصوص با نزدیک شدن به تاریخ امتحان! مهم است که به تفریح و وقت آزاد برای استراحت و کاهش سطح استرس ادامه دهید.

این یک حالت عادی در خانه ایجاد می کند و به دانش آموز اجازه می دهد هنگام ورود به امتحان حسابان یازدهم تست خیلی سبز احساس فشار و اعتماد به نفس نداشته باشد.

روز امتحان پر استرس خواهد بود

روز امتحان برای دانش آموزان غیرطبیعی خواهد بود. زیرا سطح استرس و اعصاب بالایی را تجربه می کنند. اگر دانش آموز به امتحان واکنش نامطلوبی نشان داد، استرس نداشته باشید، زیرا طبیعی نیست که در آن سن تحت فشار باشند. این می تواند باعث شود که آنها در نتیجه شدت استرس عملکرد ضعیفی داشته باشند.

می‌توانید با اطمینان‌بخشی، حمایت‌کردن و ارائه بهترین کتاب کمک درسی از جمله شیمی دهم تک جلدی مبتکران، شیمی دوازدهم تست مبتکران بهمن بازرگان و آماده کردن او در شرکت در امتحان ورودی، به کاهش سطح استرس او کمک کنید.

مطلب پیشنهادی

راهنمای خرید کوادکوپتر کنترلی

راهنمای خرید کوادکوپتر کنترلی کوادکوپترهای کنترلی یکی از محبوب‌ترین وسایل سرگرمی در سال‌های اخیر هستند. …