معرفی کشور اسلوونی

برای افرادی که به اروپا سفر کرده اند، یک کشور بسیار زیبا با مردمانی دوست داشتنی در خاطرات آن ها حک شده است. کشور اسلوونی یک کشور کوچک که در اروپای مرکزی قرار گرفته است. کشور اسلوونی دارای فرهنگ غنی و تمدن بی نظیری می باشد. پایتخت این کشور، لیوبلیانا است.

frcergkmjvrhgy958utc953otu34otu4oiru4j2orjk 300x187 معرفی کشور اسلوونی

جغرافیا این کشور

کشور اسلوونی در جنوب شرقی اروپای مرکزی قرار دارد. اسلوونی از شمال با اتریش و از جنوب با کرواسی و از شرق با مجارستان و از غرب با ایتالیا همسایه می باشد. کشور اسلوونی جزو کشور یوگسلاوی بوده و در سال 1991، از آن کشور جدا گشت و مستقل شد.

شهرهای معروف کشور اسلوونی

در این کشور دو شهر معروف وجود دارد. شهر کوپر که شهری جذاب می باشد و از قدیمی ترین شهرهای ساحلی آن کشور به حساب می آید و زیر ساخت شهر کوپر از نظر تمام مواد ساختی، مورد تأئید می باشد.

بیشتر بخوانید:  زانتان گام را از کجا تهیه کنیم؟

شهر ماریبور که یک شهر بسیار دیدنی و بزرگ در کشور اسلوونی می باشد . در قسمت مرکز این شهر یک دریاچه ای وجود دارد که خانه هایی را در اطراف آن ساخته اند که یک چشم انداز بی نظیری را ایجاد کرده است.

اقتصاد و فرهنگ

این کشور یک معماری منحصر به فردی دارد که ترکیبی از معماری اروک اتریش و رومی ایتالیا است. گردشگران بسیاری برای دیدن معماری این کشور به آن سفر می کنند.

وضعیت اقتصادی کشور اسلوونی بسیار خوب و پیشرفته می باشد و با کشور های انگلیس و فرانسه، اقتصاد آن در حال رقابت است. مردم این کشور سطح زندگی خوب و استانداردی را دارا هستند.

صنعت گردشگری و صادرات محصولات کشاورزی و کشاورزی باعث بهبود اقتصاد آن گشته. معادن غنی این کشور، روی، آهک و سنگ ساختمانی و زغال سنگ می باشد.

بیشتر بخوانید:  گنج هیتلر پیدا شد

مذهب در اسلوونی

حدود 65 درصد جمعیت کشور اسلوونی مسیحی می باشند و بقیۀ آن ها دینی ندارند و یا پیرو دین های متفرقه هستند.

زبان کشور اسلوونی

زبان رسمی این کشور، اسلوونی می باشد و پول رایج آن یورو است.

آب و هوای کشور اسلوونی

قسمت شمال این کشور، دارای آب و هوای سرد می باشد زیر پوشیده شده از کوه ها است و در قسمت جنوب کشور به علت وجود دریای مدیترانه ای آب و هوای آن معتدل و مدیترانه ای می باشد و در شهر لیوبلیانا هم باران فراوان می بارد .

سفر به اسلوونی

بهترین زمان سفر به این کشور ماه ژوئیه و ماه اگوست می باشد.

هزینه های سفر به کشور اسلوونی در مقایسه با کشورهای دیگر اروپایی مناسب تر است به همین دلیل برای افرادی که قصد دارند به منطقه شنگن و اروپا سفر کنند، یکی از مقاصدی که انتخاب می کنند این کشور زیباست. در صورتی که قصد سفر به کشور اسلوونی را دارید، بیمه برای آرامش در سفر را به همراه داشته باشید، چرا که هزینه های درمان بیماری ها در کشورهای اروپایی بسیار بالاست و برای ایرانی ها که قصد دارند با درآمد های ریالی به گشت و گذار در قاره سبز بپردازند، بهتر است که از بیمه مسافرتی استفاده کنند تا مجبور به پرداخت هزینه اتفاقات پیش بینی نشده به یورو نباشند. بنابراین با داشتن ویزای شنگن می توانید به کشور اسلوونی سفر کنید. این ویزا را می توانید از هر یک از کشورهای عضو این پیمان دریافت کرده و در طول مدت زمان اعتبار ویزا به سایر کشورها نیز سفر نمایید.

بیشتر بخوانید:  جغد دهان‌قورباغه‌ای؛ لایک‌خورترین پرنده اینستاگرام

مطلب پیشنهادی

راهنمای خرید کوادکوپتر کنترلی

راهنمای خرید کوادکوپتر کنترلی کوادکوپترهای کنترلی یکی از محبوب‌ترین وسایل سرگرمی در سال‌های اخیر هستند. …