دلیل ریزش موی شدید بعد از رنگ زدن

%name دلیل ریزش موی شدید بعد از رنگ زدن

دلیل ریزش موها بعد از رنگ زدن

دلیل‌ها ریزش مو بعد از رنگ زدن چیست؟

زنان و مردان گرفتار ریزش مو هستند و میزان زیادی از زنان و بعضی مردان موهای خود را به صورت منظم رنگ می کنند که امکان دارد اندیشه کنید رنگ مو یکی از علل ریزش مو می باشد ؛ طبق پژوهش های انجام شده ارتباطی میان ریزش مو و رنگ مو وجود دارد که به آن خواهیم پرداخت.

مو چگونه رنگ می گیرد؟

همه آرایشگران شغل ای برای رنگ پذیری بهتر موها از روش قلیا-خنثی-اسید استفاده میکنند .  نخست موها را با شامپوی قلیایی شسته و کوتیکولهای مو از ساقه دوری میگیرند آنگاه موها در نزدیکی محلول رنگ بر(اکسیدان)  قرار گرفته و رنگدانه آن سوا می شود. مو یک بار دیگر شسته شده آنگاه در نزدیکی رنگ قرار میگیرد و رنگ میگیرد، در نهایت با شامپوی اسیدی موها شسته می شود و کوتیکول های باز شده بسته میشوند و رنگ کردن با افزودن یک نرم کننده به آخر می رسد.

همانگونه که میدانیم محیط قلیایی سبب باز شدن کوتیکولها و شاخه های ساقه مو می شود و محیط اسیدی سبب بسته شدن و نرمی موها می شود. این تبدیل محیط قلیایی به اسیدی و دستمالی موها در چند نوبت و سشوار کشیدن موها بعد از رنگ آمیزی سبب بی‌قدرت شدن موها شده موهایی که در مرحله ریزش یا تلوفاز هستند به ریزش مو گرفتار می شوند.

بیشتر بخوانید:  چگونه خشکی پوست دست را درمان کنیم؟

بعد از زدن رنگ به موها، موهایتان گرفتار ریزش می شود. چرا؟ زیرا رنگ ، موهای شما را بی‌قدرت می کند و آمونیاک و پراکسید در محصولات رنگ موی نیمه دائمی و دائمی وجود دارد و در نهایت کوتیکول مو گرفتار تورم و به وسیله آمونیاک باز می شود آنگونه که پراکسیدها و رنگ ها می توانند سبب تبدیل رنگ شوند، موهای رنگ شده بی‌قدرت می شوند و به همین دلیل آنها بیشتر در معرض شکنندگی قرار می گیرند.

%name دلیل ریزش موی شدید بعد از رنگ زدن

رنگ مو و ریزش مو

علت ریزش مو بعد از رنگ زدن

رنگ مو هایی که مدعی هستند هیچ آمونیاکی در آن وجود ندارد، از مواد آمونیاکی استفاده می کنند و به روشی شبیه آن عمل می کند ولی بویی تولید نمی کند. موهایی که روشن و یا سفید می شوند بیشتر آزار می بینند و ریزش مو در کسانی که موهای خود را به صورت منظم با استفاده از رنگ موهای دائمی رنگ می کنند بیشتر شکننده می شوند.

بیشتر بخوانید:  پروتئین تراپی مو چیست و چه فوایدی دارد؟

هشدار درباره رنگ مو و ریزش مو

چنانچه پس از رنگ کردن موهایتان گرفتار ریزش مو شدید ، امکان دارد به رنگ مو آلرژی داشته باشید. رنگ مو دارای عنصری به نام پارا-فنیلندیامین می باشد که به دلیل واکنش شدید آلرژیک به این ماده شیمیایی، استفاده از آن در فرانسه، سوئد و آلمان ممنوع شده می باشد که در صورت ایجاد ریزش مو، سوزش یا خارش ده روز پس از استفاده از رنگ مو، استفاده از آن را ایستاده کنید و برای آلرژی به رنگ آزمایش دهید.

رنگ کردن مو جلوی رشد موها را نمی گیرد، ولی امکان دارد سبب ریزش مو شود و موهای زیر پوستی ای که هنوز برملا نشده اند، امکان ندارد که با رنگ کردن مو آزار بینند و به همین علت رنگ مو اساسا نمی تواند جلوی رشد مو را بگیرد، ولی ریزش مو می تواند با رنگ کردن مو زیاد شود.

رعایت چند نکته کمک به کاهش آزار به موهایتان هنگام رنگ کردن می کند:

– توجه کنید تا حد امکان رنگ مو با پوست سرتان برخوردی نداشته باشد و تنها موهایتان را آغشته شود.

– در حد ممکن برای رنگ کردن موها به پیرایشگاه معتبر مراجعه کنید، یکی از کارهای تخصصی و روزانه آن ها رنگ کردن مو می باشد و وسیله و تجربه کافی را دارا می باشند تا بهترین عملکرد با کمترین آزار به دست آید.

– از برندهای معتبر رنگ مو استفاده کنید و از خرید نمونه های کم‌بها ارزش و ناشناخته قطعا دوری کنید.

– روزگار رنگ کردن قطعا حواستان به روزگار باشد و هیچ وقت اجازه ندهید بیشتر از روزگار مشخص شده رنگ بر موهایتان بماند.

– در صورت پیدایش خارش، آلرژی و سوزش سریعا به پیرایشگر خود اطلاع دهید و یا اقدام به شستشوی موها کنید.

– تا حد امکان دوری زمانی میان رنگ کردن موها را افزایش دهید دست‌کم روزگار سفارش شده هشت هفته می باشد و نباید زودتر از این روزگار مبادرت به رنگ کردن دوباره موها کنید.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

نحوه آرایش پوست سفید

آرایش پوست سفید نکات مهم برای آرایش پوست سفید بیشتر خانم ها پوست سفید و …