فواید ذرت برای رشد و سلامتی پوست و مو

%name فواید ذرت برای رشد و سلامتی پوست و مو

فواید ذرت برای پوست و مو

خواص ذرت برای پوست و مو

ذرت به علت داشتن کربوهیدرات زیاد برای سلامتی پوست و مو بینهایت موثر می باشد. مو و پوست سر را سلامت می بخشد. یکی از خاصیت های فوق العاده ذرت برای پوست و مو می باشد که برای داشتن موهای صاف و نرم می توانید از ذرت کمک بگیرید.

ذرت سبب می شود تا اعتدال بین اسیدهای چرب امگا سه و امگا شش در بدن حفظ شود. این دو ماده سبب می شود که مو و پوست سر گرفتار خشکی نشوند.

چنانچه بدن شما گرفتار کمبود این دو عنصر شود موهای شما شکننده شده و ریزش موهای شما شدید می شود. ذرت دارای عنصر های گفته شده برای سلامت پوست و مو می باشد.

فواید ذرت برای پوست و مو

مبارزه با بیماری های مو

علاوه بر ذرت، روغن ذرت هم دارای مزایای سلامتی بالایی می باشد؛ ویتامین ای و اسیدهای چرب موجود در این روغن برای مبارزه با بیماری های مو مفید می باشد. شما می توانید از روغن ذرت برای درمان شوره سر استفاده کنید.

استفاده موضعی از روغن ذرت سبب می شود تا موها هیدراته شده و از آزار دیدن محافظت شود. آنتی اکسیدان های موجود در روغن ذرت با رادیکال های آزاد موجود در پوست سر مبارزه می کند و از آزار دیدن پیشگیری می شود. همینطور ذرت حاوی ویتامین K می باشد که سبب جذب بهتر کلسیم در بدن می شود.

بسیاری از افراد برای داشتن پوست و موی زیبا حاضرند هزینه های زیادی را تحمل کنند. خوردن ذرت سبب می شود تا یک روش طبیعی برای داشتن پوست و موی زیبا داشته باشید. ذرت از پوست بدن در مساوی اشعه ماوراء بنفش مواظبت می کند.

با افزایش سن آزار هایی که به پوست داخل می شود افزایش پیدا می کند. همینطور وجود چین و چروک های موجود در پوست سبب می شود زیبایی کم شود. ذرت می تواند به روند پیشگیری از پیری کمک کند. ذرت به علت داشتن مواد مغذی برای خشکی و ریزش مو هم موثر می باشد.

%name فواید ذرت برای رشد و سلامتی پوست و مو

کاربرد ذرت در موارد آرایشی و زیبایی

ذرت در موارد آرایشی و زیبایی نیز کاربرد دارد

به جز از فواید دارویی، در طیف وسیعی از لوازم آرایشی هم کاربرد دارد و می تواند به صورت موضعی برای تسکین تحریکات پوست، خارش و یا بیماری های پوستی انجام شود ؛ بهتر می باشد آنها را از بازار تهیه کنید، زیرا دارای وازلین می باشد.

بیشتر بخوانید:  چگونه پوست صورت خود را در خانه پاکسازی کنیم؟ (فیشیال صورت)

خاصیت ذرت برای موهای سالم

روغن ذرت سبب افزایش گردش خون در پوست سر می شود و به تقویت موها کمک می کند. ذرت همینطور دارای چندین ویتامین می باشد، ولی از همه مهمتر ویتامین C می باشد. بدن شما برای تولید پروتئین معروف به کلاژن به ویتامین C نیاز دارد. کلاژن پروتئین اصلی ساختاری می باشد که در پوست و دیگر بافت های همبند پیدا می شود. ویتامین C همینطور به بدن شما در جذب آهن کمک می کند که یک ماده معدنی مهم برای رشد مو می باشد.

جوان سازی پوست صورت

مقدارهای بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در ذرت به کاهش چین و چروک کمک کرده و سبب جوان سازی پوست صورت می شود.

%name فواید ذرت برای رشد و سلامتی پوست و مو

خاصیت ذرت برای موهای سالم

تقویت و افزایش رشد مو

ذرت دارای مقادیر قابل توجه آهن و فولات می باشد که به بهترشدن گردش خون و اکسیژن در بدن کمک کرده و با تقویت فولیکو ها سبب افزایش رشد موی سر می شود.

درمان خشکی و ریزش مو

چنانچه از خشکی و ریزش مو رنج می‌برید، آرد ذرت به علت ویتامین E و اسیدهای چرب موثر می‌تواند برایتان موثر باشد. بنابراین استفاده از آرد ذرت می‌تواند به تغذیه مو کمک کند، همینطور با حفظ هیدراته پوست می‌تواند از پیری زودرس پیشگیری کند. علاوه بر این، آنتی اکسیدان‌های موجود در آرد ذرت با مسدود کردن رادیکال‌های آزاد می‌توانند از آزار سلولی پیشگیری کنند.

%name فواید ذرت برای رشد و سلامتی پوست و مو

جوان سازی پوست صورت با ذرت

پوست نرم با ذرت

یکی دیگر از فواید آرد ذرت داشتن پوست نرم می باشد. این ماده می‌تواند به حذف سلول‌های مرده پوست کمک کند و گرد و خاک آن را از بین ببرد. آنگاه پوستی صاف و نرم هدیه می‌دهد. علاوه بر این، چنانچه قصد دارید از آرد ذرت به عنوان لایه‌بردار پوست استفاده کنید به صرف هزینه‌های زیادی نیاز ندارید. تنها کافی می باشد از این آرد خمیر درست کنید و یکبار در هفته آن را بر روی پوست خود قرار دهید. این ماده به ویژه، برای پوست بینهایت امن می باشد.

برای تهیه این ترکیب قدری آرد ذرت را با مقدار مناسبی مخلوط کنید تا بتوانید خمیر خوبی داشته باشید. بعد از آن، این مخلوط را روی صورت و بدن خود بگذارید. در آخر، پس از خشک شدن آن را با آب بشویید.

بیشتر بخوانید:  فرمول ترکیب رنگ موی بادمجانی + عکس

علاوه بر فواید گفته شده ، شما می‌توانید از آرد ذرت برای داشتن پوست زیبا استفاده کنید. در اینجا چند دستورالعمل برای استفاده از آرد ذرت توضیح شده می باشد که می‌توانید آن‌ها را دنبال کنید.

– تنها باید نیم فنجان آرد ذرت، ۲ قطره عصاره پرتقال و همینطور ۲ قاشق چایخوری ژل آلوئه‌ورا تهیه کنید. آنگاه همه ترکیبات را با هم مخلوط کنید. آنگاه، این مخلوط را روی پوست خود بگذارید و شکیبایی کنید چند لحظه بماند. در آخر، پوست خود را با آب نوشیدنی بشویید و مرطوب کننده خود را استفاده کنید.

– همینطور میتوانید از سرکه سیب با آرد ذرت استفاده کنید. پیش از اینکه سرکه سیب را با آرد ذرت مخلوط کنید، باید آن را با آب رقیق کنید. آنگاه مخلوط را روی صورتتان بمالید. سرانجام، بعد از ۱۰ لحظه آن را بردارید و صورت خود را بشویید. تمرکزفکر داشته باشید که چنانچه پوست چرب داشته باشید، احتیاجی به رقیق کردن سرکه سیب نیست و چنانچه پوست احساساتی دارید، باید آب بیشتری برای رقیق کردن سرکه سیب افزایش کنید.

– علاوه بر این، چنانچه می‌خواهید برای مرطوب کردن پوست خود از آرد ذرت استفاده کنید، می‌توانید آرد ذرت را با عسل، خامه غلیظ و آب لیمو ترکیب کنید. نخست، یک قاشق غذا خوری آرد ذرت، یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری آب لیمو و همینطور ۲ قاشق غذاخوری خامه غلیظ را با هم ترکیب کنید. بعد از آن، این مخلوط را روی پوست خود بگذارید. سرانجام، بعد از چند لحظه، آن را بردارید و صورت خود را آبکشی کنید.

– چنانچه پوست خشک دارید، می‌توانید آرد ذرت را با جودوسر و جوانه گندم ترکیب کنید. پیش از انجام این شیوه، باید یک قاشق غذا خوری آرد ذرت، یک قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر و یک قاشق غذاخوری جوانه گندم تهیه کنید.

بعد، همه مواد را با آب کافی مخلوط کنید تا یک خمیر خوب داشته باشید. بعد از آن، خمیر را روی پوست خود بگذارید و به مدت چند لحظه ماساژ دهید تا این خمیر بتواند پوست را لایه‌برداری کند. در آخر، پوست خود را با آب بشویید و بعد مرطوب کننده خود را استفاده کنید.

– چنانچه پوست چرب دارید، خوب می باشد ۲ قاشق غذا خوری آرد ذرت، ۲ قاشق غذاخوری ماست و ۱ قاشق چایخوری آب لیمو تهیه کنید. شما می‌توانید از آب لیموترش به جای آب لیمو شیرین استفاده کنید. آنگاه همه ترکیبات را با هم ترکیب کنید. سپس، این خمیر را روی پوست خود بگذارید و به مدت چند لحظه ماساژ دهید. بگذارید حدود ۱۰ لحظه روی صورت‌تان بماند. سرانجام، از آب سرد استفاده کنید تا آن را بشویید.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با تکنیک پادر بروز یا آمبره ابرو

یکی از خواص بی نظیر دیگر ذرت برای سلامتی، تندرستی مو و پوست سر می باشد. برای داشتن موی نرم و صاف، چرا مصرف روغن ذرت را امتحان ‌نمی‌کنید؟ ذرت، همینطور می‌تواند اعتدال مناسبی بین اسیدهای چرب امگا۳ و امگا۶ به وجود آورد. همانطور که می‌دانید، هردوی آنها به کنترل التهاب کمک‌کرده و از پوسته‌شدن و خشک شدن پوست سر پیشگیری ‌می‌کند.

آیا می‌دانستید این اسیدهای چرب، مواد مهم ساختار ذرت هستند که شرایط خوب را برای منتقل کردن چربی فراهم‌می‌کنند، و در صورتیکه به کمبود یکی از این اسیدهای چرب گرفتار هستید، امکان دارد گرفتار شکنندگی و ریزش مو شوید؟. پس، چنانچه می‌خواهید سلامت مو و پوست سر خود را افزایش‌دهید، باید روغن ذرت استفاده ‌کنید. اکنون امکان دارد شیوه استفاده از روغن ذرت را ندانید، درست می باشد؟ جواب موردنظرتان در اینجا آمده می باشد:

نخست، مقدار مناسبی روغن ذرت را بردارید. آنگاه، آن را به‌مدت یک لحظه گرم‌کنید. آن را بر پوست سرتان قرار دهید. اکنون، با سر انگشتان، پوست سرتان را به ‌آهستگی ماساژ دهید. بگذارید ۱۵ لحظه بماند. درانتها، موهای‌تان را با شامپو بشویید. بعد از انجام این شیوه به‌ مدت چند هفته، مویی براق و نرم خواهید داشت.

%name فواید ذرت برای رشد و سلامتی پوست و مو

مبارزه با بیماری‌های مو با ذرت

مبارزه با بیماری‌های مو

روغن ذرت، ترکیبی عالی از مواد مغذی مثل ویتامین E و اسیدهای چرب را فراهم می‌کند. بنابراین، مصرف موضعی از این روغن می‌تواند موها را تغذیه‌شده و هیدراته نگه‌دارد و مراحل پیری را کند کند. آنتی‌اکسیدان‌ها، با مهار رادیکال‌های آزاد زیان آور، می‌توانند از ضرر سلولی پیشگیری‌کنند.

بنابراین ذرت، به علت مبارزه با تلاش‌های رادیکال‌های آزاد مضر، برای پیشگیری و مبارزه با ریزش و خشکی مو مفید می باشد. به‌علاوه، ذرت حاوی ویتامین K می باشد که می‌تواند به جذب کلسیم در بدن کمک‌کرده و از این روش، از ریزش مو پیشگیری ‌کند. بنابر علل بالا، یکی از خاصیت های بی نظیر ذرت، باید مبارزه با بعضی از بیماری‌های مربوط به مو باشد.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

نحوه آرایش پوست سفید

آرایش پوست سفید نکات مهم برای آرایش پوست سفید بیشتر خانم ها پوست سفید و …