طرز تهیه ژله ی بریلو، روکش ژله ای کیک و شیرینی

 %name طرز تهیه ژله ی بریلو، روکش ژله ای کیک و شیرینی

نحوه ی درست کردن ژله برای روکش کیک

طرز تهیه ژله ی بریلو

ژله بریلو، از ژله های مناسب برای کاور کیک و شیرینی و دسر می باشد که با 3 روش پخت آن آشنا می شوید.

احتمالا خیلی از شماها از خودتان پرسیده باشید مایع ژله ای شکلی که روی کیک می ریزند و از آن برای تزیین استفاده می کنند چیست؟ این یک نوع ژله به نام ژله ی بریلو می باشد. که می توانید در رنگ های گوناگون کیک خود را تزیین کنید. در ادامه با 3 روش تهیه ی آن آشنا می شوید.

این ژله را می توانید در غلظت های کم و یا زیاد تهیه کنید. اگر می خواهید کیک را به صورت کامل کاور کنید، بهتر می باشد که غلظت آن را کمتر کنید. و اما برای طرح‌ریزی روی کیک و شیرینی بهتر می باشد غلظت آن بیشتر باشد.

طرز تهیه ژله بریلو با پودر آگارآگار:

مواد لازم برای تهیه بریلو با پودر آگارآگار :

پودر آگارآگار  3 قاشق غذاخوری
 شکر  700 گرم
 آب  2 لیتر
 جوهرلیمو نصف قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه ژله بریلو:

برای تهیه ی ژله ی بریلو با پودر آگارآگار، ابتدا داخل ظرفی مناسب شکر و پودر آگارآگار و جوهر لیمو را با 2 لیتر آب به خوبی مخلوط کنید. آن را روی شعله ی میانه قرار بدهید و آن را دائم هم بزنید زیرا پودر آگارآگار به سختی مخلوط می شود.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی و گردویی به روشی آسان

پس از اینکه آغاز به جوش‌آمدن کرد اجازه بدهید حدود 10 لحظه به همین روش بجوشند در این حین آن را هم بزنید و پس از گذشت 10 لحظه شعله را خاموش کنید. بهتر می باشد آن را هم بزنید تا به صورت یکدست و صاف خنک شود و روی آن سفت و غلیظ نشود.

اگر روی آن سفت تر بود و حالت لختگی داشت آن را با چنگال هم بزنید و اگر صاف و یکدست نشد آن را از صافی گذشتن بدهید. و پس از سرد شدن به آن عصاره یا رنگ خوراکی افزایش کنید.

طرز درست کردن ژله بریلو با نشاسته :

%name طرز تهیه ژله ی بریلو، روکش ژله ای کیک و شیرینی

روش های درست کردن ژله بریلو برای روی کیک

مواد لازم برای بریلو با نشاسته :

 نشاسته ذرت  2 قاشق غذاخوری
 شکر 2/3 پیمانه
 آب لیموترش  نصف پیمانه
 آب 1 پیمانه
رنگ خوراکی  به مقدار لازم

 

طرز تهیه ژله بریلو با نشاسته :

برای تهیه ی ژله ی بریلو با نشاسته، ابتدا داخل ظرفی نشاسته را با 5-6 قاشق آب سرد حل کنید. آن را هم بزنید تا کاملا یکدست شود و حل شود، در غیر اینصورت ژله ی شما به صورت گلوله گلوله می شود و یکدست نیست.

هرگز نشاسته را با آب گرم مخلوط نکنید زیرا به صورت گلوله گلوله می شود. زمانی که حل شد، آن را کنار بگذارید و ما بقی آب و شکر را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار بدهید.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه شیرینی ناپلئونی

زمانی که شکر به صورت کامل در آب حل شد، آب لیمو را به آن افزایش کنید. آن را دائم هم بزنید پس از حل شدن کامل شکر در آب نشاسته ی حل شده را به آن افزایش کنید و هم بزنید و اجازه بدهید مواد به غلظت مورد نظر برسد. در حین غلیظ شدن آن را هم بزنید تا به صورت صاف و یکدست غلیظ شود.

زمانی که غلظت آن به میزان دلخواه شما رسید آن را خاموش کنید. زمانی که داغ می باشد و غلیظ شد رنگ مورد نظر را افزایش کنید و هم بزنید. تمرکزفکر کنید پس از سرد شدن غلظت بیشتر می شود. بنابراین پس از خاموش کردن شعله، آن را دائم هم بزنید. تا به صورت یکدست و صاف باقی بماند.

بعد از این که ژله ی شما آماده شد آن را به مدت 1 شب داخل یخچال قرار بدهید و بعد از گذشت یک شب از آن می توانید برای تزیین کیک و شیرینی استفاده کنید. این ژله را می توانید در ظرفی پاک و خشک بدون ورود هوا به مدت 2 ماه داخل یخچال نگهداری کنید.

* از آبلیموی تازه استفاده کنید، در همان لحظه آب لیمو را بگیرید. این سبب براق شدن ژله ی بریلوی شما می شود.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه کوکی موکای تیره

طرز تهیه ژله بریلو با ژلاتین:

%name طرز تهیه ژله ی بریلو، روکش ژله ای کیک و شیرینی

طرز تهیه ژله برای روکش کیک

مواد لازم برای تهیه ژله بریلو با ژلاتین :

 پودر ژلاتین  4 قاشق غذاخوری
 آب 4 قاشق غذاخوری
 شربت ذرت یا کرن سیروپ  4 پیمانه
 عصاره مایع یا رنگ خوراکی به مقدار لازم

 

نحوه تهیه بریلو با پودر ژلاتین :

برای تهیه ی ژله ی بریلو با پودر ژلاتین، ابتدا آب و پودر ژلاتین را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید تا پودر ژلاتین داخل آب باز شود و کمی پف کند. پس از گذشت 2-3 لحظه آن را به صورت بن ماری یعنی روی بخار کتری قرار بدهید و اجازه بدهید به صورت کامل حل شوند.

سپس شربت ذرت و یا کرن سیروپ را داخل ظرفی مناسب بریزید و روی حرارت قرار بدهید. پس از گرم شدن مخلوط ژلاتین را به آن افزایش کنید و خوب هم بزنید.

حال مواد را از روی حرارت بردارید و رنگ و عصاره را به آن افزایش کنید. ژله ی شما آماده شده می باشد، اجازه بدهید سرد شود و می توانید برای تزیین کیک و شیرینی و دسر خود از آن استفاده کنید.

* می توانید با افزایش کردن شکلات و یا پودر کاکائو ژله ی بریلو شکلاتی تهیه کنید.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه انواع کیک عصرانه ساده و شکلاتی

طرز تهیه کیک عصرانه طرز تهیه کیک عصرانه خوشمزه انواع کیک عصرانه شکلاتی، ساده و …